google-analytics

High met Henk

Special Member

Jeroen, korte vraag die ik toch wel in open discussie durf te gooien:

als ik op CO neus, wordt steeds google analytics geblokt door mijn ad blocker (hoi hoi hij doet het)
maar nu rijzen bij mij enkele vragen op:

.1 Wat is google analytics (klinkt mij als een tracker/analyse van gedrag van site/bezoekers)

.2 Waarom is dit op de site van CO aanwezig?

.3 ik heb de advertenties van CO zelf weer aangezet en die worden ook geblockt... (ad blocker is blijkbaar erg actief :)) Die had ik namelijk uitgezet toen je aan het testen was met google ads... Dat vond ik (dus persoonlijk) behoorlijk minder!

[Bericht gewijzigd door High met Henk op vrijdag 16 maart 2018 07:17:50 (26%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Analytics laat je dingen bekijken als: klanten komen op je site via ... en verlaten de site na het zien van ....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
mel

Golden Member

waarom zouden we dat willen weten?
Volgens mij is dat alleen nuttig voor de AIVD..

[Bericht gewijzigd door mel op vrijdag 16 maart 2018 09:06:33 (44%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

In het onderhavige geval kan je bijvoorbeeld analyseren of de "artikelen" of het "forum" populairder zijn en meer aandacht behoeven.

WE? De site beheerder heeft ooit de moeite genomen om het te installeren omdat ie dacht wat wijzer te worden over hoe de site gebruikt wordt.

[Bericht gewijzigd door rew op vrijdag 16 maart 2018 09:22:15 (35%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sine

Moderator

Je kunt er over discussiëren, maar ik gok zo dat vooral google er wijzer van wordt ;)

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/disconnect/

Jeroen

Moderator

We gebruiken Google Analytics inderdaad om te kijken hoeveel bezoekers er zijn en welke onderdelen populair zijn etc. Wat meer info daarover staat in de privacyverklaring.

We hebben Google Analytics privacyvriendelijk ingesteld, volgens de aanbevelingen van de Autoriteit Persoonsgegevens. Daaronder valt ook dat Analytics data niet met andere diensten van Google gedeeld wordt.

maartenbakker

Golden Member

Niet met andere diensten maar wel met Google zelf neem ik aan. Daar zijn toch ook wel plugins voor die louter lokaal draaien en niets met Google delen? Dan kan er ook niets misgaan. Ik neem aan dat Google niet betaalt dus waarom zou je je gebruikers gratis verkopen?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 16 maart 2018 12:04:26 (30%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Alex P

Golden Member

Met Ghostery, Adblock Plus en NoScript in gebruik hoop ik dat er weinig gegevens van mij richting google-analytics.com gaan. Hoe minder hoe liever.

[Bericht gewijzigd door Alex P op vrijdag 16 maart 2018 18:25:59 (27%)

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

je hebt er een extensie voor, oogle analytics opt_out.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Op 16 maart 2018 18:24:06 schreef Alex P:
Met Ghostery, Adblock Plus en NoScript in gebruik hoop ik dat er weinig gegevens van mij richting google-analytics.com gaan. Hoe minder hoe liever.

Ik gebruik Ghostery en er staat netjes een streepje door Google Anaalytics, maar ik gun Jeroen opzich graag zijn statistieken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."