Philips tv gaat niet aan 47pfl7403

Ik heb een Philips tv 47pfl7403 waarvan het standbye licht 2 x knippert.
Op de voedingsplaat zaten 4 gezwollen elco's deze heb ik vervangen.

Ik heb de connector bovenaan en de 3.2 volt is goed maar krijg geen stroom op de 12 volt pinetjes

[Bericht gewijzigd door ppatronn op zaterdag 17 maart 2018 15:26:11 (26%)

Ik had laatst ook een oude ftp plasma die niet goed wilde opstarten, hier bleek een klein 22 uf smd elcootje de ellende te veroorzaken, die zat op een apart gemonteerd stuurprintje, alle grote elcoo's bleken nog goed.. zou dus misschien eens kijken of op die print van jou ook die kleine smd'tjes zitten..

*hier heb ik geen app voor nodig

3,2V is de standby voeding. Als de TV aangeschakeld word en Pwr On komt op de voeding dan pas krijg je 12V en de overige spanningen. 2x knipperen is een defect moederbord. FETs zijn defect en een beetje pech zijn processoren ook opgedampt.

Op 17 maart 2018 18:31:59 schreef smd:
3,2V is de standby voeding. Als de TV aangeschakeld word en Pwr On komt op de voeding dan pas krijg je 12V en de overige spanningen. 2x knipperen is een defect moederbord. FETs zijn defect en een beetje pech zijn processoren ook opgedampt.

Hoeft niet, 2x knipperen is een layer 1 error, een errormelding die meerdere oorzaken kan hebben. Als je zeker weet dat de DC/DC het niet is dan de SDM opstarten voor de layer 2 error. In de service manual staat hoe dat moet en wat de knipper code betekent.

maartenbakker

Golden Member

Hoort het wel 3,2V te zijn en niet 3,3?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."