PWR probleem videorecorder

Beste CO'ers,

ik bezit nog een Philips VR550 videorecorder die ik wil gebruiken om nog een paar stukjes op videotapes te digitaliseren. Gezien het vrij hopeloos is om nog een videorecorder te vinden die degelijk werkt zou ik deze graag herstellen.
Op de display krijg ik een melding 'pwr E2' of 'pwr E23' ben ik vergeten te noteren. Eerst nam hij de band nog binnen maar spuwde hem direct terug uit, nu neemt hij de band zelfs niet meer aan.
Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.

Karl

Een wijs man is diegene die steeds meer gaat beseffen hoe weinig hij wel weet.
maartenbakker

Golden Member

Het is een Funai... Ik heb 1 keer zo'n blikken ding geprobeerd te onderhouden, kreeg hem spelend, een maandje later keek de eigenaar er 3 seconden te lang naar of ademde te hard of er reed een trein langs een kilometer verderop (ofzo, de meeste onderdelen kun je buigen en soms is dat ook nodig) en het loopwerk stond weer krom (ofzo). Grote kans op een mechanisch probleem, en anders een electronisch probleem dat meer foutzoekwerk kost dan de nieuwprijs (99 euro).

Die dingen waren bedoeld om elke 1 a 2 jaar nieuw te kopen zolang de fabriek nog open was, die is nu helaas dicht. Als je iets met Philips hebt, moet je een model van voor 2002 kopen, nieuwe aandrukrol erin en gaan. Anders zit je met een gebruikte Panasonic of JVC wel goed.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
pa3gws

Golden Member

Op 19 maart 2018 09:33:09 schreef X-Fusion:
Gezien het vrij hopeloos is om nog een videorecorder te vinden die degelijk werkt zou ik deze graag herstellen.

In de meeste kringloop winkels heb je ruime keuze aan video recorder voor sch... prijzen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

ik zou ook zeggen zoek een andere, ellende dingen die funai zooi. een turbodrive is makkelijker te maken, of neem een japanner van eind 90's.

of een dvd/vhs combi, zeker de merkloze dingen ( medion )konden kopieren meen ik..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@Pa3gws: in de kringloopwinkels neemt het rap af. ik hobby er zelf zo nu en danmaar video's is aflopende zaak. DVD spelers/ recoders is momenteel een dumpgoed.

maartenbakker

Golden Member

Let op, op die Funai's staat ook Turbodrive, maar dat zijn ze niet! Bij twijfel typenummer en eventueel serienummer hier navragen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hensz

Golden Member

Op 19 maart 2018 19:56:03 schreef smd:
@Pa3gws: in de kringloopwinkels neemt het rap af.

Dat is waar, maar als je zegt dat je op zoek bent naar zo'n ding, dan zijn de meeste best bereid om ter plekke ff te kijken of ze er nog een hebben staan. Anders kun je meestal wel iets afspreken dat je er een paar dagen later een kunt komen ophalen.

Don't Panic!

Ik heb ondertussen een andere VCR op de kop kunnen tikken.
Toch bedankt voor de feedback.

Een wijs man is diegene die steeds meer gaat beseffen hoe weinig hij wel weet.
maartenbakker

Golden Member

Lijkt me dat dat dankzij de feedback is toch en niet ondanks? ;) Hopelijk heb je een beetje degelijker model gekocht, mocht je wat willen weten altijd mogelijk.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."