arduino kit

IK wil graag een arduino kit kopen om wat van schakelingen mee uit te voeren.
Ik heb eigenlijk gewoon een kit nodig waar ik echt iets van kan leren.
Zodat ik deze kennis dan in volgende projecten kan gebruiken.
De kit mag huis wel wat kosten rond de 100 euro

Graag zou ik een nieuwe multimeter kopen waar ik echt jaaren mee kan doen een goed ding maar wel voor de hobby iemand een aanrader voor me.

wat bedoel je met kit?
ik zou gewoon de losse onderdelen zoeken die je graag hebt en die bestellen.
een arduinotje, wat kabeltjes, een temperatuur sensor, display, wat knopjes...

ik maak gewoon alles zelf waar ik zin in heb en bestel het in china.
in belgie (conrad, bol.com) kost een arduino iets van 15-30€. in china koop je er 10 voor 15€.
als je zelf knutseld gaat er wel eens wat stuk, dan is het zonde om een arduino van 30€ in rook te laten opgaan, terwijl je bij die chineesjes van 1,5€/stuk gewoon de volgende uit het bakje neemt

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Het gaat er om dat ik verschillende dingen aan kan sturen met de laptop zoals een lamp aan uit een motortje noem het maar op het gaat er mij vooral om dat ik dingen kan gaan meten zodat ik weet wat en waarom gebuurt echt om te leren en om te weten dat ik handig genoeg ben om een stukje software te schrijven

Op aliexpress en gelijkaardige sites vind je wel van die standaard kits. Als je al een idee hebt van wat je ineen wil steken is de kans groot dat er op internet iets gelijkaardig terug te vinden is met de nodige onderdelen en uitleg. Er zijn verschillende arduino's met hun eigen specificaties, zo werken sommige op 5v en andere op 3,3v.

LetterHenk

Golden Member

Kits
https://www.banggood.com/search/arduino-kit.html

Meter (goed voor de laagspanning hobby, niet voor aan het lichtnet)
https://www.banggood.com/ANENG-AN8008-True-RMS-Digital-Multimeter-AC-D…

Als je perse 100 euro uit wil geven kan je deze zaken ook in Nederland kopen.

Veel plezier, arduino's zijn leuk om mee te spelen :)

Action expresses priorities LH

Bedankt voor de informatie der is inderdaad een heel groot prijsverschil tussen Nederlandse bedrijven en China.
Jammer dat je altijd zo lang moet wachten op spullen uit China
Me eerste set bestel ik in Nederland en als ik dan voor andere projecten wat nodig heb zal ik het toch ui China laten komen. Wat ik erg jammer vind voor de Nederlandse bedrijven.

Die halen het ook uit China.

De levertijd varieert nogal: Van 10 dagen tot ruim 2 maanden is mijn eigen ervaring. Je kunt ook eens bij Tinytronic in Eindhoven kijken, die heeft ook veel van dat spul. Net iets meer dan direct uit China en dus wel snel in huis.

Die Nederlandse "bedrijven" die alles uit china halen zijn soms ook wel webshops van "hobbyisten". Ze kopen groot in en zijn ietwat duurder dan direct uit china, maar de levertijd is dan maar 1-2 dagen of zo.

Hier is best leuk speelgoed te vinden: benselectronics.nl
Tinytronics is inderdaad leuk, ruimer assortiment, toegevoegd aan bookmarks :)

En wat die multimeter betreft, ik doe het al jaren met een "net wat beter dan goedkoopste" model, als beginner/hobbyist heb ik nooit iets gemist in dat ding.

En leren, voor mij werkt het best dat ik een project/doel heb en daar de benodigde info bij zoek, zo lang tot ik het voor elkaar krijg. Leren = doen :)

[Bericht gewijzigd door Foefjesman® op donderdag 22 maart 2018 21:40:49 (13%)

One man's junk is another man's treasure...

Waarom zou je zelf een Arduino in elkaar willen solderen?
Het meeste is in SMD, de kans dat je iets verkeerd doet is groot wanneer je niet zo veel ervaring hebt om met SMD componenten te solderen.
Om teleurstellingen te voorkomen zou ik voor een klein bedrag van 9 euro toch maar een kant-en-klare versie kopen.
Alleen al voor die 9 euro kun je dit niet zelf bouwen, dan zal het immers altijd meer gaan kosten.
Maar het kan nog altijd goedkoper; zoals deze uitvoering.

Telefunken Sender Systeme Berlin

Me arduino is binnen al even gespeelt er mee is nog best lastig het aansluiten is makelijk.
Alleen om een stukje software te schrijven is een ander verhaal.
uit eindelijk heb ik het gewoon gekopieerd en toen een beetje aangepast.

zijn er ook cursus of bijeenkomsten waar je echt wat leert
Ik zie ook dat er genoeg boeken over te koop zijn maar welke raaden jullie aan.

Shiptronic

Overleden

Voor een bijeenkomst is het handig om je profiel aan te vullen met je woonplaats.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

er zijn ook boeken die je in pdf kan downloaden.
ik weet ff niet meer welke de intressantste was. als je die leest en ondertussen de oefeningen op je arduino maakt, ben je er snel mee weg hoor. maar je moet de basis goed onder de knie hebben
deze heb ik in ieder geval ook al afgedrukt en gelezen
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61QXEYtxxtL._SX468_BO1,204,203,200_.jpg

probeer vooral je programme goed te splitsen.

klein voorbeeld: je hebt een programma met drukknoppen, met een display en met ledjes die moeten gaan branden. op het display komt een temperatuursensor. bv een schakeling voor je verwarming in je huis te maken.

je begint je programma met het declareren van de variabelen:
waaronder je display, je knoppen, inputs, outputs...

dan heb je het setup deel waar je alles initialiseert:
datalijnen op input zetten
datalijnen op output zetten
display starten,...

het uiteindelijke programme, de loop moet heel beperkt blijven.

void loop () {
leestemperatuur();
leesbuttons();
stuur_uitgangen();
toon_op_display();
}

en dan maak je allemaal kleine functies van die bovenstaande 4 dingen. dan krijg je een heel overzichtelijk programma.
en vooral: OVERAL commentaar bij zetten

[Bericht gewijzigd door fcapri op zaterdag 24 maart 2018 11:20:20 (52%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Evarist

Golden Member

Deze kit zit netjes binnen je budget. Je kan er heel wat mee doen. Internet staat vol van voorbeelden.

https://nl.aliexpress.com/item/SunFounder-37-modules-Mega-2560-Sensor-…

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Nog bedankt voor de reactie ben ondertussen al lekker bezich geweest zeer intresant om te doen.