Iemand taggen.

Dit topic is gesloten

Sine

Moderator

@bprosman,
Alles wat mij mail kan sturen is onwenselijk, als ik een topicnotificatie wil dan kan ik die eventueel zelf aanzetten.

Tnet heeft een systeem waarbij de reacties op jouw posts verzameld worden en bij het bezoeken van de site opgevraagd kunnen worden. (belletje boven in de hoek om aan te geven dat er wat "klaarstaat")
Zo'n systeem zou ik nog kunnen overleven.

bprosman

Golden Member

En wil je het helemaal mooi maken, maak je dit optioneel in je profiel (email adres niet openbaar maar wil wel/niet tag meldingen)

als ik een topicnotificatie wil dan kan ik die eventueel zelf aanzetten.

Topicnotificatie is iets anders dan "Taggen".

[Bericht gewijzigd door bprosman op maandag 26 maart 2018 18:28:22 (33%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 26 maart 2018 18:26:39 schreef Sine:
Tnet heeft een systeem waarbij de reacties op jouw posts verzameld worden en bij het bezoeken van de site opgevraagd kunnen worden. (belletje boven in de hoek om aan te geven dat er wat "klaarstaat")
Zo'n systeem zou ik nog kunnen overleven.

Dat dus...
Ik vind het systeem van Tnet inderdaad erg vriendelijk om te gebruiken.

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Op 26 maart 2018 13:46:59 schreef Lambiek:
[...]
Dat heb je nu eenmaal overal rew, niet alleen hier bij CO. Zodra ze de gewilde info hebben zie je ze niet meer totdat ze weer een nieuw probleem hebben.

Nee, /dat/ kan me niet schelen. Dan wordt het forum gebruikt zoals het bedoeld is vraag -> antwoord -> TS heeft er wat aan.

Waar ik me over opwind zijn de gasten die op zaterdag een probleem hebben en als "mogelijke oplossingsroute" hier een vraag stellen. En dan vergeten ze op zondag te kijken of er nog reacties zijn. (of na 2 minuten kijken of er al reacties zijn? Nope! Waardeloos forum -> wegwezen). Dan heb je vraag -> antwoord -> niemand heeft er wat aan.

Op 26 maart 2018 18:26:39 schreef Sine:
@bprosman,
..., als ik een topicnotificatie wil dan kan ik die eventueel zelf aanzetten.

Op 26 maart 2018 18:27:16 schreef bprosman:
Topicnotificatie is iets anders dan "Taggen".

Even voor de goede orde. Een aantal mensen, waaronder ik, hebben het bedoelde princiepe verkeerd gegokt...

Kennelijk wordt met taggen bedoeld dat als pietje schrijft:

... @rew, wat bedoel je met xxyyazz

dat ik dan een berichtje kan krijgen. Naar aanleiding van deze discussie zijn er twee stromingen van HOE dat berichtje moet plaatsvinden. Ofwel je zou een email bericht kunnen krijgen, ofwel de site geeft bij je volgende bezoek aan: Je bent getagged (/genoemd) in de volgende topics. Ik denk dat hoe het gepresenteerd wordt instelbaar zou moeten zijn.

[Bericht gewijzigd door rew op maandag 26 maart 2018 21:14:42 (39%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Kruimel

Golden Member

Op 26 maart 2018 18:07:55 schreef bprosman:
[...]

Ik zou zeggen, lees mijn post eens ;-)

Niet iedereen leest volgens mij altijd alle topics en bijvoorbeeld als het gaat over een meetinstrument wil ik wel eens de aandacht van Fred101. Niets handiger dan Freds naam te noemen in een topic met tag (bijvoorbeeld @fred101 of [tag]fred101[/tag] ) waarbij Fred dan een mailtje krijgt : “bprosman heeft je genoemd in : <url naar topic>”. En wil je het helemaal mooi maken, maak je dit optioneel in je profiel (email adres niet openbaar maar wil wel/niet tag meldingen)
[...]
En wat als het een topic betreft wat je gezien de titel niet zou lezen maar iemand daar wel jouw mening of expertise zou willen hebben ?
Taggen is een "aandachtstrekker".

Op zich ben ik het wel met je eens, soms wil ik ook liefst de aandacht van iemand die wellicht een helder inzicht heeft, daarentegen zou ik die persoon niet willen zijn. Zeker de mensen die je het hardst nodig hebt zullen zo een functie het eerst uitzetten (of gewoon verdwijnen als dat niet kan). Dus hoewel ik het eigenlijk niet eens zo een slecht idee vind heb ik het idee dat dit uiteindelijk alleen het eigenbelang van de hulpbehoevende dient.

In princiepe zou je ALLEEN iemand kunnen taggen als deze al in een discussie heeft gereageerd, en nee, het is dan niet de bedoeling dat iemand een email krijgt.
Alleen als hij/zij op de site komt, dat hij/zij in het vak gebruiker status, rechtsboven, kan zien dat er is gereageerd op zijn post of zijn naam is getagged in die discussie.

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
evdweele

Overleden

De laatste reacties lezende krijg ik de indruk dat het principe van "taggen" is ontstaan uit het waanidee dat iedereen overal en altijd bereikbaar moet zijn.
Net als dat de smartphone dag en nacht binnen handbereik en nog liever aan het oor moet worden gehouden.

Vroeger toen we nog de T65 als telefoon hadden ging de stekker er regelmatig een halve dag uit. Op een digitale telefoon zit een UITschakelaar. Heerlijk rustig.
Als het dringend is bellen ze nog wel een keer.
Maar let niet op mij, ik ben een bejaarde nurkse man ;)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Lambiek

Special Member

@ rew,

O, bedoel je het op die manier. Dat is inderdaad helemaal waardeloos.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Sine

Moderator

Op 26 maart 2018 22:17:09 schreef evdweele:
De laatste reacties lezende krijg ik de indruk dat het principe van "taggen" is ontstaan uit het waanidee dat iedereen overal en altijd bereikbaar moet zijn.

Helemaal juist, je hoeft niet iemand naar het forum te "dwingen" omdat er iemand op een post heeft gereageerd.
Dat zie je vanzelf wel als jij besluit dat je er weer eens naar wilt kijken.

Kruimel

Golden Member

@Roches: Dat maakt het al iets beter, maar toch... Als ik de reacties zo zie ben ik echter redelijk gerustgesteld. :)

Sine

Moderator

Goed, dan zijn we het daar wel zo over eens ondertussen ..

Verder vermoed ik dat het nog een hele tijd kan duren eer er hier een soortgelijk systeem wordt ingevoerd (als het al gebeurt) dus over hypothetische toestanden hoeven we ons ook niet druk te maken :)

Eens kijken of mijn hangslot "tag" nog werkt.

Dit topic is gesloten