testen oscilloscope handykit 202E 20 MHz

Goede dag ik heb deze scoop maar geen idee hoe ik kan testen of ze goed zijn.
Heb helaas geen kabeltjes der bij iemand een idee.
Eventueel wil ik ze verkopen heb drie de zelfde.

Nu heb ik op internet gelezen dat je hem kan testen met de comp.test.
Ik heb dit gedaan met een ledje en kreeg het beeld op de foto maar is dit goed of niet.

Thevel

Golden Member

Steek een draadje in de connector van CH1 en verbind hem met CAL (zie foto)
Zet de componententester uit.
Zet de schakelaar boven de connector van CH1 op AC.
Schakelaar CH1/CH2/DUAL/ADD op CH1 zetten
Source schakelaar op INT zetten.
Zet de VOLT/DIV draaischakelaar op .1
Zet de TIME/DIV draaischakelaar op 1ms
Je zal nu een blokgolf op het beeld moeten zien.
Eventueel aan de INTEN en POSITION knoppen draaien als je geen beeld hebt.

Ik heb een draadje gebruikt maar nog geen succes staat er soms nog iets verkeerd.
ik heb ook gedraaid aan de inten knop en de position maar niks gebuurt er.

Ik heb een draadje gebruikt maar nog geen succes staat er soms nog iets verkeerd.
ik heb ook gedraaid aan de inten knop en de position maar niks gebuurt er.

Thevel

Golden Member

Trek de TRIG LEVEL knop eens uit.
Je zal dan op z'n minst een lijn moeten zien.

Je hebt de knop voor AC-GND-DC van kanaal 1 nog op GND staan.
Maar nu zou je wel een trace moeten zien. Door te draaien aan de trace knop (bovenste) van kanaal 1 zou je de trace in het midden van het scherm moeten krijgen.
Daarna de AC-GND-DC knop op AC zetten.
Dan weer verder met het lijstje van Thevel vanaf de source schakelaar.

Action expresses priorities LH

Het werkt ik krijg nu een golf.
Kan ik er nu van uit gaan dat die werkt.

Arco

Special Member

Nee, hoort een blokgolf te zijn. (dit is waarschijnlijk gewoon de draad los zit. Maakt 'ie wel aan beide zijden goed contact?)

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 26 maart 2018 19:01:13 (10%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

Op 26 maart 2018 15:58:55 schreef bas65:
Eventueel wil ik ze verkopen heb drie de zelfde.

Verwacht daar niet te veel van zonder probes en de nodige knoppen. Als iemand ze voor 10 euro wil overnemen dan moet je hem gelijk betalen voor hij zich bedenkt ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 26 maart 2018 19:15:03 schreef fred101:
[...] Als iemand ze voor 10 euro wil overnemen dan moet je hem gelijk betalen voor hij zich bedenkt ;-)

:)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Het draadje zat inderdaad niet helemaal goed ik krijg nu dit.

Sine

Moderator

Heh, 20 1 euro per MHz, in niet TE gehavende staat inderdaad.

[Bericht gewijzigd door Sine op maandag 26 maart 2018 20:22:22 (11%)

Beste Arco in een ander topic heb je me ook goed geholpen met de schakeling tussen twee groto spoelen.
Zou ik met deze scope de piekspaning kunnen meten als ik de probes koop.
Zoja welke probes moet ik dan kopen.
Ben daar trouwens nog steets mee bezich heb het ondertussen besteld.

mel

Golden Member

Ik wil wel een scoopje overnemen, maar dan wel met alle knoppen :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Beste mel
Ik weet niet of de andere beter zijn ik heb de eerste gepakt ik kan van de week pas kijken hoe de andere twee zijn meschiens kan ik van drie stuks een mooie maken.

fred101

Golden Member

https://www.youtube.com/channel/UCOausWDNRDJikQ11gSLj7nA deze man heeft een paar mooie videos voor de beginnende scoop gebruiker

Sine: is 20 Euro per MHz niet wat optimistisch ;-)

[Bericht gewijzigd door fred101 op maandag 26 maart 2018 20:20:49 (17%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Sine

Moderator

Whoops, gecorrigeerd :7

Als bas even zijn mail publiek zet kunnen jullie eventuele verkoop buiten het forum afhandelen.

[Bericht gewijzigd door Sine op maandag 26 maart 2018 20:24:34 (68%)

Beste bas,

Ik wil ze wel overnemen, echter volgens fred en sine dien jij mij dan 60 euro te betalen :)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Denk dat ik het beste eerst even kan gaan kijken hoe de staat is van de andere twee zijn.
Ze kommen van een school.

Hallo ik heb de andere twee ook mee genomen op eentje zitten alle knopjes nog op.
Op de eerste foto is ook te zien dat er wat gebeurt nu zie ik wel dat de lijntjes een beetje schuin weg lopen. Zoals te zien is op de foto

Op de tweede foto is te zien dat bij deze alle knopjes aanwezig zijn. Helaas lukt het me niet om iets op het scherm te toveren ik zie wel een streep door het beeld als ik hem aan en uit zet.

Op de derde foto zijn ze alle 3 te zien

Als er iemand intresse heeft doe een bod en stuur dat naar me mail staat bij me profiel.
Als der vragen zijn hoor ik het .

RAAF12

Golden Member

Je kan die blokken op de linker foto groter maken door aan de time/dev schakelaar te draaien. Verder staat het beeld niet horizontaal uitgelijnd maar daarvoor is een instelling aanwezig op het apparaat. De CRT is gevoelig voor het aardmagnetisch veld. Verplaats je het apparaat op de tafel dan is er grote kans dat de horizontale lijn weer verschuift. Die instelpotmeter op het front corrigeert dat via een spoel op de CRT.

electrical trace rotator zie
https://elektrotanya.com/handykit_202e_sm.pdf/download.html

ff wachten op .....processing..... pizza! en dan Get Manual