Bauknecht ECTM91451IXL is ineens een whirlpool?

Had ik ook gedaan. En hij kon het idd niet ter plekke oplossen, moest een nieuw display in.

Komt vaker voor en is een ontwerp fout.

beetje jammer dat ze dat dan toch de markt in brengen. OF is de kans van optreden maar gering

maartenbakker

Golden Member

Dat risico is nou eenmaal inherent aan software. Wel eens van Microsoft Windows gehoord? ;)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

snap het issue, ben zelf ook embedded sw engineer voor consumenten electronica, maar microsoft oorloft zich nog om elke week een update te doen. Magnetrons, koelkast en dat soort spul zijn niet echt remote updatable.

maartenbakker

Golden Member

Goed punt, en eigenlijk ook maar gelukkig. Wel zou flashen door de monteur makkelijker gemaakt moeten worden, lijkt me. Vooropgesteld dat er ook een updatebeleid voor komt. Met de onverhoopte opkomst van het IoT zou je opzich verwachten dat het ook voor consumenten mogelijk moet worden om te updaten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja fijn. En na drie jaar van software updates is je koelkast zo traag geworden dat je een nieuwe moet kopen.

Updaten voor Whirlpool techneut is erg eenvoudig, maar er zit een hardware (Ontwerpfout) probleem in en kan een techneut niet oplossen met een update!!

Shiptronic

Overleden

Ha Ha , na een update is de vriezer niet meer compatible met Mora frikadellen , alleen Beckers vriezen in de rest blijft dooi :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

En je krijgt een mail van je ziektekostenverzekeraar dat uit het bestelgedrag van je koelkast is gebleken dat je te ongezond eet en dat daarom je premie omhoog gaat.

Stel je nou toch eens voor dat je een bouwknecht aan zou nemen en dan op
een dag opeens met een draaikolk zit opgescheept.

Maar dan heb je misschien wel een cementmolen minder nodig.

(ja, ik heb een rijke fantasie <g>, maar die merknamendans blijft
natuurlijk absurd)

[Bericht gewijzigd door schaafuit op donderdag 29 maart 2018 22:12:32 (10%)

maartenbakker

Golden Member

De oorspronkelijke naam van Whirlpool Europe was "Industrie Reunite Elettrodomestici Major Domestic Appliances", dat zal de veelheid aan merknamen minstens gedeeltelijk verklaren. De meeste merken zaten er toen al in, vandaar de naam.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
High met Henk

Special Member

Op 29 maart 2018 12:28:23 schreef Stijnos:
snap het issue, ben zelf ook embedded sw engineer voor consumenten electronica, maar microsoft oorloft zich nog om elke week een update te doen. Magnetrons, koelkast en dat soort spul zijn niet echt remote updatable.

Waarom denk jij dat fabrikanten inzetten op iot?? Dit zag ik al aankomen..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 29 maart 2018 18:55:35 schreef smd:
Updaten voor Whirlpool techneut is erg eenvoudig, maar er zit een hardware (Ontwerpfout) probleem in en kan een techneut niet oplossen met een update!!

Toch knap dat het oplossen van dit euvel inmiddels al meer dan 4 weken duurt .
Zou verwachten dat als het een ontwerpfout is ze hier toch wat sneller op moeten kunnen inspelen.
Waardeloze service :( en klant zit er mee te kakken

Ik ben bang dat de printen niet voorradig zijn IVM vele meldingen van dit euvel. ( ach zullen ze wel ontkennen as usual)....Bellen, mailen appen whatever continu blijven bestoken!! good luck!

maartenbakker

Golden Member

@Stijnos: In verband met opzoeken onderdelen, ik zie dat er minstens 4 verschillende ECTM91451IXL zijn. Kun je het servicenummer hier eens doorgeven?

Nou ik zo eens kijk, klopt het typenummer om te beginnen wel? Ik zie wel stoom maar geen magnetron.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 23 april 2018 22:00:21 (26%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Iks chat dat het ook alleen een stoomoven is. Meestal nooit een stoom /magnetron combi gezien

High met Henk

Special Member

Op 23 april 2018 18:37:43 schreef smd:
Ik ben bang dat de printen niet voorradig zijn IVM vele meldingen van dit euvel. ( ach zullen ze wel ontkennen as usual)....Bellen, mailen appen whatever continu blijven bestoken!! good luck!

Mijn ouders hebben vanaf voor mijn geboorte tot ca 1990 een philips wasmachine gehad.. Nooit problemen.
Ze kochten een bauknecht nieuw. In 2 jaar tijd 2x de lagers eruit en 3x de waterpomp.
Toen mijn Pa bauknecht belde of dit normaal was. Het antwoord: "Nee meneer u bent echt de enige".

Hij naar de onderdelenboer in Roosendaal (Wimo) en daar stond de balie ruim 10 meter van de deur. Mijn pa komt de deur door, heeft de knop nog in zijn hand: "Aha, meneer heeft een Bauknecht!"

Op de vraag of de beste man de pomp had liggen: "jahoor altijd 2 of 3 stuks, ze gaan zo hard"

Nee echte Bauknegt service...
Nog altijd prefereer ik geen bauknegt/whirlpool of Bsh zooi. Helaas was dat het enige wat in mijn showroomkeuken zat.....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Nou voor mij ook NOOIT meer.
De service en afhandeling is echt WAARDELOOS alsmede de kwaliteit dus. Ik snap niet dan een bedrijf dit soort prul kwaliteit op de markt durft te zetten en dan ook nog dikke schijt hebben aan dat je klant maar 5 weken zonder moet zitten...
Sorry na het zoveelste telefoontje vandaag kan ik het niet netter verwoorden :)
Net nog even op de service stikker gekeken.
Het model betreft een EMCHT9145IXL
service nummer 858965801913
151732000867

maartenbakker

Golden Member

Een tamelijk laag serienummer (867; kinderziektes!) uit een fabriek (15) die waarschijnlijk al wat langer bestaat. Staat er toevallig een land van herkomst op (nieuwsgierig)? Toen ze nog in de voormalige televisiefabriek in Zweden gemaakt werden, had je nooit dit soort gezeik.

Het ding is nog geen jaar oud (week 1732), dus je zou wat vlottere service verwachten...

Inderdaad horen dit typenummer en servicenummer wel bij een magnetron. Het bovenste deel van het servicenummer (8589 658 01913) is de 12NC die je gebruikt om het type uniek te identificeren en die heb ik bij Aswo ingegeven om eens te kijken wat er zoal beschikbaar is.

Ik vermoed dat de besturingsprint artikelnummer 4810 108 08670 (eventueel op internet opzoeken zonder spaties) heeft en wordt beschreven als "C00447637 DISPLAY NAVIGATOR TI WHITE PHX 3". Bij Aswo staat de levertijd op 1 a 2 weken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Fabriek is whirlpool emea in Pero Italië.
Nou ben benieuwd of die levertijd bij mijn monteur ook zo is dan zou het toch volgende week moeten lukken zou ik denken...
Toch benieuwd wat nu echt de oorzaak is..

maartenbakker

Golden Member

In Pero wordt niets gemaakt voor zover ik kan vinden, is ook nog een vrij nieuwe kantoorlocatie (geverifieerd: was het hoofdkwartier van Indecent waar Whirlpool in 2016 mee gefuseerd is). Staat er ook echt "Made in Italy" op het ding?

Oorzaak schat ik in op een omgevallen bitje, door slechte software of door slechte hardware.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Linksonder in elk geval vrij duidelijk ??????? ? ?????? (Made in Italy), dus hij zal wel uit de fabriek in Cassinetta komen. Bedankt, weer wat voer voor m'n productiecentratopic! En dat zal ze leren om zomaar Zweden dicht te doen, daar konden ze het wèl.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Sjee, heb een van de laatste zweedse oven, echt een topding! Daarvoor hadden mn ouders een space cube 50 van Philips , uit zweden! en draait gewoon nog steeds op m'n werk...

Over deze ovens: komt echt goed. De printen zijn vast ergens in productie. Service?? waar krijg je het nog wel?? BSH is ook zeer prut. BEKO verrast me best qua service! Kennis van me had een franse koelkast gekocht. 2 jaar gedraaid en in enen de stoppen er uit. Naar gekeken en start NTC was defect. Vervangen en en grote knetter en weer alles stuk. Beko opgebeld en gratis er en een nieuwe compressor ondergezet!