LOGO8 en Exor ex710 HMI

Dag mensen,

Ik werk al jaren met de Siemens Logo. Aansturing via druknoppen en dergelijke. Tot op heden kan ik er nog steeds mee uit de voeten. Ik heb nu een Exor HMI gekocht, te programmeren met Jmobile. Mijn vraag is nu, heeft iemand voor mij een voorbeeld van zo'n configuratie? Ik ben zelf niet zo geschoold en heb mezelf de dingen aangeleerd. Hier kom ik tot op heden niet verder mee.Ik heb knoppen e.d. aangemaakt in Jmobile, echter ik snap niet hoe het met de tags werkt. Ook de communicatie tussen Logo en HMI kom ik niet uit. Mocht iemand een voorbeeldprogramma hebben dan zou dat heel fijn zijn.
Alvast bedankt.

Lambiek

Special Member

Ik heb wel een datasheet voor je, maar die is te groot om hier neer te zetten. Je mag me even een mail sturen als je wil.

Voor de rest heb ik er geen ervaring mee.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Komt eraan Lambiek, alvast bedankt.

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Vanuit de LOGO kant heb ik wel enige ervaring.
Als je in LogoSoft zoekt op parameter VM mapping krijg je een hele opsomming van mogelijkheden adressen etc in het communicatieprotocol.
De in en uitgangen zitten altijd in het Ethernetsignaal.
Voor een groot aantal zul je zelf een VM tabel aan moeten leggen.
Hou er rekening mee dat een aantal adressen voor de 0BA7 anders zijn dan de 0BA8, dus goed opletten

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Dankjewel Toeternietoe. Heb je misschien een voorbeeldschakeling voor me?

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Op 28 maart 2018 20:58:18 schreef Arthurreke:
Dankjewel Toeternietoe. Heb je misschien een voorbeeldschakeling voor me?

Dat is appeltje eitje als je LOGOSoft gebruikt.
Als je digitale in en uitgangen , analoge in en uitgangen op je werkblad plaats dan maakt LOGOSoft automatisch de VM tabel aan.
Je kunt het ook met de hand doen, maar dan moet je oppassen dat je geen vauten maakt in de toewijzing van adressen.