G9 lampje combi-magnetron

Het lampje van de combi-magnetron van mijn ouders is kapot. Nu zie ik bij een website met onderdelen dat er een speciale G9 lamp van 40 watt in zit. Dit lampje kost 37 euro.
Bij de bouwmarkt kan ik voor minder dan 5 euro een zelfde lampje kopen. De 'paperclip' fitting is heel iets anders (open in plaats van dicht), maar volgens mij moet dat gewoon passen. Gaat om dit lampjehttp://cdn.europart.nl/parts/jpg3/94079020.jpgIk heb ook 300 graden Osram lampjes online gezien, maar ik moet 'm morgen hebben en verzendkosten die hoger zijn dan het lampje zelf gaat me net iets te ver.
Nu weet ik dat voor een oven het lampje geschikt moet zijn voor 300 graden. Nu worden die standaard G9 lampjes volgens mij ook heel heet. Kan ik die ongestraft gebruiken?

denk niet dat een gewoon lampje gebruiken een probleem is hier, geheel glas zonder fitting met lijm die kan smelten, dat was met e14 lampjes wel zo..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Ergste wat er kan gebeuren is dat 'ie wat eerder kapot gaat... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 30 maart 2018 15:40:19 schreef Arco:
Ergste wat er kan gebeuren is dat 'ie wat eerder kapot gaat... ;)

Haha ja dat had ik me ook al bedacht. Dan ga ik het erop wagen. Na 12 keer verwisselen zit ik pas op de prijs van de originele lamp.

Bedankt voor jullie advies

Gewoon vervangen, dan iets eerder kapot IDD. Who care?

Arco

Special Member

Prijzen voor die oven/magnetronlampjes zijn inderdaad meestal schandalig hoog...
In vergelijk: een goedkope complete magnetron (met lampje... :) ) heb je al voor 49 euro...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Nee gaat evenlang mee, gewoon een goedkope van 2 euro gebruiken, als een monteur van de fabrikant dit lampje vervangt gebruikt die ook een goedkope/ rekend een goedkope aan

Bij Ali-E heb je er 10 voor €2. Moet je alleen 2-3 weken wachten ....