samsung telefoon

de Samsung j5 6 was toen wel kunnen repareren
toen immers bij dat onweer.
echter kwam er vanochtend bij het opladen een grote hoeveelheid rook uit mijn telefoon. stuk dus. er zat volgens de telefoon reparateur kortsluiting in het systeem van de usb van de telefoon. de oplader is ook deels gesmolten. en de kabel is half opgefikt. bij de usb in die richting.

reparatie kosten waren 42 euro.

word wel een dure telefoon zo.

Arco

Special Member

Een weinig samenhangend verhaal... :) (welke reparatie, wat voor onweer...)
Maar 42 euro is in ieder geval niet te duur voor zo'n reparatie...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

42 euro is niet onredelijk om zoiets te laten doen. Ik heb zelf toen de USB-connector van mijn Samsung S3 stuk was (onderbroken, gelukkig geen kortsluiting) een heteluchtstation aangeschaft en er onder de microscoop een nieuwe opgezet. Als je niet zeker bent van je zaak: eerst op andere spulletjes oefenen.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op woensdag 4 april 2018 13:09:19 (10%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

er is weer rook gekomen uit mijn telefoon. hij is dus alweer kapot.

kabel weer gesmolten en batterij staat nu ook bol.

samsungs blazen wel meer hun accu's op. k heb er 3 gehad die hun accu binnen het jaar omzeep helpten. daarna in software de boel aangepast zodat het laden stopt bij 4.15V en geen problemen meer gehad.

sindsdien koop ik geen samsung meer, al 3jaar tevreden van huawei.
42€ stelt eigenlijk niks voor.
onderdeeltjes kopen, werkuren om te vervangen en garantie inbegrepen van de herstelling. spotgoedkoop als dit in een legale winkel werd uitgevoerd.
als ik met een auto naar de garage ga om hem te laten uitlezen (computer eraan, 5min uitlezen, computer afkoppelen), dan ben ik al 40-50€ kwijt

[Bericht gewijzigd door fcapri op dinsdag 3 april 2018 11:10:03 (14%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
GJ_

Moderator

Even de bezem er door getrokken. Hou er rekening mee dat we allemaal verschillend zijn.

Dank GJ_

@ fcapri, zit die instelling voor die laadspanning bij instellingen (en waar) of ben je daar een app'je voor nodig?

@ diode-anode, Ik zou er toch even mee terug gaan misschien zit er nog wat van garantie op die vorige reparatie.

Een nieuwe J5 kost +-80euro 2dehands.
Zou gewoon direct voor een nieuwe gaan.