Go kart bouwen

Ik wil graag van de zomer een Go kart bouwen. Maar weet niet welke elektrische motor ik daar voor moet gebruiken. Hij moet iedere geval veel gewicht kunnen dragen en 40 tot 60 km per uur moeten kunnen gaan.

Weet iemand een goede motor, die niet al te prijzig is?

En voor 100€ moet het klaar zijn zeker... Vergeet het maar, echt.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
High met Henk

Special Member

Goedkoop kooianker motor van minimaal 10 kW en FO erin.

Alleen accupack is duur dan.. Kan op DC bus

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Evarist

Golden Member

Hoeveel pk heb je nodig? Of: hoe snel moet het rijden en hoeveel weegt het?

Nihil est verum, quod non probatur primo.
mel

Golden Member

Een scootmobiel ombouwen.
Of je gebruikt de onderdelen van een heftruck.
Maar die gaan geen 50 km/h...(gelukkig) :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Scootmobiel record staat toch op 180.26 km/h anders..
Oh en een heftruck al 119 km/h
Dus hoezo geen 50 :p

cmk, te langzaam, en hij blaast de accu op in hetzelfde filmpje.. betrouwbaar

echt voor een zelfbouwkartje moet je gewoon denken aan zo'n 125cc pit bike benzinemotortje, voor dat geld kun je niks vergelijkbaars met dezelfde kracht elektrisch bouwen.
of een tijdende oude puch/scooter zien te kopen en de achterkant eruit halen
voor 60km/h moet je al snel richting de 10pk, zelfs met een lichte constructie

Nou, hij haalde zo'n 37km/u, dus met een paar volt meer op de accus zit je aan de gevraagde 40km/u.

Hij had gewoon een foute accu voor deze toepassing. Hij maakt ook een paar foutjes.

Hij had een 40A fuse. Hij zegt dat ie dus niet meer dan 40A continuous getrokken kan hebben. Nou niet dus. Hij kan best 60A voor een halfuurtje trekken door dat ding.

Hij gaat er van uit dat de 45A motor controller 45A uit de accu trekt. Dat is niet zo. In theorie is het "snelheid-als-deel-van-topsnelheid" maal "percentage gas" maal "45A".

Je kan best op max-gas optrekken naar je max snelheid. Als de motor controller netjes de motorstroom op 45A houdt, dan zit je aan de 45A*48V = 2.1kW net voordat je op de max snelheid komt. Maar dan KAN de controller niet de gevraagde 45A in de motor handhaven omdat ie spanning te kort komt. De stroom zakt rap.

Hij heeft mazzel gehad bij het in mekaar zetten van de DELTA draden. Als je wikkeling A, B en C hebt gelabeld. dan moet je het juiste B-uiteinde aan de A-wikkeling solderen. En weer als je de C wikkeling vastmaakt. Ik hou het er op dat er vier essentieel verschillende manieren zijn om het aan te sluiten en dat er maar 1 goede is.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Nog meer spanning?
Geen idee wat voor onderdelen hij heeft, maar wat doet een dynamo? En neem aan geen splinternieuwe
100A bij 14v? Dan ben je hem bij 2.1kW al flink (50%) aan het overbelasten
Mag je genereren vergelijken met aandrijven qua warmte?

Realistisch op youtube werken dingen 3 seconden langer dan de lengte van de video

Je gaat echt geen middag rijden met zo'n systeem, denk dat je toch iets sterkers wil als het allemaal een beetje heel moet blijven