onbekend kastje

In de meterkast van het net door mijn dochter gekochte huis zit dit kastje.
Er staat niets op behalve dat het van Liander is, en het is met een kabeltje aan de slimme meter gekoppeld. In het kastje zitten vier batterijen. De vorige bewoner wist ook niet wat het is.

Wie weet wat het is en hoe het werkt?

Ha cmk,

Even aan Liander vragen maar ik denk een interface voor een applicatie op de smartphone of tablet om uit te lezen via Wifi.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Shiptronic

Overleden

hangt er een Toon thermostaat aan de muur ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Nee, een Honeywell Chronotherm Touch

Ha cmk,

Staat er geen type op ?

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
High met Henk

Special Member

Simpel..

De batterijen eruit halen en kijken wie er gaat piepen..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
evdweele

Overleden

In mijn meterkast hangt een kastje zonder draadjes eraan. Er staat ISTA op.
Omdat ik aanwezig was toen gevraagd werd of het mocht worden opgehangen weet ik wat is; een repeater voor de uitlezing van de radiografische warmte- en watermeters in het flatgebouw.
De reikwijdte van de warmtemeters op de cv-radiatoren en de watermeters was te klein, en daarvoor zijn in het flatgebouw een aantal van die repeaters geplaatst.
Onder andere mijn woning lag mooi centraal tussen een aantal andere woningen.

Het kastje geeft de meterstanden door van een aantal woningen aan iemand die buiten staat met een laptop en een ontvanger.

Of het om een zelfde soort systeem gaat als bij de TS is natuurlijk niet bekend, maar uitschakelen zal mogelijk een gebruiker ervan doen opspringen :-)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Er staat niets op.
Het zal niet voor het uitlezen van meterstanden zijn want er hangt een slimme meter, en je kan hem zo loskoppelen wat wel wat fraude gevoelig zou zijn.
Ik denk dat het wel met een of andere app voor op je telefoon te maken zal hebben.
Ik zal Liander er eens over contacten.
Ik kan het dingetje overigens op het www niet terug vinden.

maartenbakker

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 3 april 2018 22:51:06 (100%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zit de gasmeter misschien te ver van de electriciteitsmeter af waardoor daar een andere verbinding noodzakelijk was?

mel

Golden Member

Dat denk ik niet.Dat draadje kun je gewoon losmaken, dat zal de netbeheerder niet leuk vinden..

En de P1 poort is een gebruikers interface. Dus kan best een of ander ding zijn die draadloos de standen doorgeeft.OT/ ik zou dat gelijk van de muur halen en openslopen, alleen maar om te kijken hoe het werkt >:) /OT/

[Bericht gewijzigd door mel op woensdag 4 april 2018 09:12:28 (19%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
mvdk

Golden Member

Op 3 april 2018 17:34:58 schreef cmk:
In de meterkast van het net door mijn dochter gekochte huis

Dan vraag je toch aan degene van wie je het huis gekocht hebt, wat 't voor een ding is?

High met Henk

Special Member

Op 4 april 2018 10:49:15 schreef mvdk:
[...]
Dan vraag je toch aan degene van wie je het huis gekocht hebt, wat 't voor een ding is?

Op 3 april 2018 17:34:58 schreef cmk:
[...] De vorige bewoner wist ook niet wat het is.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
mel

Golden Member

"Iemand"zal toch toestemming hebben gegeven om dat ding op te hangen..
Al was het alleen maar om de voordeur open te doen..En die "iemand" zal het toch wel weten?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik denk dat het een Energy consumption manager is dat via een portal naar je energie leverantisier gaat en naar je app.
Een soort TOON als het aangesloten is op de P1 poort heeft de netbeheerder er geen boodschap aan dit is een gebruikers poort.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.