Sharp R937 - magnetron defect - diode HVR-1X 4 en 2X062H

Beste,

Het magenetron deel van mijn combi magnetron R937 van sharp werkt niet.
(grill, draaiplateau en oven werken wel)
De 8A zekering vliegt er elke keer uit als ik deze vervang.

Na enig meetwerk heb ik vrijwel zeker de trafo en de condensator uitgesloten als oorzaak. Ook de stroomtoevoer naar de trafo is in orde.
De magnetron unit zelf lijkt ook in orde voor zover ik dit kan controleren/meten/inspecteren.

Dan blijven de diodes over. Het is een setje HVR-1X 4 en 2X062H.
De 2X062H (bi polaire diode?) verbind de 2 pinnen van de condensator (voor het afvlakken van de spanningspieken?). De HVR-1X 4 verbind 1 pin van de condensator met de massa.

Ik ben een leek op het gebied van deze hoge voltage componenten maar begrijp dat ze niet zomaar te meten zijn mbv een multimeter.

Ik heb op youtube een filmpje gevonden waar de diode in serie wordt gekoppeld aan een 9v batterij waarna je de spanning over de diode meet.
Op basis van die test lijkt de HVR-1X 4 in orde te zijn (ik meet iets van 6v over deze diode) en de 2X062H zou stuk zijn.

De 2X062H maakt namelijk sluiting in beide richtingen. (en ik ga er van uit dat beide richtingen een hele hoge weerstand moeten geven)

Maar iemand vertelde me dat zo een bi-polaire diode pas bij hele hoge spanningen spert dus nu twijfel ik nuaan mijn conclusie.

Vragen:
Als ik met een simpele (praxis) multimeter meet dat de 2X062H in beide richtingen bijna geen weerstand heeft is deze dan stuk?

Als vervanging zie ik een setje (voor weinig ;) ) op mijnonderdelenhuis met de 2x062H met een HVM10.

Kan ik uit de voeten met een HVM10 als vervanging van de HVR-1X 4?
(beide zijn voor 10kV maar de HVR kan 500mA hebben en de HVM10 maar 350mA) )

Dank voor het meedenken,

Knutselaar