Probleem DVI naar HDMI

Hallo,

recent kocht ik een nieuw scherm waarop mijn nieuwe en oude PC aangesloten worden.
De nieuwe gaat van DisplayPort naar DisplayPort en werkt perfect.
De oudere heeft een videokaart met een DVI uitgang. Hiervoor gebruik ik een DVI naar HDMI converter. Als ik deze aansluit geeft deze perfect beeld,wanneer ik echter de monitor afzet of schakel tussen de twee PC's verlies ik telkens het signaal met de oude PC. Dan moet ik de kabel aan de computer even uittrekken en terug insteken. Daarna heb ik terug beeld.
Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

Een wijs man is diegene die steeds meer gaat beseffen hoe weinig hij wel weet.

Maar gaat monitor ook van HDMI ingang af dan?? Als je opnieuw bron HDMI selecteert op monitor, krijg je dan direct beeld terug??

Wat voor dvi naar hdmi convertor gebruik je? De signalen zijn compatible, dus je mag een verloopstekker gebruiken.

Mogelijk is de hotplug detectie de reden, maar geen idee hoe je dat oplost.

GMT+1

Probleem opgelost.
Ik heb een converter gebruikt van VGA/AUDIO/USB naar HDMI.
De USB van de converter dient om het toestel te poweren.
Nu blijft het signaal behouden bij het switchen tussen de verschillende monitoringangen en het uitschakelen van de monitor.

Een wijs man is diegene die steeds meer gaat beseffen hoe weinig hij wel weet.
vergeten

Golden Member

Mooi dat het is opgelost!

Omdat nu niemand weet wat je hebt gebruikt, zou het mooi zijn als je aangeeft welk merk, type, foto etc.
Dan hebben anderen er mogelijk ook wat aan!

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

om nu een converter van vga naar hdmi te gebruiken is niet te best voor het beeld, van analoog naar digitaal gaan is niet bepaald beeld verbeteren..

ik heb ook al problemen gehad met kabels die van dvi naar hdmi gingen, terwijl de monitor met dvi naar dvi prima werkt. ook hdmi naar hdmi werkt goed. problemen met windhoos als je dvi/hdmi samen met displayport aansluitingen gebruikt zijn me ook niet onbekend..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 5 april 2018 19:18:09 schreef Progger:
Wat voor dvi naar hdmi convertor gebruik je? De signalen zijn compatible, dus je mag een verloopstekker gebruiken.

Moet je alleen wel DVI-I hebben. Verloopstekkers zonder de extra pinnen heb ik niet kunnen vinden.

@ Testman: boeiend. Ik vermoed dat die oude PC grafisch weinig interessants staat te doen. Dan is een beeldkwaliteit die niet is wat 'ie zou kunnen zijn niet zo'n ramp. Dat heb ik zelf ook zo gedaan met m'n radio-PC. Dat het beeld met een VGA-switch flinke echo's vertoonde maakte niet uit: als ik de internetradio kon starten vond ik het wel best.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Als je een dvi-i naar hdmi in een dvi-d videokaart wilt pluggen, moet je de helft van het plusje en de 4 pinnen eromheen gewoon uit de stekker trekken met eem punttangtje. In de praktijk werkt dit.

GMT+1

op die 4 pennen staat het analoge rgb en horizontale sync signaal voor de VGA uitgang. dit werkt dus alleen als je een DVI-I male stekker in een DVI-D female wilt steken op de videokaart, zonder gebruik te maken van de VGA uitgang.

@WG, je kunt windhoos random bsods op laten hoesten als je een displayport kabel hebt die slecht contact maakt, het trillen van de kast veroorzaakt dan random uitval en blauwe schermen. ook heeft W10 problemen met bepaalde hardware met uit powersave komen icm gelijktijdig gebruik van displayport en dvi of hdmi.

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 7 april 2018 11:36:42 (41%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer