Hier verschillen wij dan van mening Ronny530. Zoals gezegd ben ik zeer vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan, laat ik dat voorop stellen. U laat het nu echter klinken alsof een tv uit 2011 een museumstuk is. Naar mijn idee zou ik niet eens problemen moeten hebben met een toestel van 7 jaar oud. En dan zou ik alsnog, zeker gezien wat een tv kost en dat philips zich als premium merk manifesteert, eerder verwachten dat een helpdesk noodzakelijk is voor de oudere toestellen en niet voor een 2017 model.
Los hiervan werd ik bij elke vraag in de wacht gezet zodat het kon worden nagevraagd, dus hoop op ervaring heb ik meteen losgelaten. De naïviteit dat een werkgever een techneut een telefoon in zijn handen duwt ipv een schroevendraaier, heeft bij mij al wat jaartjes terug plaatsgemaakt voor de bittere werkelijkheid. Er zit gewoon een student die tegen een schandalig laag salaris wat probeerd bij te verdienen, en die met behulp van een flowchart het merendeel aan simpele, veel voorkomende problemen op kan lossen. Zit men met een moeilijker vraagstuk dan “heeft u de stekker in de wandcontactdoos gedaan?”, is het hopen op een gelukstreffer bij zo’n helpdesk of hulp zoeken bij liefhebbers met verstand van zaken. Aangezien ik uit uw reactie opmaak dat mijn opmerking aanstootgevend was, wil ik nogmaals benadrukken dat ik de medewerker het absoluut niet kwalijk neem. Ik ben keurig te woord gestaan en hij deed duidelijk zijn best, alleen de informatie die hij mij kon geven vanuit zijn helpdesk programma was niet toereikend. De schuldige hierin is voor mij duidelijk het bedrijf en absoluut niet de costumer care.
Bedankt voor de tip over het gebruik van een andere usb stick, maar het heeft helaas geen verschil kunnen maken.
En dan nu over mijn 47” boot anker ?
Na enige uren spitten op het web heb ik enkele oude firmware versies gevonden (inclusief de versie die op mijn toestel staat, 93), en wat het meeste moeite heeft gekost ook een stdby bestand. Ik heb eerst met behulp van 062599 ‘ok’ het installatie menu kunnen verlaten. Hierdoor kwam ik weer terug in de boot loop, en kon ik met 123654 wat info inzien. Hierna ben ik als een razende door het menu van de tv gegaan, en heb ik de instellingen kunnen resetten. Vanuit dit punt (taalkeuze, plaatsing van het toestel etc.) ben ik opnieuw allerlei versies van de firmware gaan proberen. Helaas blijven ze allemaal vastlopen op hetzelfde punt. Alleen het installeren van het standby bestand is voltooid, maar heeft helaas geen verschil gemaakt.
Ik ben nog iets tegengekomen over een “wipe data tool”, maar die heb ik nog niet gedurfd los te laten. Iemand hier ervaring mee?
Bedankt smd, het ziet er naar uit dat er idd een ander moederbord in gaat komen.
Beeldbuisje, ik heb een aanvraag gedaan bij at your service, wie weet ?