Philips 47pfl7606H/12 reboot loop

Goedemorgen,

Via het googlen naar mijn probleem op deze site gestuit. Ben wel vergelijkbare situaties tegengekomen, maar nogal verschillende ideeën over de oplossing.

Het probleem: Vanuit standby de tv aangezet, en tijdens het opstarten de hoofdschakelaar uitgezet. Sindsdien start de tv op, geeft normaal beeld en geluid, en schakelt zichzelf naar standby, start vervolgens weer op etc. en blijft dit herhalen. Geeft soms een vreemde streep in het beeld.

Ik kan het menu in, van input wisselen, alles behalve de standby knop. Zolang de hoofdschakelaar aan is blijft hij opnieuw opstarten. Deze cyclus duurt ongeveer 20 seconden, dus in het menu kan ik weinig doen.

Op het internet gelezen:
Dat het mogelijk op te lossen is door vanaf usb een software update te doen (al dan niet met het ingedrukt houden van de ok knop op de afstandbediening).
Allerlei foefjes met codes om in ‘moderator’ settings te komen.
Harde reset uitvoeren.
Wipe data tool gebruiken.
Voedingsbord vervangen.
Moederbord vervangen.
En uiteraard het ding in de plomp gooien ?

Ik durf een update niet echt aan, omdat ik bang ben meer kwaad te doen als hij tijdens het updaten reboot.

Iemand enig idee wat er mis is, en hoe dit op te lossen?

Het kan maar zo zijn dat de software met het voortijdig uitzetten beschadigd is. De laatste software update dateert uit 2013 en wellicht is de software opnieuw installeren het proberen waard.

Ik weet niet of firmware autoboot is, indien niet zal het erg lastig worden om een upgrade uit te voeren.

Bedankt voor de reacties!

De helpdesk van philips raad ook een forced update aan, dus die ga ik straks proberen. Resultaat volgt

het enige wat je in zo'n geval kan doen is de update op een stick zetten, tv uit de stekker (of netschakelaar uit natuurlijk), OK toets op remote ingedrukt houden naar tv richtend en tegelijk de tv aanzetten met netschakelaar. Dan start ie niet op, maar gaat direct de software-file vragen.
De rest wijst zichzelf uit...

Veel geluk!

Update via usb uitgevoerd. Het bleek bij dit model de pijl omlaag toets op de remote te zijn ipv de ok toets. Helaas loopt de update vast en kan ik verder helemaal niets met de tv. Een voorzichtig lichtpuntje: de tv blijft tot dusver minuten aan een stuk ingeschakeld, dus het rebooten lijkt idd software matig veroorzaakt te zijn. Van de regen in de drup vooralsnog...
Straks costumer service maar weer bellen.
Screenshot van waar hij vast loopt en de pop-up.

Begint me meer en meer op een geheugenfout/fout in stand-by software te lijken.
Heb in het verleden al verschillende Philipsen op die manier weer in leven gekregen.

Als je al met de pijl naar onder moet werken, is er toch wat meer aan de hand. Dit noemen ze de "back-up" software installatiemethode in de manual.

In het verleden wel iets gelijkaardigs meegemaakt door een fout in de stand-by software. Was in een toestel met een 9 achteraan in het typenummer. 3 jaar jonger dus.

Op de Service site, waar de man in de straat niet aan hoort te kunnen, kan je vaak specifieke stand-by software downloaden. Als die corrupt geworden is, zouden mij dergelijke issues ook niet verbazen.

Bedankt voor detip Beeldbuisje. Enig idee waar ik die stand-by software kan vinden? Ik kom zelf alleen de software update tegen die ik van de helpdesk heb gekregen.

Diegene die ik sprak bij de helpdesk, vertelde mij dat die stand-by software al in de update zat die ik had gekregen. Maar de beste man, ook al was hij erg vriendelijk en deed hij zijn best, klonk mij in de oren als iemand die achter een telefoon is gezet met een flow chart, en verder niet gehinderd door enige technische kennis ?

De man die u heeft gesproken weet niet alles meer over een tv die in 2011 op de markt is gekomen maar heeft wel zijn best gedaan om u te helpen toch!!

Als ik naar de geïnstalleerde versie kijk is die al ouder maar de nieuwste versie zou moeten werken. Doe het ongezipte update bestand nog eens op een geformatteerde nieuwe usb stick zetten en voer de update nog eens uit zonder aangesloten randapparatuur.

[Bericht gewijzigd door ronny530 op dinsdag 10 april 2018 18:47:59 (23%)

Kan ook een Flash geheugen probleem zijn. Dan kan de software niet meer opgeslagen worden door te veel bad sectoren in geheugen en dan.... Waar Philips goed in is: Moederbord vervangen

@ Jump: op de "At Your Service" website van Philips. Hiervoor moet je Philips dealer/service center zijn om te kunnen inloggen. Moet ik ook steeds op het werk doen en met veel zeuren bij de baas :(

@smd: jep en als je het van TS zijn toestel gaat navragen: Onderdeel niet meer leverbaar!

Hier verschillen wij dan van mening Ronny530. Zoals gezegd ben ik zeer vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan, laat ik dat voorop stellen. U laat het nu echter klinken alsof een tv uit 2011 een museumstuk is. Naar mijn idee zou ik niet eens problemen moeten hebben met een toestel van 7 jaar oud. En dan zou ik alsnog, zeker gezien wat een tv kost en dat philips zich als premium merk manifesteert, eerder verwachten dat een helpdesk noodzakelijk is voor de oudere toestellen en niet voor een 2017 model.

Los hiervan werd ik bij elke vraag in de wacht gezet zodat het kon worden nagevraagd, dus hoop op ervaring heb ik meteen losgelaten. De naïviteit dat een werkgever een techneut een telefoon in zijn handen duwt ipv een schroevendraaier, heeft bij mij al wat jaartjes terug plaatsgemaakt voor de bittere werkelijkheid. Er zit gewoon een student die tegen een schandalig laag salaris wat probeerd bij te verdienen, en die met behulp van een flowchart het merendeel aan simpele, veel voorkomende problemen op kan lossen. Zit men met een moeilijker vraagstuk dan “heeft u de stekker in de wandcontactdoos gedaan?”, is het hopen op een gelukstreffer bij zo’n helpdesk of hulp zoeken bij liefhebbers met verstand van zaken. Aangezien ik uit uw reactie opmaak dat mijn opmerking aanstootgevend was, wil ik nogmaals benadrukken dat ik de medewerker het absoluut niet kwalijk neem. Ik ben keurig te woord gestaan en hij deed duidelijk zijn best, alleen de informatie die hij mij kon geven vanuit zijn helpdesk programma was niet toereikend. De schuldige hierin is voor mij duidelijk het bedrijf en absoluut niet de costumer care.

Bedankt voor de tip over het gebruik van een andere usb stick, maar het heeft helaas geen verschil kunnen maken.

En dan nu over mijn 47” boot anker ?

Na enige uren spitten op het web heb ik enkele oude firmware versies gevonden (inclusief de versie die op mijn toestel staat, 93), en wat het meeste moeite heeft gekost ook een stdby bestand. Ik heb eerst met behulp van 062599 ‘ok’ het installatie menu kunnen verlaten. Hierdoor kwam ik weer terug in de boot loop, en kon ik met 123654 wat info inzien. Hierna ben ik als een razende door het menu van de tv gegaan, en heb ik de instellingen kunnen resetten. Vanuit dit punt (taalkeuze, plaatsing van het toestel etc.) ben ik opnieuw allerlei versies van de firmware gaan proberen. Helaas blijven ze allemaal vastlopen op hetzelfde punt. Alleen het installeren van het standby bestand is voltooid, maar heeft helaas geen verschil gemaakt.

Ik ben nog iets tegengekomen over een “wipe data tool”, maar die heb ik nog niet gedurfd los te laten. Iemand hier ervaring mee?

Bedankt smd, het ziet er naar uit dat er idd een ander moederbord in gaat komen.

Beeldbuisje, ik heb een aanvraag gedaan bij at your service, wie weet ?

De wipedatatool is niet voor deze toestellen. De kans dat je toegang krijgt op AYS is nagenoeg nihil.

maartenbakker

Golden Member

Theoretisch zou ik zeggen: nieuwe flashchip, inhoud van de oude in de nieuwe zetten, nieuwe in de TV, flashprocedure herhalen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Enigste probleem is dat de checksum ook aangepast dient te worden ( Soort copyright van Philips)bij wisseling van Flashrom. Ik vrees dat het een probleem word met dit moederbord. waardeer je inzet enorm!

Wederom bedankt voor het meedenken!

Als het goed gaat wordt ik vandaag of morgen gebeld om een afspraak in te plannen met een monteur. Die komt vrijblijvend een offerte maken voor de reparatie. Ben benieuwd... De bevindingen zal ik hier uiteraard posten.

William1967, mocht het niet opgelost worden via de monteur ga ik een poging wagen te wipen voordat ik het moederbord ga vervangen. Onder het motto niets meer te verliezen zullen we maar zeggen ?

Maartenbakker, klinkt als een leuk plan. Ik heb alleen geen hardware om chips mee uit te lezen of te flashen. Weet u wat een dergelijke chip ongeveer kost, en of hij gesoldeerd is of eruit gewipt kan worden?

Smd, zou zo’n checksum niet meegenomen worden als je een clone maakt?
Bedankt voor het compliment. Ik vind het ook erg jammer dat ik vaak door gebrek aan tijd maar mee ga in de moderne stroom van weggooien en nieuw kopen. Daarbij komt ook nog dat het niet gemaakt lijkt te zijn om gerepareerd te kunnen tegenwoordig, of je hebt speciale apparatuur of software nodig om nog iets te kunnen. Soms voel ik me een analoog in een digitale wereld zucht

FF een vraag: William zegt dat je deze toestellen niet kan wipen, hoe denk je dat dan wel te gaan doen??

De chips heb je wel voor een eurootje of 6, maar het monteren is BGA techniek en dat kost vele malen meer om te laten doen. Daarbij heb je ook speciale flashprogrammer nodig met bijbehorende BGA voet. Neen,checksums is niet mee te copieren, het hangt aan een soort van serienummer van het IC. Tsja, deze maken het niet makkelijker op en voor een digibeet te ingewikkeld.

Makkelijk, William zei dat de kans nagenoeg nihil is, maar dus niet onmogelijk. Bovenal gaat te allen tijde het motto “niet geschoten, altijd mis” op. En aangezien het moederbord al overleden is kan ik het er ook niet slechter op maken ?
Maar helaas, de tools die ik kan vinden zijn niet voor mijn model. Daarvan schijnt de wipe tool aanwezig te zijn in de software, en kun je dit via adb downloaden en omzetten naar een upg bestand. Ook al zou ik het ter lering en vermaak leuk vinden om te leren hoe adb precies werkt en hoe je zo’n tv kunt rooten, dat gaat helaas teveel tijd kosten.

Bedankt voor je uitleg iig, het lijkt mij makkelijker en goedkoper om het hele moederbord te vervangen ipv alleen de chip.

Via de helpdesk was mijn reparatie doorgestuurd naar een extern bedrijf. Bleek dat de helpdesk dat in eerste instantie vergeten was, dus ik weer gebeld na de toegezegde 48 uur en ze hebben het in orde gemaakt. Bij de aanvraag een mail gedaan dat het hun fout was en ik moet zeggen dat het reparatie bedrijf mij binnen een uur had gemaild, dus 100 punten daarvoor. En dat waren dan ook gelijk de laatste punten die ze van mij krijgen.

Ze bevestigen het vermoeden dat het moederbord moet worden vervangen. Wat wel bijzonder is, is dat ze dit doen zonder de tv te hebben gezien. Dan durven ze daar een vol uur arbeid voor te rekenen, terwijl ik dat zelf als (eigenlijk niet eens) amateur makkelijk binnen een uur ga doen. Het hele verhaal zou €230 moeten gaan kosten. En dan stiekem proberen om onderzoekskosten in rekening te brengen, terwijl er is gezegd dat het een vrijblijvende offerte is. Grondige hekel aan bedrijven met dit soort streken.

Kortom, ze kunnen de boom in en ik ga een moederbord op de kop tikken.

Wordt vervolgd

Je hebt mijn bericht niet goed gelezen, er staat dat de kans op toegang krijgt op AYS nagenoeg nihil is.

Ik vermoed dat een tweedehands moederbord met uiteindelijk dezelfde fouten krijgt. Misschien kan joe-joe je aanneen vers moederbord helpen?? Persoonlijk zou ik er niet meer mee verder gaan een een fatsoenlijke TV kopen, Philips is gewoon bagger.

Sorry William, u heeft helemaal gelijk. Ik dacht dat u een of ander menu bedoelde, en had de link niet gelegd naar de website, mijn fout.

Smd, helaas was ik gevallen voor de ambilight en nog een klein beetje omdat ik destijds liever een passieve 3d bril wilde. LG ben ik geen fan van en ik had (toen nog) een hoge pet op van philips. Maar idd, wanneer de volgende gaat komen is de kans op een philips zeer beperkt. Ik ga dan voor de beste beeldprestaties en een lage input lag, en dan maar niet voor gimmicks als ambilight etc. Al was het wel het plan om dat pas over een jaar of 3 te doen, en deze naar de slaapkamer te verhuizen...

Vooralsnog is er iig hoop! Ik heb het moederbord vervangen en dat was echt een makkie! Klein half uurtje heeft het gekost om de hardware over te zetten, en daarna nog een half uur om alle instellingen weer naar mijn zin te zetten hahaha. Dat was overigens inclusief de opties, set type, enz. Tot dusver geen klachten ??

Hoorde dat er vorige week met het onweer een paar huizen verderop bij iemand de wandcontactdoos uit de muur was geklapt, omdat de bliksem dichtbij was ingeslagen. Wellicht heeft dat er iets mee van doen gehad.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

Uit nieuwschierigheid: welk merk(en) zou u als fatsoenlijk bestempelen? Uiteraard graag met onderbouwing ?
Ik heb goede dingen gelezen over samsung, maar ook dat zij niet helemaal leuk bezig zijn met privacy

maartenbakker

Golden Member

Samsung heeft m.i. geen betere bouwkwaliteit dan TPV (het moederbedrijf van TP Vision en daarmee de fabrikant van de meeste Philips toestellen). Zou je voor een Koreaan gaan dan heeft LG wat mij betreft een streepje voor op Samsung vanwege de IPS panelen of in duurdere modellen OLED panelen.

Het veiligste zit je met een Panasonic uit de wat duurdere klasse. De middenklasse en goedkope toestellen van Panasonic komen net zo goed bij TPV vandaan, dus geen reden om ze dan te kopen met Panasonic erop in plaats van Philips, wel een hogere prijs en geen ambilight. Waarschijnlijk kun je TPV-Panasonics herkennen aan "Made in Poland", en anders aan diverse nummertjes.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het is wel een beetje jammer dat het merk Philips zeg maar weer afgekraakt wordt maar terzijde.
In 2010 mijn eerste Philips 32PFL5404 aangeschaft en in 2012 de 42PFL4307 vanwege de smart en 3D functie en deze tv's hebben nog tot nu toe geen mankementen vertoont. Nu sinds een maand de 50PUS6162. Al deze tv's zijn in Polen geassembleerd maar waar de gebruikte componenten vandaan gehaald worden is mij niet bekend maar dat zou maarzo in China kunnen zijn want daar liggen de productiekosten een stuk lager. De klein formaat tv's, audio en dvd spelers worden wel in China gemaakt door fabrikanten die een licentie van TP Vision hebben maar die zijn van veel mindere kwaliteit en zeker geen aanrader. Als ik het forum zo bekijk worden er meer vragen over een Samsung gesteld dan over een Philips en dat geeft wel stof tot nadenken toch!

maartenbakker

Golden Member

Samsung heeft tegenwoordig de marktpositie die Philips vroeger had; iedereen heeft er eentje dus worden er ook veel vragen over gesteld.

Ik ben nogal een Philips-fanaat maar ik heb niet echt een reden om een TV van ze te kopen of aan te raden. Kwalitatief en qua mogelijkheden is Philips gezakt en Samsung gestegen. Ik zou Samsung en TP Vision allebei kwalificeren als ergens in het vakje "B-kwaliteit".

De Philips waar hier sprake van is, is overigens een echte Philips die niet bij TPV vandaan komt (alle 3 jouw toestellen wel trouwens) en dateert van voor de oprichting van TP Vision (om verwarring te voorkomen: TPV is een Taiwanese monitorboer die eerder Philips Taiwan al had overgenomen en later jointventurepartner van Philips in het nieuw opgerichte TP Vision. TPV is nu eigenaar van TP Vision). Er waren (net als bij Samsung trouwens!) kwaliteitsproblemen met sommige mainboards. Het lijkt er voorzichtig op dat TPV tegenwoordig betere mainboards bouwt dan Philips de jaren ervoor, maar ik heb te weinig statistiek om dat te onderbouwen.

Audio en DVD is afgesplitst als WooX Innovations en valt onder Gibson Brands. Heeft dus niets te maken met TP Vision.

Chinese kleinbeeldtelevisies zouden volgens Bartjes uit fabrieken van TPV aldaar moeten komen, al heb ik ze nog nooit gezien. De enige niet-Poolse TP Vision-toestellen die ik zo ken, zijn door Vestel in Turkije gebouwd.

Heb je meer informatie over kleinformaat Philips TV's uit China?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Echte informatie over de klein formaat tv's van Philips heb ik niet maar het feit dat ze vooral in branche vreemde winkels tegen een lage prijs te koop zijn roept wel twijfels op. Ik ben ook een Philips fan en dat al vanaf de tijd dat ik tv's ging herstellen maar ik heb ook veel Philips tv's op de bank gehad die de naam Philips niet waardig waren omdat er een chassis in zat die niet Philips eigen was. Philips was één van de eerste die torx schroeven gebruikte terwijl dat bij de klein formaat tv's niet zo was want daar zaten kruiskop schroeven in. Ik geloof niet meer in A of B merken maar in de beste tegenover de slechte. Een tv die 3000 euro doet hoeft niet van betere kwaliteit te zijn dan een tv van zeg 600 euro want de opties en het design bepalen de prijs.
Off topic, Philips had de beeldbuis devisie nooit aan LG moeten verkopen want tot begon de trammelant met imagoschade tot gevolg want de beeldbuizen gingen bij bosje defect. Grappig is wel dat LG ooit als het merk Goldstar is begonnen en later lucky Goldstar (LG) is geworden.