Hahaha ja dat snap ik beeldbuisje! Tegen zo’n prijs mag je ook wel iets moois verwachten... Zoals gezegd ben ik zelf nog iets terughoudend met oled, puur en alleen omdat het nog relatief kort op de markt is. De schermen zijn zeker prachtig om te zien.
Op 14 mei 2018 03:18:28 schreef maartenbakker:
Zat er in de LG exact hetzelfde paneeltype als in de Philips?
Het is al even geleden dat ik dat allemaal had opgezocht voor de aanschaf, maar wat ik mij herinner is dat LG destijds de enige producent was van passieve 3d schermen. Dus het is blijkbaar ingekocht bij LG, en ik dacht gelezen te hebben dat LG betere scores zou halen met eenzelfde paneel. Voor mij was toen het voornaamste dat ik niet een actieve 3d bril wilde. Ik zie dat geknipper van de shutter in zo’n bril, dus dat is niet bepaald plezierig kijken.
Op 14 mei 2018 19:24:20 schreef ronny530:
Veel mensen volgen het advies van de verkoper waarbij niet de kwaliteit het voornaamste is maar de winstmarge die een bepaald merk oplevert voor de verkoper.
Tsja dat geldt helaas bij veel producten. Ik mag toch hopen dat ik anno 2018 niet de enige ben die eerst eens grote vriend google uitpluis voordat ik een €1000+ uitgave doe. Aan mij heeft een verkoper meestal geen goede iig lol. Ik heb zelf in direct sales en retail gewerkt dus ik (her)ken de trucjes meestal, en ben voordat ik de winkel inloop dusdanig ingelezen in het onderwerp dat ik na 2 vragen weet of de verkoper zijn vak verstaat, of alleen probeerd mijn portefeuille lichter te maken.
Zoals het er nu voor zou staan, zou ik dus naar aanleiding van jullie posts eens naar panasonic kijken. Ook lees ik goede berichten over de xe9005 serie van Sony. Dus ik zou dan een winkel binnen lopen om aan het model te snuffelen, en als hij bevalt ter plekken vriend google raadplegen waar hij het goedkoopste is. Vervolgens dit onder de neus van de verkoper houden met de melding dat ik hem voor die prijs koop, en als het antwoord nee is hem vervolgens online bestellen.
Dat is wat mij betreft ook de keerzijde van de huidige mentaliteit van ketens en verkopers. Zoals u al aangaf gaat het zowel de verkoper als zijn werkgever alleen om de winstmarge, waar het vroeger om goede service ging. Je gebruikte je vakkennis om een klant het voor hem juiste product te verkopen. Hierdoor was er klantenbinding, kreeg je een goede mond-op-mond reclame (waar geen campagne tegenop kan) en dus meer klanten/omzet. Een goede verkoper verkoopt niet 1x een product maar zichzelf, waardoor je de volgende keer weer terugkomt. En aangezien dat hedendaags ver te zoeken is, voel ik mij niet meer loyaal naar een winkel en koop ik simpelweg bij de laagste bieder.
Dit gaat overigens verbazingwekkend ver tegenwoordig. Vorig jaar stond ik voor een router in de mediamarkt en op hun webshop was het model wat ik wou hebben het goedkoopste in NL. Maar in de winkel kon ik hem met geen mogelijkheid voor dezelfde prijs meekrijgen, want dat was een compleet gescheiden tak van het bedrijf. Van dergelijk slap gezever zakt mijn broek dan dusdanig af, dat ik op mijn telefoon onder de neus van de verkoper hem heb besteld bij de nr2 voor een euro meer dan hun webshop. Kon het niet laten om te zeggen dat dit nu de reden is dat hij straks niet meer in een winkel werkt omdat steeds meer online wordt besteld. Ik kan die norse onwelwillendheid om mee te denken met een klant nog steeds niet begrijpen, zeker omdat het gewoon hetzelfde bedrijf is.
Bij de kleinere bedrijven/eenmanszaak/familiebedrijf is dat vaak gelukkig beter, maar die kunnen helaas meestal niet op tegen concerns die containers tegelijk inkopen en dus veel goedkoper zijn.
De tv werkt overigens nog steeds naar behoren