Philips 47pfl7606H/12 reboot loop

PE9SMS

Special Member

Op 19 april 2018 19:06:02 schreef testman:
philips is alleen nog lichtbronnen, en verder is het niks meer. audio/video en it, telecom het is gelijk rommel...

Nee joh, de lampjes afdeling staat ook allang op eigen poten. Philips zelf bestaat alleen nog uit Healthcare, Innovation Services, en het spul uit Drachten.

This signature is intentionally left blank.
maartenbakker

Golden Member

Op 19 april 2018 16:10:07 schreef ronny530:
Echte informatie over de klein formaat tv's van Philips heb ik niet maar het feit dat ze vooral in branche vreemde winkels tegen een lage prijs te koop zijn roept wel twijfels op. Ik ben ook een Philips fan en dat al vanaf de tijd dat ik tv's ging herstellen maar ik heb ook veel Philips tv's op de bank gehad die de naam Philips niet waardig waren omdat er een chassis in zat die niet Philips eigen was. Philips was één van de eerste die torx schroeven gebruikte terwijl dat bij de klein formaat tv's niet zo was want daar zaten kruiskop schroeven in. Ik geloof niet meer in A of B merken maar in de beste tegenover de slechte. Een tv die 3000 euro doet hoeft niet van betere kwaliteit te zijn dan een tv van zeg 600 euro want de opties en het design bepalen de prijs.
Off topic, Philips had de beeldbuis devisie nooit aan LG moeten verkopen want tot begon de trammelant met imagoschade tot gevolg want de beeldbuizen gingen bij bosje defect. Grappig is wel dat LG ooit als het merk Goldstar is begonnen en later lucky Goldstar (LG) is geworden.

De problemen met kortsluiting in overigens mooie kanonnen dateren van zeer ruim vóór de verkoop (of eigenlijk joint venture, met iets teveel venture) aan LG. Nou ben ik het verder volmondig met je eens dat ze die samenwerking nooit hadden moeten aangaan; het was een combinatie van een vrij smerige sterfhuisconstructie (LG zag dat wel zitten) en een gigantisch optimistische voorspelling van de afzetmarkt (kennelijk door het eigen management, dus daar had het sowieso op mis kunnen gaan, maar er was in dit scenario geen alternatief ontwikkeld om op te overleven - nouja, megapixelbuizen en kanonvormige ECC83's maar daar hou je geen bedrijf mee draaiende). Wat bedoel ik met alternatief: bijvoorbeeld concurrent SDI ging over van beeldbuizenproductie naar lithiumaccu's en dat heeft ze geen windeieren gelegd. LPD mocht dat soort dingen waarschijnlijk niet doen van LG, in elk geval mochten ze niets ontwikkelen dat in de buurt kwam van concurrentie voor LCD of plasma want dat zat in een tweede jointventure die puur gevormd was om LCD-kennis over te dragen aan LG.

Die kruiskopschroefjes in kleine toestellen wijzen inderdaad op een herkomst buiten Philips. Als je verder teruggaat in de tijd kom je opzich wel dichter in de buurt van China. In de tijd van TP Vision komen dat soort toestellen van TPV of Vestel, in eerdere jaren van TPV, TCL of t/m 2005 Philips Taiwan. Ik denk dat Philips Taiwan ook kruiskop gebruikte. TPV en TCL kwamen doorgaans uit Polen, maar die hebben beiden wel ook Chinese fabrieken en betrokken naast ontwerpen waarschijnlijk ook wel samenstellingen (halffabrikaten) uit China. Geen merknaamlicenties of joint ventures toen nog, maar gewoon door Philips bij TPV of TCL ingekocht. In N-Amerika, Brazilië en India had en heb je weer andere overeenkomsten en samenwerkingen maar die toestellen kom je hier niet tegen.

Overigens had Philips ook nog eigen televisiefabrieken in Polen, de volledig eigen fabriek is overgedaan aan een contractfabrikant meen ik en de joint venture met Sharp in Lysomice is waarschijnlijk opgedoekt met het oprichten van TP Vision. Die beide fabrieken schroefden bij mijn weten wel met Torx.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Brazilie valt onder TP Vision. China valt onder een aparte license (wel met TPV als moederbedrijf overigens).
De Philips TV fabriek in Kwidzyn is indertijd verkocht aan Jabil.

Groeten, Ron.

maartenbakker

Golden Member

Thanks, dan viel dat dus onder "had" je andere samenwerkingen. Ik heb daar wel inkoop bij Skyworth gezien. Nouja, daar... Op papier. Dat dateert van voor het TP Vision tijdperk.

Kwydzin bedoelde ik inderdaad, was de naam even kwijt.

EDIT: Ik kom even terug op mijn antwoord aan Ronny530 dat al zijn TV's bij TPV vandaan kwamen. Dat is misschien toch niet zo. Als hij een 42PFL4307H/12 heeft die "Made in Poland" vermeldt, dan komt die waarschijnlijk uit de joint-venture met Sharp, wat wel een echte Philipsfabriek was.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 21 april 2018 00:15:48 (38%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Helaas moet ik me aansluiten bij het blijkbaar heersende sentiment over philips. Waar ik ooit er blind vanuit kon gaan kwaliteit te kopen als er philips op stond, denk ik tegenwoordig “doe maar niet” als er die naam op staat. Mijn vorige 2 tv’s waren ook een philips en die hebben altijd perfect gewerkt. Waren beiden overigens crt, wat ik soms toch wel mis zeker qua input lag... Deze heeft op dit moederbord verhaal na verder ook gedaan wat hij hoort te doen, en aangezien het mijn eerste ‘platte’ tv was wist ik ook niet goed waar ik op moest letten.

Deze tv is trouwens geassembleerd in hongarije volgens de sticker, en ik weet dat het scherm van LG is. Wat mij verbaasd is dat lg zelf betere prestaties heeft gehaald uit hetzelfde scherm, vooral omdat het de zwart waarden betrof en ik (hoogst waarschijnlijk door mijn beperkte kennis) niet goed begrijp hoe dit door een ander onderdeel of software veroorzaakt zou moeten worden.

Ik weet wel dat ik bij de volgende duidelijk meer aandacht ga hebben voor bleeding en clouding, want iets wat mij nu vooral irriteert is de waas die je ziet bij donkere scenes en er is ondertiteling in beeld. Vooralsnog zou ik neigen naar een back lit led techniek ipv de edge lit die deze heeft. Op het moment is oled voor mij nog te duur, en ik lees nog veel vraagtekens over de levensduur aangezien het ook nog niet heel lang bestaat.

Het nadeel van veel keuze is door de bomen het bos niet meer te zien. Panasonic, samsung en sony lijken veelbelovend qua beeldkwaliteit. Allerlei fratsen hoeft een tv van mij overigens niet te hebben, beeldkwaliteit en signaalverwerking zijn het voornaamste. Wel voldoende instelmogelijkheden voor het beeld ook, en bij voorkeur genoeg hdmi poorten. Maar desnoods dan maar via een hdmi hub. Verdere zaken als apps en connectiviteit etc. hoeft voor mij niet, daarom heb ik ook hdmi poorten nodig ;)

Op 13 mei 2018 03:01:52 schreef Jump:

Het nadeel van veel keuze is door de bomen het bos niet meer te zien. Panasonic, samsung en sony lijken veelbelovend qua beeldkwaliteit. Allerlei fratsen hoeft een tv van mij overigens niet te hebben, beeldkwaliteit en signaalverwerking zijn het voornaamste. Wel voldoende instelmogelijkheden voor het beeld ook, en bij voorkeur genoeg hdmi poorten. Maar desnoods dan maar via een hdmi hub. Verdere zaken als apps en connectiviteit etc. hoeft voor mij niet, daarom heb ik ook hdmi poorten nodig ;)

Als je jarenlang Philips hebt gekeken, kan je je het beeld van Samsung en Sony nog wel eens gaan beklagen. Out of the box is Samsung vrij rood en Sony vrij paars. Je kan natuurlijk wel wat gaan aan regelen. Wat mij betreft is het bij Samsung nooit helemaal weg te krijgen.
Als ik bepaalde dealers hoor is Samsung wel goed qua software en marketing, maar qua hardware lijkt mij zelfs Philips beter te zijn.

Die discussie is hier nog gevoerd... Samsungs marketing team kan een doosje kippendrollen verkopen voor een doosje goudblokjes ;)

Philips, Hardware beter?? Huh?? Daarom dat de moederborden als zoete broodjes bij Philips defect gaan?? Dit snap ik niet beeldbuisje...

Op 13 mei 2018 18:58:24 schreef smd:
Philips, Hardware beter?? Huh?? Daarom dat de moederborden als zoete broodjes bij Philips defect gaan?? Dit snap ik niet beeldbuisje...

Als ik zie wat er op ons bedrijf buiten gaat van Philips en hoe weinig we daar hardwarematig moeten in tussenkomen... Het kan de goeie grond in de wijde omtrek rond Mechelen zijn natuurlijk ;).

Neen, even ernstig, alles wat QFU heet en daarvoor, daar hebben we geregeld defecten aan. Vanaf modeljaar 2009 hebben wij bij Philips bijzonder weinig hardwarematige defecten. Software en eventuele gevolgen daarvan, das een een ander verhaal.
Laatst nog een SSB mogen vervangen in een 2 jaar oud toestel omdat een foutieve software de HDCP keys gewist had.

Wat ik bedoel is dingen zoals bij de Q5xx waar de DC-DC converters van stuk gaan en bij de QFU waar de Fusion chip te heet wordt met diverse gevolgen. Zulke dingen zien we (tot nu toe) echt niet meer. Vrijwel dagelijks worden er Philipsen geleverd bij ons.

Dat klinkt dan wel hoopvol positief. Anderzijds is natuurlijk ook van belang hoeveel consumenten een produkt kopen. Als Samsung een veel groter marktaandeel heeft zullen er logischerwijs ook meer reparaties van zijn. En van wat ik begrijp heeft Samsung de afgelopen jaren een flinke stijgende lijn laten zien. Overigens idd dan door een goede marketing, want dat is en blijft nog steeds de sleutel. Een goede verkoper verkoopt tenslotte nog ijs aan een eskimo en zand in de sahara hahaha.

Vwb de ‘warmtes’ per merk begrijp ik helemaal wat je bedoelt. Om die reden wil ik ook graag dat een tv goede instelmogelijkheden heeft. Mijn huidige Philips had ook vanuit de doos instellingen waarmee de kleuren van het beeld af spatten. Ik mag echter graag op flatpanelshd.com en rtings.com tests lezen over tv’s en hoe ze die calibreren om zo een natuurgetrouw beeld te verkrijgen. Aangezien ze ook zo vriendelijk zijn om de uiteindelijk gebruikte instellingen te vermelden, heb ik na zo’n 5 minuten die instellingen ingevoerd. Het was heel even wennen omdat ik toch naar de schreeuwerige setting van Philips had gekeken, maar dat was vrij snel vergeten. Sindsdien ben ik nog steeds blij als ik elders een scherm heb gezien en vervolgens thuis kan genieten van neutralere kleuren.

Hierdoor verwacht ik dat als ik ook op een nieuwe tv een dergelijke instelling toepas, ik qua warmte niet heel veel zal moeten wennen. Enige gemis, iig in het begin, zal toch de ambilight zijn. Ik keek ook best uit naar een 3 zijdige moet ik bekennen, maar zo’n gimmick ruil ik graag in voor beeldkwaliteit en betrouwbaarheid.

Mochten er overigens meer van dergelijke sites zijn waarvan jullie weten, dan houd ik mij sterk aanbevolen

maartenbakker

Golden Member

Nouja, hoopvol positief... Het voorzichtig positieve is dat het erop lijkt dat TPV al beter kan ontwerpen op een goede MTBF, misschien dat ze dat van Philips Taiwan geleerd hebben want die monitoren gingen eigenlijk bijna nooit stuk. Of misschien hebben ze van Brugge toch ook nog wel wat opgestoken al denk ik dat de MTBF van Philipsmonitoren altijd al beter was dan van hun televisies. Het negatieve is dat ze bij TPV (moederbedrijf en toeleverancier van TP Vision) op zijn minst tot voor een paar jaar nog steeds monitoren maakten waar per ongeluk een tuner en soms ambilight inzat en geen echte televisies. Ik loop wat achter dus het zou kunnen dat ze de televisies inmiddels ook onder de knie hebben. Alleen over de software hoor ik nog steeds slechte geluiden, die zit ook nog steeds in India toch? Dat zou dan een erg ongelukkige keuze zijn geweest om juist daar een oud-Philips-subcontractor voor te gebruiken en voor al de rest TPV-fabrieken. Ik ben erg benieuwd (onder andere of ze het high-end weer gaan proberen op te pakken), maar eerder gematigd dan hoopvol positief.

Over backlightbleeding bij LG panelen gesproken; dat is bij IPS altijd wat erger geweest dan bij andere systemen maar je kreeg er wel kleurechtheid en een goede kijkhoek voor terug. Zat er in de LG exact hetzelfde paneeltype als in de Philips? Het zou kunnen, want er was ook wel wat productiespreiding. Als Philips een paar euro meer betaalde dan LG, kan het ook best dat ze de eerste keus in panelen kregen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Of een hoop mensen kiezen niet meer voor een Philipssss. Samsung is verreweg de meest verkochte.. Panasonic is oersterk en zie je echt zelden defect...

Of zou het zo kunnen zijn dat een Philips niet meer zo snel aan vervanging toe is maar toch die slechte naam blijft behouden. De markt is wel verzadigd want in bijna elk huis is wel een (smart) lcd tv te vinden. Actief reclame maken is voor gevestigde merken niet meer nodig maar sommige merken zoals LG doen dat nog wel om de verkoopcijfers omhoog te krikken. Het gaat in de reclames niet meer om de duurzaamheid maar de verbetering van het beeld en de opties. Veel mensen volgen het advies van de verkoper waarbij niet de kwaliteit het voornaamste is maar de winstmarge die een bepaald merk oplevert voor de verkoper. Op een Panasonic valt niet veel winstmarge te behalen dus die valt af, met Samsung en Philips is qua aanbiedingen nog wel eens te stunten maar vaak kort. In een stenen winkel wordt de koper zeg maar een bepaald merk tv aangepraat die voor de verkoper de meeste winst oplevert en als dat een Samsung is dan is die de beste tv die er te koop is.

Op 14 mei 2018 03:18:28 schreef maartenbakker:
Alleen over de software hoor ik nog steeds slechte geluiden, die zit ook nog steeds in India toch? Dat zou dan een erg ongelukkige keuze zijn geweest om juist daar een oud-Philips-subcontractor voor te gebruiken en voor al de rest TPV-fabrieken. Ik ben erg benieuwd (onder andere of ze het high-end weer gaan proberen op te pakken), maar eerder gematigd dan hoopvol positief.

De zaak (familiebedrijf) waar ik werkzaam ben is sinds begin dit jaar overgenomen geweest door een andere familie. De stichters waren van in de jaren '60 het grootste verkoopspunt van Philips uit de streek. De (inmiddels ex-) bazen hadden daar wel wat kennis.
Het laatste wat ik van die mannen gehoord heb is dat software-development terug naar België zou komen. Ergens in Gent moet er een ontwikkelingsafdeling van TPV zitten waar blijkbaar nog enkele belangrijke ingenieurs van Brugge werkzaam zijn. Hun fameuze P5 processor (wat imo veel blabla op papier is, maar niets spectaculairs doet in werkelijkheid) komt ook van daar.

Wegens al die softwaretralala van "vroeger", zou TPV besloten hebben om dat terug in Europa te laten ontwikkelen door mensen die het in een lang en grijs verleden toch beter konden.

Ik had mijn vorig bericht moeten zo laten. Gisteren naar een klant met een 43PUS7303 (hopelijk vergis ik me niet in type) en die heeft het na net geen maand al begeven. Backlights aan, ambilight aan, geluid, maar geen beeld. Gevalletje DOA maar zeker ;)

Wat me ook meer en meer opvalt: vroeger had elk merk zijn eigen printstructuur, zeker het SSB.
Schroef je nu iets elektronisch open, zitten daar bijna altijd dezelfde printen in. Dezelfde types van stekkers, hetzelfde lettertype.... Ik zie dat bij Philips, Loewe, JVC, LG,... . Het concept zelf is wel merkeigen blijkbaar.
Desondanks dat filmpje dat ik in een ander topic eens postte, dat die printen van pak nu Loewe toch in de Loewe fabrieken lijken bestukt te worden.
Ik begrijp er niks meer van hoe dat in zijn werk gaat.

maartenbakker

Golden Member

Een paar jaar geleden kon je aan de prints in elk geval duidelijk de ontwerpende fabrikant afzien, maar er zijn sowieso veel gelijkenissen.

Blij te horen dat de software-ontwikkeling toch naar Gent komt. Ik had al eerder gehoord dat ze die locatie niet geheel gaan sluiten voor ontwikkeling. Kennelijk is er iemand verstandig geworden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Inderdaad, er komen steeds minder spelers op de markt qua assemblage printen. Samsung Sony. Panasonic, Loewe en LG doen het nog steeds zelf, maar Philips, JVC, Blaupunkt,Telefunken en andere lijken steeds meer op elkaar, zeker de goedkopere klasse!

Op 15 mei 2018 18:48:24 schreef smd:
Inderdaad, er komen steeds minder spelers op de markt qua assemblage printen. Samsung Sony. Panasonic, Loewe en LG doen het nog steeds zelf, maar Philips, JVC, Blaupunkt,Telefunken en andere lijken steeds meer op elkaar, zeker de goedkopere klasse!

Sony, Panasonic, Loewe gebruiken ook Vestel chassis of ander inkoop materiaal.

maartenbakker

Golden Member

Panasonic laat goedkope toestellen bij TPV bouwen, dus daar is de gelijkenis met Philips, Shrap, etc. wel door te verklaren. Vestel ben ik daar nog niet tegengekomen maar jij ziet natuurlijk wel nieuwer spul dan ik. Loewe heeft in elk geval wel een tijdje goedkopere toestellen door Vestel laten bouwen. Ik meen nu niet meer, in elk geval bouwen ze de duurdere modellen zelf. Panasonic ook trouwens. Merken als Telefucken en Sloerie worden aan Vestel verhuurd door hun respectievelijke souteneurs. Misschien is Sloerie wel eigendom van Vestel, zou eens in het merkenregister kunnen duiken. JVC deed vroeger heel veel zaken met Vestel, geen idee wat ze nu doen.

Blaupunkt kwam de laatste keer dat ik er iets van kon vinden, uit Slowakije. Ik weet niet voor wie ze daar nog meer bouwen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

IDD William in de goedkopere klasse wel,maar duurdere klasse (nog) niet. Blaupunkt is erg hot in Deutschland, en dus hier een paar keer hersteld voor de Deutsche gaste alhier. Op en top Vestel elcheapo

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 16 mei 2018 18:41:41 (47%)

Op 15 mei 2018 21:35:05 schreef william1967:
[...]

Sony, Panasonic, Loewe gebruiken ook Vestel chassis of ander inkoop materiaal.

Die Vestel Loewe, was het MB180 chassis. Vooral in de 26, 22" modellen en de goekope Xelos gepropt. Ergens 2011 mee begonnen tot...?
Die Xelos is gelukkig uit productie. Nu zit in de instapper (lees de bild 1) een SL3xx chassis. Gelukkig eigen makelij :)

Op 17 mei 2018 21:56:16 schreef Beeldbuisje:
[...]

Die Vestel Loewe, was het MB180 chassis. Vooral in de 26, 22" modellen en de goekope Xelos gepropt. Ergens 2011 mee begonnen tot...?
Die Xelos is gelukkig uit productie. Nu zit in de instapper (lees de bild 1) een SL3xx chassis. Gelukkig eigen makelij :)

Vooral de prijzen van een ruil print zijn leuk bij Loewe...om over een normale aankoop zonder coulance maar te zwijgen.
Beeldscherm van een Individual 40, slechts 1800,00 euries inclusief de garantie dat je 3 jaar na later weer de sjaak bent.8)7

.

[Bericht gewijzigd door william1967 op vrijdag 18 mei 2018 23:40:37 (99%)

Allemaal Samsung schermen...
Heb zo een ART46 SL151 staan met defecte t-con. Samsung, maar blijkbaar ook enkel en alleen in Loewe gebruikt... (En die krijg ik niet hersteld)

Maar daar heb je nu een punt hé, de prijzen van die ruilmodules... Tot nu toe altijd al kunnen herstellen (voor zoveel het er zijn), maar als ik zo'n ding straks nieuw zou kopen (de Bild 5.65 OLED staat toch écht hoog op het verlanglijstje), en die SSB gaat ooit eens stuk, wat gaat me dat kosten?

(maar toch nog altijd beter dan bij Philips: daar is het na 5 jaar gewoon niet meer leverbaar)

Hahaha ja dat snap ik beeldbuisje! Tegen zo’n prijs mag je ook wel iets moois verwachten... Zoals gezegd ben ik zelf nog iets terughoudend met oled, puur en alleen omdat het nog relatief kort op de markt is. De schermen zijn zeker prachtig om te zien.

Op 14 mei 2018 03:18:28 schreef maartenbakker:
Zat er in de LG exact hetzelfde paneeltype als in de Philips?

Het is al even geleden dat ik dat allemaal had opgezocht voor de aanschaf, maar wat ik mij herinner is dat LG destijds de enige producent was van passieve 3d schermen. Dus het is blijkbaar ingekocht bij LG, en ik dacht gelezen te hebben dat LG betere scores zou halen met eenzelfde paneel. Voor mij was toen het voornaamste dat ik niet een actieve 3d bril wilde. Ik zie dat geknipper van de shutter in zo’n bril, dus dat is niet bepaald plezierig kijken.

Op 14 mei 2018 19:24:20 schreef ronny530:
Veel mensen volgen het advies van de verkoper waarbij niet de kwaliteit het voornaamste is maar de winstmarge die een bepaald merk oplevert voor de verkoper.

Tsja dat geldt helaas bij veel producten. Ik mag toch hopen dat ik anno 2018 niet de enige ben die eerst eens grote vriend google uitpluis voordat ik een €1000+ uitgave doe. Aan mij heeft een verkoper meestal geen goede iig lol. Ik heb zelf in direct sales en retail gewerkt dus ik (her)ken de trucjes meestal, en ben voordat ik de winkel inloop dusdanig ingelezen in het onderwerp dat ik na 2 vragen weet of de verkoper zijn vak verstaat, of alleen probeerd mijn portefeuille lichter te maken.

Zoals het er nu voor zou staan, zou ik dus naar aanleiding van jullie posts eens naar panasonic kijken. Ook lees ik goede berichten over de xe9005 serie van Sony. Dus ik zou dan een winkel binnen lopen om aan het model te snuffelen, en als hij bevalt ter plekken vriend google raadplegen waar hij het goedkoopste is. Vervolgens dit onder de neus van de verkoper houden met de melding dat ik hem voor die prijs koop, en als het antwoord nee is hem vervolgens online bestellen.

Dat is wat mij betreft ook de keerzijde van de huidige mentaliteit van ketens en verkopers. Zoals u al aangaf gaat het zowel de verkoper als zijn werkgever alleen om de winstmarge, waar het vroeger om goede service ging. Je gebruikte je vakkennis om een klant het voor hem juiste product te verkopen. Hierdoor was er klantenbinding, kreeg je een goede mond-op-mond reclame (waar geen campagne tegenop kan) en dus meer klanten/omzet. Een goede verkoper verkoopt niet 1x een product maar zichzelf, waardoor je de volgende keer weer terugkomt. En aangezien dat hedendaags ver te zoeken is, voel ik mij niet meer loyaal naar een winkel en koop ik simpelweg bij de laagste bieder.

Dit gaat overigens verbazingwekkend ver tegenwoordig. Vorig jaar stond ik voor een router in de mediamarkt en op hun webshop was het model wat ik wou hebben het goedkoopste in NL. Maar in de winkel kon ik hem met geen mogelijkheid voor dezelfde prijs meekrijgen, want dat was een compleet gescheiden tak van het bedrijf. Van dergelijk slap gezever zakt mijn broek dan dusdanig af, dat ik op mijn telefoon onder de neus van de verkoper hem heb besteld bij de nr2 voor een euro meer dan hun webshop. Kon het niet laten om te zeggen dat dit nu de reden is dat hij straks niet meer in een winkel werkt omdat steeds meer online wordt besteld. Ik kan die norse onwelwillendheid om mee te denken met een klant nog steeds niet begrijpen, zeker omdat het gewoon hetzelfde bedrijf is.

Bij de kleinere bedrijven/eenmanszaak/familiebedrijf is dat vaak gelukkig beter, maar die kunnen helaas meestal niet op tegen concerns die containers tegelijk inkopen en dus veel goedkoper zijn.

De tv werkt overigens nog steeds naar behoren ;)

Klantenbinding die is er bijna niet meer en dat is jammer. Toen ik in 1987 mijn zeg maar carrière als reparateur/bezorger in het stadje Huissen (gld) begon lag de nadruk op service verlenen en dat ging heel erg ver. En tv bezorgen was meer dan door de deur schuiven maar installeren en de klant een goede uitleg geven van de mogelijkheden die de tv bezat. In Huissen was Philips toen het meest verkochte merk en wij waren een geautoriseerd dealer. Er was in Huissen nog een winkel die tv's verkocht maar deel uitmaakte van een concern en die heeft het niet gered want als men daar iets kocht durfde men bij ons niet meer in de winkel te komen want dat voelde als verraad.

Yep, dat was pas servive!! En kennen we helaas niet meer...