Info gevraagd van de Litronic 9115

pietplof

Golden Member

Colegae,
In mijn prutshoek staat al sinds jaar en dag een elektronische dummyload.
Het ding luistert naar de naam litronic. Type 9115. Verder staan er nog twee stukjes tekst nl. Electronic load en Stromsenke.
Naspeuringen hebben, tot nu toe , geen resultaat opgeleverd.

Het apparaat werkt wel bij een ohmse belasting.
Er was/is ook eem mogelijkheid z.g. J-belasting mee te meten maar op die stand gebeurt er niets.

Ik kom nu met de fraag naar verdere informatie n.a.v. de fraaie bijdrage van blackdog over zijn dummyload.

festina lente

Ha heer pietplof,

Goed weer iets van u te horen :) als de load gebruikt wordt in de stand -J dan moet er een modulatie component aangeboden worden.
De amplitude staat er bij 10mV/A maar wat de golfvorm mag zijn ? en de frequentie ? in ieder geval zal het altijd werken bij 1kHz 50/50.
De aansluiting van de last zit aan de achterkant is een foto mogelijk?
Dus de load is te gebruiken als een weerstand constante R maar ook als een imaginaire load dat is de weerstand afhankelijk van de puls pauze verhouding -J/R ik denk dat er daarom ook een Watt uitlezing mogelijk is.
Dit is even snel beredeneerd want op mijn gemak zit ik nog lang niet :( ik woon nu dicht bij waar je training moest geven.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
pietplof

Golden Member

Ha, heer Henk, Dank voor je reactie.
Heb nu weer eens iets om over na te denken.
Voor zover ik mij kan herinneren werd mij verteld bij de aanschaf dat het ,,J" deel niet zou funtioneren.
Dus daarom vroeg ik om meer info zoals een manual en/of een service manual.

Een foto van de achterkant is, in beginsel, natuurlijk mogelijk maar dan moet ik het apparaat uit de 19" kast halen. Ik heb echter de aansluitingen ( a/d achterkant) verbonden met twee aansluitklemmen die nu aan de voorzijde zijn gemonteerd.
Zodra ik het toestel naar voren trek houden de beide draden het ding tegen.

De achterkant van de genoemde 19" kast is niet bereikbaar omdat mijn andere hobbyruimte ( siersmeden) daar is gesitueerd.

Ben je opgenomen het azc?
Je had veel ruimte en dan heb ik de kelders nog helemaal niet gezien..

festina lente

Ha pietplof,

Nee nog net aan de andere kant van de A16 maar wel heel dichtbij.
Ja als verteld is dat het niet werkt of men wist ook niet hoe te bedienen.
Zet er eens een blokje op uit je toonfiets 10mV/A dus rustig aan 1mV of zo dan kan je kijken wat er gebeurt.
Ik denk dat de meest linkse B&C een test punt is als ik het goed zie 50Ω en ook 10mV/A.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.