LOGO temperatuur en vochtigheid , hulp gevraagd

dag iedereen,

thuis ben ik bezig aan het bouwen van een terrarium die temperatuur en vochtigheid meet via een logo 8 , voor de vochtigheid werk ik met sensoren met een 0-10V sturing en voor mijn temperatuur werk ik met 2 pt100's die binnenkomen via een AM2RTD.
nu ben ik zelf uiteraard al opzoek gegaan en veel dingen geprobeerd maar telkens ik het programma simuleer werkt alles perfect maar als ik het upload naar mijn logo krijg ik waarden die niet eens kloppen zo is het blijkbaar 0% vochtig en 109°C in mijn terrarium in bijlage heb ik mijn programma gestopt , is gemaakt met de versie 8.2 , is er iemand hier die eens een kijkje zou kunnen nemen en me erop wijzen at ik verkeerd doe ?
vochtigheidsensoren : AI1 en 2
temperatuur : AI5 en 6

Dank bij voorbaat en dank voor jullie tijd

MVG,

Opdracht voor school? Dan moet het eigenlijk in het subonderdeel "schoolvragen".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

is niet voor school , is omdat ik thuis een baardagaam wil en zelf een terrarium omgebouwd heb en hier nog wat sensoren had liggen en een logo 8 die van mijn eindwerk van vorig jaar komen :p

mijn eindwerk van vorig jaar staat hier trouwens op , is van die vloeistofcontrole met logo 8. dus is gewoon puur voor mezelf maar krijg er niet veel zaaks uit .
MVG

Uw programma lijkt te werken in SIM mode, heb je wel de AM2RTD juist aangesloten?
Niet dat ik daar ervaring mee heb maar ik denk als de simulatie werkt dat er iets anders niet klopt.

LDmicro user.

HEB DE FOUT GEVONDEN!!
mijnen sensor voor temperatuur was een ntc waar een weerstand voor stond maar had de ntc weg geknipt en een pt100 aan gesoldeerd zonder rekening te houden met de weerstand die ervoor stond maar heb die nu overbrugt en nu werkt het wel, en de COM van mijn 0-10V signaal van de vochtigheid had ik niet op het juiste potentiaal teruggekoppeld waardoor ik steeds een verkeerde waarde kreeg.
Bij deze toch bedankt voor jullie aandacht.

MVG

Prima zo, ik had uw programma gesimuleerd en het werkte.
e/ heb er speciaal voor u een update voor gemaakt, van V8.1 naar V8.2 ;)

Je mag er bijna altijd zeker van zijn als de simulatie werkt dat je een fout in de hardware hebt gemaakt of dat er iets defect is, zoals bij u iets verkeerd aangesloten.

[Bericht gewijzigd door MGP op woensdag 25 april 2018 11:21:47 (14%)

LDmicro user.