Help mijn LG tv geeft vaak geen beeld en valt uit

Geachte forummers,
Ik heb helaas een vreselijk irritant probleem met mijn LG tv.
Het betreft een:

Merk: LG
Model: 32LD450-ZA

Nou als volgt het probleem
9 van de 10 keer gaat het scherm niet aan als ik de tv aanzet, het rode lampje gaat dan wel van rood naar blauw maar even later gaat hij ook weer naar rood en soms knipperend rood.
Dat hij weer naar rood gaat klinkt voor mij alsof de tv merkt dat er iets niet klopt en zichzelf vervolgens uitschakeld.
Waneer ik het vaker probeer dan gaat het scherm af en toe wel aan als ik de tv aanzet en blijft de tv het ook gewoon normaal doen.

Nou vroeg ik mij af of iemand mischien ervaring heeft met dit of een dergelijk probleem en/of een idee heeft wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit controleer. Mpcht er nog meer informatie nodig zijn over het toestel laat het mij dan even weten en dan vul ik het aan.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Het klink als een bekend probleem van oude versleten condensators. Die dan als ze net een beetje opwarmen het dan weer net genoeg gaan doen zodat de TV wel aangaat.
GEt zijn meestal de condensators in de voeding waarvan je dan soms kan zien dat ze al bol staan aan de bovenzijde.

[Bericht gewijzigd door benleentje op woensdag 25 april 2018 20:34:21 (26%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Bedankt voor de snelle reactie! Is het mogelijk om deze condensatoren te vervangen of is dit een heelcerg gecompliceerd process?
Ik heb wel technische ervaring, ook met precisiewerk, echter heb ik nog nooit een tv opengeschroefd.
Ik heb nog een paar aanvullende vraagjes:
-Zijn er nog andere manieren behalve het bolstaan om de werking van de condensatoren te kunnen controleren?
-zou een software update dit kunnen verhelpen als er software beschikbaar is?
-Als ik de tv openschroef zijn er dan dingen waar ik goed op moet letten?, ik dacht dat bijvoorbeeld condensatoren spanning vasthouden en ik wil het liefst geen schok krijgen

Ik ben zelf geen tv reperatuur dus ik kan die vragen niet beantwoorden. Een software update verwacht ik niet omdat de TV al niet eens aan gaat.

Een reperatuur heeft daar meet apparatuur voor en die kan elke condensator op werking controleren. En weet dan ook wat te doen bij een geladen condensator. Echter is dit niet lonend en worden er al snel een heel voedingsbord gewisseld.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Als hij het koud wel blijft doen en warm niet dan zijn het de condensatoren. Dit kan bijvoorbeeld controleren door hem eerst voor een open raam te zetten met koud weer of juist verwarmen met een fohn.

Goed zelf te vervangen. Oefen eerst even op een print uit een oud/kapot apparaat.

@hierboven :
foutje zeker ! :)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 25 april 2018 21:16:44 schreef K7Jz:
Als hij het koud wel blijft doen en warm niet dan zijn het de condensatoren. Dit kan bijvoorbeeld controleren door hem eerst voor een open raam te zetten met koud weer of juist verwarmen met een fohn.

Goed zelf te vervangen. Oefen eerst even op een print uit een oud/kapot apparaat.

Nou wilde ik toevallig net gaan posten dat ik het idee heb dat als ik de tv uit de stroom haal en even laat staan/afkoelen dat het scherm wal aangaat, nadat ik een tijdje gekeken heb gaat hij niet of na vaak proberen pas aan.

Als dit de condensatoren zijn, is het dan verstandig om ze allemaal te vervangen?
Er zaten ook twee grote condensatoren in(beetje afmeting zoals van die grote batterijen) moeten die dan ook meevervangen worden?

Ontladen kan gewoon door een schroevendraaier tegen de twee pooltjes te houden? En kan dit terwijl ze nog aan de printplaat vastzitten?

Ik ga voordat ik hem weer openschroef even het voor het open raam zetten enzo uitproberen.

Condensatoren leken niet bol te staan trouwens maar mischien dat ze dat wel doen als de tv een tijdje gedraaid heeft?

het moet zijn koud : niet goed werken, opgewarmd beter of normaal werken. K7jz heeft zich daarin vernist.

btw, ontladen condensatoren met een schroevendraaier in een tv is geen goed idee.

Je moet ze ook niet allemaal vervangen.

Maar doe eerst eens de koud/warm test en laat het resultaat weten.

groeten

Kris

Zojuist nog een ontdekking gedaan!

Als ik de tv aanzet maar het scherm gaat niet aan dan gaat de tv vanzelf weer uit en gaat de lamp rood knipperen.
Als ik vervolgens de tv aanzet terwijl de rode lamp knippert doet hij het vaak wel.

Als de tv geen beeld geeft en ik zet deze uit voordat de lamp rood gaat knipperen gaat de lamp dus gewoon rood branden.
Ik heb het idee dat als ik dat doe en de tv vervolgens probeer aan te zetten dat de tv het dan veel minder vaak doet.

Mij zegt dit persoonlijk niet veel maar mischien herkent iemand anders dit of weet iemand waar dit op kan wijzen

Op 25 april 2018 23:24:19 schreef kris van damme:
het moet zijn koud : niet goed werken, opgewarmd beter of normaal werken. K7jz heeft zich daarin vernist.

btw, ontladen condensatoren met een schroevendraaier in een tv is geen goed idee.

Je moet ze ook niet allemaal vervangen.

Maar doe eerst eens de koud/warm test en laat het resultaat weten.

groeten

Kris

Hmm dat spreekt eigenlijk precies tegen wat de tv nou lijkt te doen? lijkt juist dat hij het koud beter doet.

Koud warm test ga ik morgen even proberen!

Koud warm verschillen kunnen ook aan slechte soldeercontacten liggen. Komt m.i. nog vaker voor sinds 'loodvrij' solderen...

Is vaak behoorlijk moeilijk op te sporen, maar zoiets (uit eigen doos):

https://i.imgur.com/FAFEz7Ol.jpg

Let alstublieft op met rommelen in een TV die 'net' nog aangestaan heeft. Ondanks dat de maximaal geproduceerde voltages niet meer zo hoog zijn als vroeger met beeldbuis TV's, blijft het bloedlink als je te weinig geduld hebt...

Op 25 april 2018 23:24:19 schreef kris van damme:
het moet zijn koud : niet goed werken, opgewarmd beter of normaal werken. K7jz heeft zich daarin vernist.
...

Nou niet helemaal, TS gaf al aan dat aanzetten meestal goed gaat (koud).
Het kan dan wel wat anders zijn dan condensatoren, daarin zat ik verkeerd.

Lijkt op los contact in voedingsgedeelte, meet de backlicgt spanning na wat er gebeurt in verkeerde toestand en goed werkend

Hoi allemaal, de warm kous test enzo heb ik nog even uitgesteld omdat de tv het ineens spontaan wel doet meestal, ik denk nu zelf ook aan een los contact want nadat ik de tv verplaatst had deed ie weer zo moeilijk.
Ik kon wel met een zaklamp zien dat er wel beeld is maar dat soms de backlight niet aanspringt.
Ik zit nou met de twijfel, zal ik het zo even aankijken of ga ik hem weer losschroeven

Weggooien en een nieuwe kopen ?
Laten repareren kost meestal net zoveel...

maartenbakker

Golden Member

Op 28 april 2018 19:01:26 schreef Knustelsmurf:
Weggooien en een nieuwe kopen ?
Laten repareren kost meestal net zoveel...

Que? Verkeerde forum?

On-topic: de keus gaat nu tussen de voeding en de LED-strip(s) in het paneel. Ook dat zijn in het algemeen onderdelen die nog wel eens losse connectoren, solderingen of inwendige bonds in de LED's willen vertonen. Loont allemaal prima om (zelf) te repareren.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 28 april 2018 21:45:02 schreef maartenbakker:

On-topic: de keus gaat nu tussen de voeding en de LED-strip(s) in het paneel. Ook dat zijn in het algemeen onderdelen die nog wel eens losse connectoren, solderingen of inwendige bonds in de LED's willen vertonen. Loont allemaal prima om (zelf) te repareren.

Dit is geen LED tv maar eentje met CCFL buisjes.

IDD CCFL, maar toch: Knutselsmurf snapt dit forum niet. Media markt verkoper??

Op 29 april 2018 19:01:17 schreef smd:
Knutselsmurf snapt dit forum niet. Media markt verkoper??

Nee, hoor. in het geheel niet.
(ik werk in installatie techniek, buitendienst, geen commerciële functie)
Echter, maak ik uit de opmerkingen van de TS op dat hij de kennis en ervaring mist (no offence verder) om metingen of reparaties te doen aan een SMPS, waarvan ik verwacht dat die wel in genoemde TV zal zitten.

maartenbakker

Golden Member

De TS lijkt me op zijn minst wel in staat om simpele tests te doen of een printplaat te swappen. Meer is vaak niet nodig zolang de mensen die reageren zelf wel wat meer reparatie-ervaring hebben (zoals william en smd) en geen foute toestellen voor ogen hebben met LED ipv CCFL (zoals ik, foei toch, ik dring altijd aan op het vermelden van een typenummer en nu geeft de TS het keurig in de startpost maar zoek ik het zelf niet op).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

En anders is een forum lid wel in staat om TV te herstellen en anders een repair cafe wel.