Siemens timelight verplaatsen

Ik heb een inbouw vaatwasser en wasmachine aangeschaft van Siemens. Beide apparaten hebben een timelight die het programma en resterende tijd op de vloer projecteert. Mijn probleem is dat ik beide apparaten op een verhoging heb staan en dat de timelight dus niet zichtbaar is.
Nu ben ik al enige uren aan het zoeken om deze projectors wel zichtbaar te maken door ze uit te bouwen en lager in de verhoging te plaatsen. Maar ik kan niets vinden hierover.
Heeft er hier iemand ervaring mee die mij kan adviseren hoe ik deze kan verplaatsen?

Reinhold Korst

Ik denk dat de kans klein is dat je iemand gaat vinden die dit eerder geprobeerd heeft. Het kan ook gevolgen voor je garantie hebben.

Om welk type wasmachine en vaatwasser gaat het? Misschien helpt de servicemanual.

als dit zo'n led aan de onderrand van de deur is, kun je miss van een stukje glimmend aluminium een spiegeltje maken, dan is het toch zichtbaar..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De vaatwasser is een SN858D05TE en de wasmachine is WI14W540EU.

En dat de kans klein is weet ik maar niet proberen krijg je nooit geen antwoord dus daarom probeer ik het toch maar even.
En de garantie is ook wel een punt.

En het is geen led maar hij geeft de tijd en het programma aan.

[Bericht gewijzigd door Reinhold op zaterdag 28 april 2018 20:29:52 (13%)

Reinhold Korst

ervaring zul je er niet mee vinden idd, tijdprojectie op de grond bij witgoed is er nog niet heel lang.

de machines zo inbouwen als bedoeld, met verzonken rand onder de machine gaat niet neem ik aan..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb een ladekastje onde de vaatwasser en wasmachine

Reinhold Korst

Ik zou de wasmachine en droogtrommel intact laten.
Wat mss wel mogelijk is, een klein plaatje ter hoogte en ter grootte van de projectie onder de wasmachine/droogtrommel lijmen. Of een plaatje lijmen op onderliggende vloer/kast waar de cijfers/tekst op geprojecteerd worden.

Ach, waarom?? Zit U constant te loeren wanneer machines klaar zijn? Als het goed is geeft machine ook een acoustisch signaal indien klaar zijn. Leuk, rood gestart, blauw bezig en groen klaar. Optie Testman zou ik ook uitvoeren.

evdweele

Overleden

Het is de vreemdste nutteloze feature op een huishoudapparaat die een mens kan verzinnen.
Er is toch niemand die op de klok kijkt wanneer de vaatwasser klaar is en er direct naar toe rent om het servies eruit te halen? Bij een wasmachine is het ook volkomen onbelangrijk.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

in moderne wasmachines kun je een piepsignaal instellen als de machine klaar is, vaak 2 volume keuzen ook nog..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
evdweele

Overleden

Bij een oven of een kookplaat heeft een klokje en een akoestisch alarm nut; je wilt niet dat een gerecht langer wordt verwarmd dan noodzakelijk.
Dat nut ontbreekt geheel bij een vaatwasser of wasmachine. Het servies of de gewassen handdoeken ondervinden geen enkel nadeel als ze een half uur langer in die machine blijven zitten.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Ik zelf vind dit een leuk detail van de vaatwasser en wasmachine. En deze beide apparaten staan ingebouwd in een keuken kasten wand. En aangezien ze op een sokkel met lade staan is deze functie zichtbaar als ik de lade onder de machines open doe. En nu wil ik toch kijken of ik dit kan veranderen en het toch zichtbaar op de vloer te maken.

Reinhold Korst

Hoi Reinhold, al is het een oude post: ik heb recent een nieuwe Bosch vaatwasser staan met timelight. Vaatwasser is verhoogd ingebouwd met een lade onder de vaatwasser. De timelight schijnt netjes in de lade…
Onderaan voor zit bij mijn vaatwasser een eenvoudig uitbouwbaar metalen paneel. Even gedaan. Daarop blijkt aan de binnenzijde de projectie unit te zijn vastgeklikt. Blijkt te worden aangestuurd met drie draadjes. De projectieunit losklikken blijkt eenvoudig te kunnen. Dan de drie draadjes verlengen en de unit ergens anders plaatsen. Ga ik de komende weken ‘ns proberen

Yep, En als de machine binnen de 5 jaar garantie/coulance komt Bij Siemens kan je service direct naar fluiten.. Er staat in garantie voorwaardes dat "enige vorm van modificatie DE GARANTIE VERVALT!!"

Na 4 jaar nog even stemmen voor het nut.

Een druk huishouden heeft zeker wel baat bij deze functie. Ik trek de vaatwasser zeker 3 keer per dag draaiend open. Soms moet er nog iets bij, maar dat doe je niet als er nog 10 minuten op de klok staan. Soms wil je al uitruimen of heb je iets nodig en dat kan prima als er nog 10 minuten op de klok staan.

Ik zou ook nog graag zien dat de uitgestelde start loopt. Deze gebruik ik vaak als er nog vaat bij moet (bijvoorbeeld dessert of koffie) en je wil wel dat als dat vergeten wordt je de volgende dag wel een schone vaat hebt.