RCA chassis solderen

Op 1 mei 2018 13:07:23 schreef evdweele:
Als je zulk soort vanzelfsprekende zaken moet vragen is dan dit niet veel te hoog gegrepen?
[...]

;)
Vandaar:

Op 30 april 2018 10:48:21 schreef maus0611:
[...]

Hopelijk niet met de intentie om makkelijk een verloop te maken van hdmi naar rca/scart/bnc etc? Want het is een compleet ander signaal wat erop staat.

bedankt voor alle info mensen...
Ik heb de filmpjes bekeken maar daar wordt dus o.a. gezegd... eerst het gat tinnen en dan draad er in. Maar deze chassisjes hebben een oogje waar het draad doorheen moet.
Dus moet ik dan eerst het draad door het oogje doen zowel aarde draad als het audio signaal? en dan even om het oogje wikkelen en vervolgens tin er bij?

De andere hdmi verloopjes heb ik kant en klaar dus dat is geen probleem.

Of de draad door het gat zit of niet doet niet ter zake; als 'ie maar goed vastgesoldeerd zit. (vlak er tegenaan is ook goed)
Niet teveel soldeer zoals gezegd: als het in de connector zelf loopt kun je 'm wegmikken omdat de plug er dan niet meer in past...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com
Hugo Welther

Moderator

Soms is het verstandig om eerst even voorzichtig een vijltje over de soldeerlippen heen te halen. Het chroom bemoeilijkt het goed vloeien van het soldeer soms.

Neem het leven niet te serieus - je overleeft het toch niet. Elbert Hubbard (1856-1915)