Philips tv knippert

Beste allen.

Mijn Philips 6000 serie .47 inch ( modelnr: 47PFL6007H/12 ) gaat niet meer aan.
Al enige tijd knippert het lampje van de tv 2 keer en na een 4tal sec doet die hetzelfde.

Via de afstandsbediening maak ik wel contact met de tv, nut thats it.
Heb de tv 3 jaar geleden overgenomen van een goede maat van me en tot die tijd gebruikt als tv, om te game en via de laptop films te kijken..

Kan iemand mij een tip geven over wat ik het beste kan doen?

waarschijnlijk mainboard defekt!

Hey Joe-Joe.

Thnx voor de reactie. Weet je zo wat ik dan t beste kan doen? Aangezien ik de bon niet meer heb? Of wat zo’n repetitie zou kosten?

Mainboard defect welke nieuw niet meer leverbaar is, helaas einde verhaal tenzij je er in slaagt een goede 2e hands te vinden maar die kans is zeer klein.

En indien je een tweedehands vind is de kans op een lang leven ook gering. Mainboarden is een big issue bij deze TVs. Koop een andere TV ook al zeg ik dit niet vaak en zeker geen Philips meer.... K dingen zijn het...

Ik weet niet welk model er hier beneden staat (hij is van m'n ouders) maar die heeft hetzelfde euvel bij vlagen: dan kun je wachten tot je een ons weegt, maar schakelt 'ie gewoon echt niet in, met steeds een tweemaal knipperende LED, die dat kort daarna herhaalt.

Als je het opgeeft, moet je niet raar opkijken als er even later ineens spontaan leven in het ding komt.
Ook via de afstandsbediening gebeurt dit geregeld.

Ik snap, samen met de andere eigenaardigheden die onze 'TV' heeft, niet waarom mijn ouders 'm niet al lang uit het raam gedonderd hebben.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Ik wil je toch adviseren toch voordat je hem weggooit eens de voeding te verwarmen met een föhn en kijken of ie dan opstart. Soms en vaak is het bij oudere philips tv's, althans de plasma;s die ik heb hier een lekkend smd 22 uf elcootje of zoiets.
ALs dat niet werkt zou ik de led verlichting voedingskabel naar t scherm eens lostrekken en dan kijken of ie wel opstart met geluid. Dan weet je al iets meer...of t moederbord dan ook echt kapot is of het scherm het probleem is. Je kan ook even checken of de verlichting nog werkt door alleen de mainbboard kabel los te halen. Bij de meeste samsungs gaat dan het led-scherm aan.

*hier heb ik geen app voor nodig
maartenbakker

Golden Member

En is het op het mainboard niet soms een BGA die los gaat zitten of is het bij deze chassis altijd ingewikkelder?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Meer een getoaste BGA en dat is nu het probleem: Processors zijn er niet los van te verkrijgen.

En Bart64: helaas gaat deze vlieger niet op. Voedingen zijn OK, mainboarden altijd defect.

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 2 mei 2018 18:49:37 (33%)