Samsung UE55S7000 soms verticale strepen

Ik heb hier een Samsung smart tv staan type zie boven deze geeft soms verticale strepen op alle zenders.

Wat kan de oorzaak zijn (T-con board wellicht)?

Alvast bedankt.

gr max23

maartenbakker

Golden Member

Belangrijkste vraag is dan natuurlijk of hij de strepen ook op andere bronnen, in de menu's en op teletext geeft.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

volgens de eigenaar ook op teletekst en de menu"s.

Sine

Moderator

Max,

Zou je in het vervolg je topic titels iets duidelijker willen maken dan enkel het type nr?

Sine

Moderator

Nee, met wat meer text, aleen het type nummer van een TV in de titel is een raadplaatje.

Ik heb ze voor de twee lopende topics aangepast zodat het probleem al duidelijk is zonder het topic te openen.

Het modelnummer is trouwens ook niet compleet: er mist een letter tussen de 5 en de S.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

De juiste klacht is: soms verticale balk links in beeld, op teletekst en menu niet te zien.

wie heeft hier ervaring mee.

alvast bedankt voor de moeite.

max23

Als Teletext en menu er geen last mee hebben is Tcon OK en dus een moederbord probleem en met name het ram geheugen is defect van videoprocessor.

Het is dus geen los massa contact of iets dergelijks.

Nou, nee. Zelfs zonder massa contacten speelt deze TV gewoon. dus dat zeker niet helaas...

Het juiste typenr is: Samsung UE55ES7000

Is het mainboard te repareren, of is vervanging de beste oplossing?

Ik vermoed dat vervanging het beste word...