LG42LA6208 Met defect Panel, repareren ?

Hallo,
Ik heb hier een LG42LA6208 met een defect displaypanel.
Is dat nog de moeite waard om te repareren CQ vervangen??

M.V.G.
Ben

maartenbakker

Golden Member

Wat is eraan defect? Repareren loont vaak, vervangen is dubieus. Aswo rekent al ruim 300 ex voor een paneel, als er een LC420DUE(SF)(U1) inzit tenminste.

In de regel loont vervangen van een volledig paneel alleen maar als je een slooptoestel met werkend paneel of een los tweedehands paneel op de kop weet te tikken.

Daarvoor is het ook aan te raden even te kijken naar het typenummer van het paneel. Het nummer dat ik geef is wat er bij Aswo staat, maar fabrikanten passen de productie soms tussendoor aan of monteren verschillende panelen afhankelijk van de fabriek.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hoi kaartenbakken,
In het paneel zit aan de rechter onderhoek een scheur in het paneel heb daarom een verticale balk van ongeveer 8cm verder werkt het toestel perfect.

Mvg
Ben

toestel van een 4-5 jaar oud, dus een gans lcd vervangen loont niet meer..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Juist dan begint vervangen misschien weer interessant te worden wegens beschikbaarheid slooptoestellen met andere mankementen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 6 mei 2018 13:37:28 schreef maartenbakker:
Juist dan begint vervangen misschien weer interessant te worden wegens beschikbaarheid slooptoestellen met andere mankementen.

Met 1 probleem, de meeste slooptoestellen hebben nu juist een defect aan het display.Ik kom niet vaak een toestel tegen waarvan het beeldscherm nog goed is.

Misschien met MAX23 een dealtje sluiten?? Een van jullie gelukkig. Daar is de verlichting een issue. Zie ander topic