Een oud appeltje is na 7 jaar nog gewoon bruikbaar.
Wat een onzin zeg. Mijn oude Sinclair Spectrum is ook nog prima bruikbaar. Alles doet het nog. Maar wat ik nu met computers doe kan ik echt niet met die Sinclair.
Hoe lang wordt DAB+ ondersteund? 2 jaar? 5 jaar? 20 jaar? Wie het weet mag het zeggen. Om geld uit te geven aan een ontvanger waar je over een paar jaar niks aan hebt is riskant.
Dit hieronder kost iets van een zestig euri of zo.
Als je daar 10 jaar naar luistert en dat lukt heus wel kost dat dus 6 euro per jaar. Wel een heel erg groot risico?
Het is jammer voor de topic starter dat zijn radio waardeloos is geworden. Maar zo'n hele erge grote ramp is het nu weer niet denk ik.
Ik luister met veel plezier naar mijn DAB+ ontvanger en heb er absoluut geen spijt van dat ik hem gekocht heb. Onwil en problemen bij veranderingen zijn er altijd. Mensen willen nu eenmaal niet veranderen. Toen FM kwam was dat ook om hondert duizend redenen niet goed. Maar wel gebruiken en blijven mopperen natuurlijk. Nu is er DAB+ en dat is natuurlijk ook waardeloos. Dan was dat waardeloze FM toch veeeel beter niet waar?
DAB+ heeft wel een minpunt. Je kunt er niet meer makkelijk mee knoeien zoals ik als kind met een jostykitje deed. 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 9 mei 2018 17:28:05 schreef Ex-fietser:
[...]Wat een onzin zeg. Mijn oude Sinclair Spectrum is ook nog prima bruikbaar. Alles doet het nog. Maar wat ik nu met computers doe kan ik echt niet met die Sinclair.
De genoemde 7 jaar is een zeer realistische practische gebruiksduur voor een moderne computer. Jouw Spectrum zal geen 7 jaar oud zijn tenzij iemand ze na is gaan bouwen, wat 7 jaar geleden ook al niet rendabel zal zijn geweest 
Op 9 mei 2018 17:28:05 schreef Ex-fietser:
Wat een onzin zeg. Mijn oude Sinclair Spectrum is ook nog prima bruikbaar. Alles doet het nog.
Je hebt die Sinclair met een bepaalde gebruiksdoel gekocht. De Sinclair kan na 30 jaar nog steeds dit gebruiksdoel waarmaken. Dat geldt zeker niet voor een DAB+ radio, want binnen 30 jaar bestaat DAB+ niet meer.