Sonytech overleden

Ik begreep net dat de hier voor eeuwig gebande Sonytech, Jan Lisman, afgelopen maandag is overleden. Zoals sommigen wel bekend, raakte hij enkele jaren geleden zwaar gehandicapt en nu heeft hij zijn einde zelf verkozen. Hoe dan ook heeft weet ik zeker dat hij ook veel zinnigs heeft bijgedragen aan Circuitsonline. RIP, dwarsligger!

Lambiek

Special Member

Dat is niet zo mooi.

Veel sterkte toegewenst aan familie en vrienden.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Het is jammer dat hij (zelfs buiten het forum om) zichzelf zo heeft misdragen dat die ban meer dan op z'n plaats was.

Neemt niet weg dat hij vóór die tijd altijd een zeer behulpzaam forumlid was dat vaak met speciaal voor het topic gemaakte schemaatjes de vraagsteller wist te helpen. Ik herinner mij hem dan ook graag op deze positieve manier.

If you want to succeed, double your failure rate.

Over de doden niets dan goeds, ieder mens wordt gemist.

This is the world we know best, the world of madness

sonytech heeft me nog een paar keer gemaild (na zijn ban) destijds met uitleg over bepaalde reply's dat ik hier ooit heb geschreven, hij zat hier toch nog mee te lezen onder een andere naam.

idd beetje jammer van zijn gedrag op het laatste moment onder zijn oorspronkelijke naam. ik kon zijn uitleg en schemas toch ook apprecieren

rip jan

[Bericht gewijzigd door fcapri op donderdag 17 mei 2018 13:42:21 (13%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Lambiek

Special Member

Op 17 mei 2018 10:38:38 schreef tin.soldier:
RIP, dwarsligger!

Persoonlijk vindt ik dit niet zo gepast.

Zoals sommigen wel bekend, raakte hij enkele jaren geleden zwaar gehandicapt en nu heeft hij zijn einde zelf verkozen.

Daarom vindt ik dat je niet kunt oordelen over dit "dwarsligger" je weet niet hoe het iemand kan veranderen. Als je altijd gezond geweest bent en ineens zwaar gehandicapt wordt, geloof niet dat ik daar vrolijk van zou worden. Je weet niet hoe die man daar mee gezeten heeft en daardoor dingen gezegd heeft die niet door de beugel konden.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat het niet gepast is om te dicteren hoe iemand, iemand herdenkt. Zeker niet als hij de overledene kennelijk beter kende. Bovendien klinkt dwarsligger eerder als een geuzennaam.

Maargoed, daar gaat het niet om. Hopelijk heeft Sonytech zijn verdiende rust gevonden en tragisch dat het zo gelopen is. Ik herinner me hem als iemand die ondanks alles toch altijd behulpzaam was.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 17 mei 2018 17:14:53 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik ken hem niet anders dan deskundig en zeer hulpvaardig!
Kwam inderdaad vaak in no time met voorbeeldschema's!
Miste hem al een tijdlang op het forum.
Sterkte voor familie en nabestaanden.

Ik weet ook niet wat er allemaal is voorgevallen en dat interesseert mij ook niet. Ik heb altijd goede contacten met hem gehad ook in zijn Sony tijd. Ik zal ook zijn oud collega Driecus van Wijnen op de hoogte stellen. Wie ik hier ook al een tijd mis is Jan Heus, ook daarmee heb ik veel contact gehad, schrijft hier onder de naam Mc. Duff. Hoe dan ook, veel sterkte voor de nabestaanden.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
pa3gws

Golden Member

Ook ik heb wel eens mail van hem gekregen na zijn ban met bruikbare tips over een vraag die had gesteld.
Veel sterkte voor de nabestaande.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Jinny

Golden Member

Ik heb dan weer mindere ervaring, na zijn ban heb ik bakken met rant in enkele emails gekregen.
Dusdanig laag bij de grond en kwetsend dat de man voor mij afgedaan heeft.

Probleem opgelost wat mij aangaat.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Evarist

Golden Member

De mortuis nihil nisi bene. (Over de doden niets dan goed)
Moge hij in vrede rusten, gecondoleerd aan de familie.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 20 mei 2018 21:23:53 (4%)

Nihil est verum, quod non probatur primo.
RAAF12

Golden Member

RIP Sonytech

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 20 mei 2018 21:24:13 (0%)

evdweele

Overleden

Zullen we het erop houden dat Sonytech een goede technicus was die heel snel goede adviezen met mooie schemaatjes wist te publiceren, maar dat op zijn sociale vaardigheden veel viel aan te merken?

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Thevel

Golden Member

Ik heb Sonytech een een jaar of 25 geleden een paar keer ontmoet.
Was een vriendelijke man en had ook veel kennis.

Veel sterkte toegewenst aan familie en vrienden.

Op 19 mei 2018 20:23:56 schreef evdweele:
Zullen we het erop houden dat Sonytech een goede technicus was die heel snel goede adviezen met mooie schemaatjes wist te publiceren, maar dat op zijn sociale vaardigheden veel viel aan te merken?

zwaar invalide geraken kan volgens mij veel doen met een mens. een technieker die alles aankan en ineens zo 'vastgezet' word, daar wordt je niet gelukkig van.
ik zou gek worden moest dit met mij voorvallen (ik zit in de oldtimer autos, als er lichamelijk iets voorvalt, kan ik direct al mijn wagens en de hele garage verkopen)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
evdweele

Overleden

Dat kan ik alleen maar beamen. Ik heb daar een heel klein beetje ervaring mee.
Maar het is geen reden om je plotseling onheus tegenover anderen te uiten.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

de verschillende medicatie voor herstel doen je humeur ook geen goed, in combinatie met veel pijn kan dat een mens compleet veranderen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

idd. en je kan een reply op een forum ineens helemaal anders interpreteren dan de poster bedoelde.
dan kan het heel snel foutlopen natuurlijk. ik ga zeker niet goedpraten wat hij heeft gedaan (heb er ver wat van gehoord) en wist ook niet van zijn zware handicap. maar kan wel begrijpen dat die een zware tijd heeft moeten doorgaan.
en aangezien hij toch nog af en toe kwam meelezen hier, vermoed ik ook dat hij toch enigsinds spijt had van wat hij had gedaan

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
maartenbakker

Golden Member

Vast wel, ik herinner me ergens vaag (ga het niet opzoeken) dat hij tegen mij ook uit de bocht vloog maar wel op een terechtwijzing reageerde. Blijft een tragisch verhaal.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Evarist

Golden Member

Ik heb nooit slechte reacties gehad van Sonytech. Ik vind er met de zoeker zelfs geen.
Sonytech heeft me daarentegen zeer veel geholpen met Sony TV problemen.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Anoniem

Ik heb Sonytech enkele malen om raad gevraagd over ktv , waarmee ik erg geholpen was. Jammer dat het zo met hem gelopen is.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 20 mei 2018 21:24:56 (0%)

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ik heb hem nooit ontmoet, en heb slechts verre herinneringen aan zijn postings. Dus over de persoon zelf ga ik niks zeggen, behalve dan dat hij inderdaad - zoals eenieder! - moge rusten in vrede.

Als hij al eens buiten de lijntjes van het welvoeglijke zou gekleurd hebben - en daarover lijkt iedereen het merkwaardig eens te zijn! - dan kan ik slechts concluderen dat er correct gemodereerd is geworden geweest.

Bovenal: het "dwarsligger" kwam ook bij mij over als een geuzenterm, en dus als een compliment, iemand die vrank en vrij de eigen weg gaat. Zulke lieden komen we tekort!

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 20 mei 2018 21:25:21 (0%)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Sine

Moderator

Kunnen de taalpuristen even ergens anders huishouden?

Dank!

-edit-

Topic ietwat gesnoeid.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 20 mei 2018 22:34:23 (31%)