TV op KPN internet TV aansluiten

Ik denk ook dat het beter is niet te staan zooien met oude tv en allerlei tussenkastjes en dergelijke. Want bepaald goedkoop zijn die ook niet.

Je loopt dan ook nog gevaar dat het beeld niet synchroon met het geluid loopt. En die Chinese kastjes hebben ook nog een gruwelijke beeldkwaliteit.
Net wat bejaarde mensen kunnen missen als kiespijn.
Dit is de omgekeerde wereld! Het zicht en gehoor van hen is sterk achteruit gegaan, en dan nog besparen op de TV?

Waarom zou je het moeilijk maken als het makkelijk kan? Je hebt in NL toch ook een kringloopwinkel waar je voor een appel en een ei een moderne tv op de kop kan tikken.
En met beter beeld en geluid, net zo gunstig voor bejaarde mensen!
Ook zij kunnen echt profiteren van een meer moderne TV, dan dat ze moeten staan rommelen met een of andere adapter.

Bejaarde mensen moeten het maar doen met een bejaarde TV?

Nee, deze mensen hebben zelfs RECHT op een meer moderne.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Arco

Special Member

Beeldkwaliteit hangt ook van de zender af. Bijv. zender 'ONS' in SD is bedroevend slecht. (het beeld van een Philips K6 van een halve eeuw oud was stukken beter...)
Treurig dat ze nog zo slecht mogen uitzenden. (zijn wel vaak oudere series, maar op andere zenders zijn diezelfde series wel goed van kwaliteit)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
joopv

Golden Member

Het is anno 2018 toch eigenlijk te gek voor woorden dat die internet settop doosjes, de tv, versterkers, dvd spelers enzovoorts geen fatsoenlijke integratie hebben. Voor oudere mensen is het bedienen van dat spul vrijwel niet meer te doen.

Wanneer staat er een fabrikant op die een allesomvattend communicatie protocol opzet en voorstelt aan de markt?

Op 12 augustus 2018 23:56:18 schreef RAAF12:
[...]
...
@K7Jz
Als het klein scherm betreft kan ik me voorstellen dat ze het niet ziet. Bij ondertiteling ziet je al gauw aan de letters dat het niet gestoken scherp is bij SD.

Het was op 32" lcd. Het is denk ik ook een kwestie van weten wat je mist. De dame in kwestie zag het echt niet. Ze zag in beide gevallen Jan Smit en niet de details zoals de glinstering in het montuur of de details in het kapsel.

Het bij het logo zag ze wel iets verschil.

Op 13 augustus 2018 13:50:04 schreef joopv:
Het is anno 2018 toch eigenlijk te gek voor woorden dat die internet settop doosjes, de tv, versterkers, dvd spelers enzovoorts geen fatsoenlijke integratie hebben. Voor oudere mensen is het bedienen van dat spul vrijwel niet meer te doen.

Wanneer staat er een fabrikant op die een allesomvattend communicatie protocol opzet en voorstelt aan de markt?

Ik vraag me af wat er met die scart truuk is gebeurd die in ieder geval ds juiste input voor je selecteerde. Dit hadden ze makkelijk met HDMI en zelfs op een elegantere manier kunnen overnemen.

evdweele

Overleden

Op 13 augustus 2018 13:50:04 schreef joopv:
Wanneer staat er een fabrikant op die een allesomvattend communicatie protocol opzet en voorstelt aan de markt?

Niet een directe relatie, maar meer een "work-around".

De Logitech Harmony 900 zou alle problemen met afstandsbedieningen tot het verleden laten behoren.
Alle apparaten met afstandsbediening in de Harmony programmeren en je had nog maar 1 afstandsbediening nodig was de reclamekreet.

Niets bleek minder waar. In plaats dat de bediening eenvoudiger werd werd het er alleen maar ingewikkelder en onbetrouwbaarder op.
Na 2 maanden ploeteren, zuchten en vervloeken ging bij mij het rotding weer terug in de verpakking.
5 afstandsbedieningen op tafel was oneindig veel handiger. Dan wist je zeker dat het juiste apparaat en de juiste functie werd gekozen.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Arco

Special Member

Ik heb ook al heel wat universele en duurdere AB's versleten (de meeste ook letterlijk...)
O.a. de Logitech Harmony, drie verschillende modellen Prestigo van Philips, en diverse van OneForAll.

Buiten dat ze van droevige kwaliteit waren (langer als 1.5 jaar heeft niet een het volgehouden), waren ze lastig in gebruik en er ontbraken altijd wel toetsen.
De Prestigo's werkten met thema's (1 knopdruk schakelt alles in of uit wat je wilt. Lijkt handig, maar is het zeker niet. (de uitvinder zal 't zelf wel nooit gebruikt hebben)
Verder moest je voor veel functies eerst de menu's induiken om dingen aan/uit te zetten, vreselijk omslachtig.

Verder was het niet mogelijk om nieuwe toetsen 'bij' te leren (terwijl daar wel ruimte voor was), alleen om bestaande een andere bestemming te geven.
Toen ik daar bij Philips over klaagde kreeg ik "had U 'm niet moeten kopen'... :(

De best en simpelst werkende waren beschamend genoeg van Lenco en kosten maar een paar euro...
(kon je alles inleren en ging redelijk lang mee. Wordt helaas niet meer gemaakt)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

nadeel van die harmony's was vooral dat alles aanzetten te lang duurde, je moest het ding lang richten op alles voor 1 voor 1 werd ingeschakeld. 1 toestel ging niet aan? dan kon alles weer overnieuw gedaan worden. de harmony one heb ik vaak zat aangepast met de pc software, maar het bleef een gedoe om alles werkende te krijgen, zeker de wat minder gebruikte knoppen.

nu kun je met een ab van een losse tv ontvanger de tv zelf ook bedienen, met een versterker via hdmi hoef je dan niet veel met losse ab's te stoeien. versterker gaat aan als de tv aangaat, startvolume van de versterker kun je vaak instellen.

dat is een voordeel van philips, een rc5 ab van 25 jaar oud werkt nog op een moderne tv, alleen de menu knoppen zijn vaak een puntje..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Je kan waarschijnlijk die oude CRT TV nog wel kwijt op tweedehands.
Veel kun je er natuurlijk niet voor vragen, maar met een redelijk bedrag zal er vast wel iemand bereid zijn.

Met dat geld kan je dan naar de kringloopwinkel een modernere TV aanschaffen. Ik dat dat het beste oplossing is voor je.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Shiptronic

Overleden

Nou succes, er heeft hier meer dan 2 jaar een Sony black trinitron breedbeeld met dolby 5 suround incl. alles speakers gestaan, voor de prijs van : wie hem optilt en in de auto zet mag hem daar voor me nemen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik heb een aantal weken geleden een hele oude barco TV verkocht voor 25Euro op tweedehands. Stond hier toch stof te verzamelen.

Man zou hem gebruiken voor reserve onderdelen omdat ie net dezelfde had en die in ere wil houden.

Ik heb nog vroeger ook een Sony Triniton zo verkocht, was een KVX2993E.
Verkocht voor 75 euro...

Heb nu nog een enorm zware SBR Breedbeeld staan, stereo met een enorme bass-speaker erin. Ding is alleen niet te tillen, moet je met twee voor zijn.
Die wil ik wel houden.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Shiptronic

Overleden

Het houden klinkt meer als sentiment , dan dat er ooit nog iets nuttigs mee word gedaan.

(wel leuk te lezen dat je weer enthousiast mee post en leest.)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op dinsdag 14 augustus 2018 21:18:54 (27%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Shiptronic

Overleden

Op 12 augustus 2018 21:58:42 schreef Arco:
@maartenbakker: Ik wist niet eens dat Gibson failliet was!...
Eigenlijk dus een gevolg van de Philips-overname (waarvoor ze een lening hadden afgesloten die ze niet konden terug betalen...)

Al langere tijd, toen Gibson failliet was , gingen ook de servers uit, en bij heel veel Phillips TV's was dat het einde van de Smart functie in de TV :(

Mijn TV kan alles wat een setopbox ook kan, als je hem maar via de coax voert ;) Met eeen flinke USB stikt heb ik Time shift en opname EPG via de CI module kan je gecodeerde zenders kijken. De Tv kan alles zelf, maar ze willen je zo'n rotbox van ze in de maag splitsen :(

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op dinsdag 14 augustus 2018 21:25:22 (24%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Arco

Special Member

Volgens mij gingen die servers al lang voor hun failliet uit; ze hadden er gewoon geen interesse in...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ja ik wil deze SBR houden omdat hij ten eerste nog altijd prachtig beeld heeft, en ten tweede meest belangrijke reden voor me; Het geluid!

Je kan van de slaapkamer een discobar maken, dat geluid is echt fantastisch war je nu een soundbar voor moet kopen.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

een moderne tv kun je idd als opnameapparaat gebruiken, gewoon een usb schijf eraan knopen en klaar. nadeel is dat er bijna geen toestellen zijn met 2 tuners erin, wat je kijkt is wat je opneemt. evengoed fijn om niet zo'n ellende kreng van een settopbox erbij te hoeven hebben, tenminste bij ziggo, bij een provider anders als via de coax kun je niet onder die settopbox uit. wanneer kun je een smart tv ook gewoon aansluiten als settopbox via de utp aansluiting, via de vlan's in de modem is er miss wel mogelijkheid om een ontvanger in de tv zelf te bouwen, kan puur software zijn.

nog geld voor een crt tv krijgen, de minieme bedragen die ervoor te vragen waren zijn tegenwoordig helemaal weg, betalen om zo'n ding mee te nemen is het eerder nu. zag van de week nog een breedbeeld jvc in de kliko op t werk liggen, heeft iemand goed z'n rug op gebroken om die zo hoog op te tillen :P

ik soldeer nog graag printen uit crt toestellen leeg, zit veel degelijk trough hole spul nog op. op de juiste manier op de grond mikken en achterkap kan er zo af, hoogspanning alvast uit de print breken want daar kun je niks meer mee.

[Bericht gewijzigd door testman op dinsdag 14 augustus 2018 21:44:26 (10%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dan zou je wel graag die SBR harvesten denk ik. Daar zit heel wat bruikbaar stuff in.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Shiptronic

Overleden

Settop box met RF(DVB-C) uit was een goede oplossing geweest. Maar nee dan kan je gratis kijken door heel het huis, elke TV moet zijn eigen box :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Op 14 augustus 2018 21:21:51 schreef Shiptronic:
[...]

Al langere tijd, toen Gibson failliet was , gingen ook de servers uit, en bij heel veel Phillips TV's was dat het einde van de Smart functie in de TV :(

Dat zou alleen kunnen als TP Vision dat stukje aan Gibson had uitbesteed. Gibson zelf deed alleen DVD- en mediaspelers voor Philips, dus dat die op zwart gingen ligt al meer voor de hand.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 12 augustus 2018 22:02:24 schreef Shiptronic:

Goedkoopste oplossing : koop een digitenne antenne , voeding in stopcontact en op de TV de zenders zoeken, NL-zenders (NPO?) en 1 regionaal hier + teletext . voor mij meer dan genoeg.

PS. tv moet dan wel een DVB-(c) decoder aanboord hebben

Digitenne is volgens mij DVB-T (Terrestrial)
Veel TV's hebben zo'n tuner aan boord, mensen weten het niet
(BVB op Schiermonnikoog was alles uitgevallen, ook TV, steek een draadje in de antenne ingang en laat zoeken, kans dat je digitenne ontvangt met een aantal zenders, beter is natuurlijk nog UHF antenne, kwartslag draaien ivm polarisatie)

Digitenne kastjes met antenne koop je voor bijna niets, zit Scart op, met kabel RCA (tulp) van te maken.

MAARRR
Digitenne in deze vorm gaat er uit, het wordt DVB T2, niet compatibel met het bestaande systeem. (Schandalig natuurlijk weer, maar zo gaat dat)

RAAF12

Golden Member

DVB-T2 tuners zitten in de meeste TV's vanaf rond 2015 maar zonder HEVC compressie :-( Digitenne start oktober in Groningen en Drenthe met DVB-T2/HEVC.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op woensdag 22 augustus 2018 00:31:54 (12%)

Sorry voor de late reactie door een spam explosie op mijn oude email adres kreeg ik daar niets zinnigs binnen..
Dat is nu weer opgelost.
En het probleem ook, ik heb bij de kringloop winkel een LCD tvtje op de kop getikt en daar zit ze nu naar te kijken.

Nu nog uitvogelen hoe ik dit topic moet sluiten, waar staat dat ergens ??

zelfs al heb je het gedaan, geven ze je nog de schuld..
maartenbakker

Golden Member

Op 13 september 2018 14:03:05 schreef knoppenknoeier:
Nu nog uitvogelen hoe ik dit topic moet sluiten, waar staat dat ergens ??

In de FAQ gekeken? Hoe dan ook heb je het topic met je bovenstaande bericht gesloten ;) Dank voor de terugmelding van de oplossing!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 13 september 2018 14:41:07 schreef maartenbakker:
[...]In de FAQ gekeken? Hoe dan ook heb je het topic met je bovenstaande bericht gesloten ;) Dank voor de terugmelding van de oplossing!

Yep ik heb de faq pagina geopend en naar woorden als eindigen afsluiten e.d. gezocht maar niets zinnigs gewonden en ik heb geen zijn om dat hele ding door te spitten.

En niet boos worden, bij voorbaat mijn excusss, en het is echt niet zo bedoeld, maar "heb je in de FAQ gekeken" komt een beetje op me over als RTFM" ..
Het is een beetje een non antwoord ..
Ik zou het niet vragen als ik het het ergens duidelijk vindbaar in de "handleiding" had kunnen vinden..

zelfs al heb je het gedaan, geven ze je nog de schuld..
maartenbakker

Golden Member

Op 13 september 2018 15:11:00 schreef knoppenknoeier:
[...]
En niet boos worden, bij voorbaat mijn excusss, en het is echt niet zo bedoeld, maar "heb je in de FAQ gekeken" komt een beetje op me over als RTFM" ..
Het is een beetje een non antwoord ..
Ik zou het niet vragen als ik het het ergens duidelijk vindbaar in de "handleiding" had kunnen vinden..

Zo was het totaal niet bedoeld, sorry als dat zo overkwam! Het is hier op het forum niet gebruikelijk om slotjes te hangen en er wordt ook heel weinig naar gevraagd. Eerlijk gezegd wist ik ook niet hoe duidelijk dat er stond. In elk geval wordt een duidelijke terugmelding zoals de jouwe erg op prijs gesteld (complimenten daarvoor) en is feitelijk een afsluiting. Een slotje kan volgen op een uit de hand gelopen discussie of misbruik van een oud topic. Normaal blijven topics open omdat er soms nog zinnige toevoegingen komen, en om moderatoren werk te besparen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."