Ledlichten: voetbalproject

Goedenavond.

Mijn grote passie is voetbal en ik ben steeds op zoek naar nieuwigheden om de spelertjes te prikkelen.

Ik weet niet of dit forum de geschikte plek is, maar ik ben op zoek naar iemand die samen met mij iets in elkaar kan steken dat ik kan gebruiken op de voetbaltrainingen.

Op zich is onderstaande wat ik zoek (via afstandbediening een led licht kunnen besturen (van kleur veranderen)
http://designlampen.info/led-lamp-met-afstandsbediening/led-lamp-met-a…
Echter zijn deze afstandsbedieningen niet goed genoeg. Ik moet veel te dicht staan bij het lampje.

Is dit eenvoudig zelf te ontwikkelen?

Ik hoor het graag :-)

grt,
Bart

Shiptronic

Overleden

Het belangrijkste gegeven mist, over welke afstand moet het dan wel werken?

10 meter, 500 meter, 2 KM ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Idd, laat ons zeggen dat een afstand van 10-15 meter zeker voldoende zou zijn.
Mss ook belangrijkheid dat allen ook waterbestendig zou moeten zijn.

Is wat ik in gedachten heb moeilijk te ontwikkelen? En spreken we over duur materiaal?

Eens zoeken op 'high power IR extender' dat zal het goedkoopst en meest haalbare zijn om zelf te maken.
Kleef uw afstandsbediening op een ander doosje waar bovengenoemde schakeling inzit.

LDmicro user.

Dus het moet mogelijk zijn...

Iemand die daar samen met mij wat tijd wil insteken?
Ik ben een totale leek op dit vlak.

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Je zou beter iemand zoeken in uw omgeving, el.student of hobbyist bv. maar daarvoor moet je uw woonplaats invullen in uw profiel.
In Vraag & Aanbod hiernaast kun je een advertentie plaatsen.

Dat projectje moet ook nog uitgetest worden en als je op 100km van elkaar woont wordt dat een heel moeilijke zaak en veel pakjes versturen.

LDmicro user.

idd, ik heb alle gegevens ingevuld.

Woonplaats is Ninove: probleem is dat ik niet meteen iemand ken uit mijn vriendenkring die me hierbij kan helpen :-)

Dan heb je een groot probleem... misschien dan ook eens kijken naar wat pa2gws voorstelt of iets gelijkaardig zoeken.

LDmicro user.
pa3gws

Golden Member

Je zit er bijna om de hoek. ;-)
Je kan ze daar altijd een bezoekje brengen ze hebben er veeel meer op dit gebied.
Beglec NV.
Het Hofveld 2, 1702 Dilbeek, België

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Als je 230V tot je bschikking hebt kun je ook een setje RGB lampen met radiografische afstandsbediening nemen van Mi Light (o.a. via Ali Express).
De lampen schroef je simpel in elk passend en zelf te kiezen armatuur, bijvoorbeeld GU10 RGB spots in een prikspot voor in de tuin. Afstandsbediening hoef je niet te richten, kan 4 losse lampen of sets apart aansturen en haalt in open veld makkelijk 20 meter.

ik heb geen elek dus het zou moeten werken met een oplaadbare batterij.
Ik neem aan dat dit moet lukken met een ledlamp die zuinig is in verbruik.

Als je een beetje licht wil terwijl je buiten bent, heb je al snel een vrij pittig LEDlampje nodig. Dan is zo'n LEDlamp nog steeds zuinig vergeleken met gloeilampen, maar erg klein wordt je accu niet als je op z'n minst een uur wil redden.

Wat ik mis: wat moet het eigenlijk doen/gaan worden?
Dit omdat ik een sterk vermoeden heb dat er vrijwel zeker pogingen ondernomen gaan worden er gericht op te schieten met de bal. Kan het spul daar wel tegen?

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Heel wat vragen nog :-)
Ik heb in mijn hoofd een duidelijk idee van wat het zou moeten zijn.

Hieronder een link naar een vergelijkbaar product
www.ledsreact.be

Enkel is dit een product dat reageert op lichaamswarmte wanneer personen in de buurt komen en dan een signaal (kleur, richting) aangeeft.
Ik ga me zo ook één aankopen, maar ik vrees dat voor de jongste kinderen dit te moeilijk gaat zijn omdat ik als trainer geen invloed heb op wanneer het signaal gegeven wordt.

Daarom zoek ik een licht waarbij ik met een afstandsbediening zelf kan bepalen waneer het signaal komt.
vb. Led is uit of licht flitst snel van de ene kleur, 2 à 4 spelers komen in de buurt, ik druk op een kleur via afstandsbediening (dit wordt de kleur waar naartoe moet worden gewerkt (of aan elke kleur hangt een oefening) --> dan gaat het om reactiesnelheid, decision making bij de speler.

Het is dus niet de bedoeling dat er naar het licht getrapt wordt, het is enkel het startpunt voor een actie.

Het hoeft dus zeker niet om een groot led licht te gaan.

In dat filmpje wordt gewerkt met een bewegingsdetector.

Ben je niet beter af met zoiets, een 4 kanaals zend ontvanger en dan een gepaste lamp(en) zoeken.

Opgepast, ik ken de reikwijdte niet van dat ding maar er bestaan nog veel andere modellen.

LDmicro user.

neen, ik wil zelf de controle over het ogenblik waarop het signaal gegeven wordt.

Anders is het verassingseffect weg (spelers hebben snel door wanneer ze in het detectieveld komen en een signaal kunnen verwachten). En dan gaat het niet zo zeer meer om reactiesnelheid

De ledsreact werkt overingens niet met een beweginscensor maar met een sensor die de lichaamswarmte zou detecteren als een speler in de buurt komt

[Bericht gewijzigd door Semcas op vrijdag 25 mei 2018 09:07:03 (22%)

Op 25 mei 2018 09:05:45 schreef Semcas:
neen, ik wil zelf de controle over het ogenblik waarop het signaal gegeven wordt.

? Dat begrijp ik niet, je drukt toch zelf op de knopjes met die afstandsbediening...

Op 25 mei 2018 09:05:45 schreef Semcas:
De ledsreact werkt overingens niet met een beweginscensor maar met een sensor die de lichaamswarmte zou detecteren als een speler in de buurt komt

Alle die bewegingssensors werken op lichaamswarmte (IR)

[Bericht gewijzigd door MGP op vrijdag 25 mei 2018 09:10:01 (37%)

LDmicro user.

Op 25 mei 2018 09:07:47 schreef MGP:
[...]
? Dat begrijp ik niet, je drukt toch zelf op de knopjes met die afstandsbediening...

[...]
Alle die bewegingssensors werken op lichaamswarmte (IR)

ok nu zie ik het. wat jij voorstelt werkt ook met een afstandsbediening.
Maar zoiets krijg ik nooit zelf in elkaar geknutseld.
Ik ben van opleiding boekhouder. Dus mijn technische kennis is nihil. ;-)

Dan zul je een oproep moeten doen aan de ouders van die voetballertjes om u wat te helpen, er zijn er zeker enkelen op de hoogte om een 12v lampje te laten branden met een relais.

LDmicro user.

Zijn er hier geen jeugdvoetballiefhebbers die een handje kunnen/willen helpen?
:-)

Aan mij heb je niks, ik kijk nooit naar voetbal, je kunt niet in alles geïnteresseerd zijn hé. :p

LDmicro user.

Op 25 mei 2018 10:22:28 schreef MGP:
Aan mij heb je niks, ik kijk nooit naar voetbal, je kunt niet in alles geïnteresseerd zijn hé. :p

en heb je geen kinderen? Denk aan die lachende gezichtjes :-)
Nee serieus, in hoeveel werkuren is zoiets te realiseren?

Ik zie bijna elke week een paar tientallen kinderen lachen als ik op de lagere school aan het klussen of begeleiden ben op een of andere uitstap.

Als je al de stukken in bezit hebt een paar uurtjes, testen inbegrepen.
Voor iemand terplaatse wel te verstaan, anders is het meer werk om pakjes heen en terug te sturen.

Voor alle duidelijkheid, ik stel mij geen kandidaat.

Maar nogmaals, zoek iemand in jouw omgeving dan zal alles veel vlotter verlopen want dit is geen projectje om via de post af te handelen.

LDmicro user.
Anoniem

Het is geen courante toepassing, dus kant en klaar zul je vast moeilijk iets vinden dat aan je behoeftes voldoet.

Zelf ben je niet technisch genoeg om iets te ontwerpen of te monteren wat niet in hapklare brokken geserveerd wordt.

Je moet dus iemand vinden die het voor jouw wil ineenflanzen.

Op zich is het geen tovenaarswerk.
Batterij, ledschijnwerpertje, en AB.
Voor buiten op klaarlichte dag en een bereik van 10-20m valt een IR AB al af. Die kleine handzendertjes op 433MHz halen buiten makkelijk 100m.

Ik ben niet erg gecharmeerd van het idee zelf. Lichtsignalen bij dag vallen niet erg op. En als je op zo'n veld staat, is het opmerken ervan erg afhankelijk van in welke richting je kijkt op dat moment.
De bal en de spelers moet je volgen, niet staan turen naar een mogelijke lichtflits.

Wat is er mis met het aloude fluitje van de trainer? Zo'n vernikkeld ding met een hazelnootje in dat aan een koordje om je nek hangt.

Voldoet veel beter dan een lichtsignaal, is onder alle omstandigheden waarneembaar en je hoeft je voor de training niet af te vragen of de batterij wel geladen is.
Goedkoop, en bedrijfszeker.

Op 25 mei 2018 11:50:28 schreef grotedikken:
Het is geen courante toepassing, dus kant en klaar zul je vast moeilijk iets vinden dat aan je behoeftes voldoet.

Zelf ben je niet technisch genoeg om iets te ontwerpen of te monteren wat niet in hapklare brokken geserveerd wordt.

Je moet dus iemand vinden die het voor jouw wil ineenflanzen.

Op zich is het geen tovenaarswerk.
Batterij, ledschijnwerpertje, en AB.
Voor buiten op klaarlichte dag en een bereik van 10-20m valt een IR AB al af. Die kleine handzendertjes op 433MHz halen buiten makkelijk 100m.

Ik ben niet erg gecharmeerd van het idee zelf. Lichtsignalen bij dag vallen niet erg op. En als je op zo'n veld staat, is het opmerken ervan erg afhankelijk van in welke richting je kijkt op dat moment.
De bal en de spelers moet je volgen, niet staan turen naar een mogelijke lichtflits.

Wat is er mis met het aloude fluitje van de trainer? Zo'n vernikkeld ding met een hazelnootje in dat aan een koordje om je nek hangt.

Voldoet veel beter dan een lichtsignaal, is onder alle omstandigheden waarneembaar en je hoeft je voor de training niet af te vragen of de batterij wel geladen is.
Goedkoop, en bedrijfszeker.

Je hebt een punt en ik versta je visie.
Maar ik vrees dat deze voorbij gestreefd is. Al wordt een fluitje natuurlijk nog altijd gebruikt.

Een fluitje is een auditief signaal. Er moet ook gewerkt worden aan het visuele en het tactiele.

Wat ik probeer te verkrijgen is een toepassing voor het bevorderen van de reactiesnelheid en dit gekoppeld aan het nemen van een beslissing (iedere kleur is gekoppeld aan een bepaalde richting, of aan een bepaalde taak).
Bovendien is dit een leuke afwisseling om kinderen eens iets aan te brengen op een andere manier.

in iedere geval "pa3gws" heeft me op het goede spoor gezet want iemand van Beglec die op een paar km van mij woont kan morgen een opstelling maken en een demo geven.