Ik ben ook wel heel benieuwd naar de BER waarde (bit error rate) die de TV weergeeft.
Ik verwacht niet dat deze 0 zal zijn bij "probleemloze ontvangst"
Ik denk dat de TV alle zeilen bij aan het zetten is om er toch nog wat van te maken en dit gaat nog net met succes. Je zit zoals eerder aangedragen door iemand anders, ergens rond het kantelpunt van wel/niet te corrigeren hoeveelheid "fouten" in het signaal.
Ik weet niet hoeveel meter kabel je van AOP naar de TV hebt liggen en hoe gemakkelijk deze te vervangen is maar als het niet teveel kabel is, is het misschien toch een idee om deze "preventief te vervangen?
Tegenwoordig is het aanbevolen drievoudig afgeschermde kabel te gebruiken (KOKA9) maar KOKA 799 voldoet in mijn beleving ook nog prima (dubbele afscherming)
Als je voor je AOP een nieuwe splitter gaat aanschaffen, let er dan op dat deze geschikt is tot minimaal 1200mhz
Ook de AOP's die tegenwoordig geleverd worden door Ziggo zijn zelfs geschikt tot 2000Mhz. Dat ziggo dit doet heeft vooral te maken met het gebruik van de Horizon Box/Mediabox XL.Ik weet dat je hier geen gebruik van maakt en waarschijnlijk ook geen gebruik van gaat maken maar als je dan toch aan de gang gaat dan maar beter goed...
Eventuele signaalversterkers kunnen ook heel goed roet in het eten gooien trouwens...
Er is ook een kleine kans dat je TV een probleem heeft.
Je zou natuurlijk om dit uit te sluiten je TV rechtstreeks op je AOP kunnen aansluiten met een kort stuk (minimaal dubbel afgeschermde) kabel.
Ik heb geen idee hoe makkelijk dit te doen is in jouw situatie dus misschien wel niet te doen... Als dit wel gaat, dan zou in ieder geval de BER waarde 0 moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn is er mogelijk wat met de TV, of het binnenkomende signaal.
Mocht je niet weten hoe je de BER waarde kunt weergeven, dan graag merk van TV posten. Soms staat deze waarde er niet bij maar alleen signaalkwaliteit, deze zou dan 100% moeten zijn.