EOO neemt geen bestellingen aan?? Nieuw: Failliet

Dit topic is gesloten

Vorig jaar ben ik er ook geweest om iets op te halen.Zowel beneden (de parts afdeling) als boven - 1e etage - waren in gebruik.
En volgens mij , zat er beneden ook nog een ander bedrijf.

Boven waren er veel meet apparaten , aangesloten om gebruikt te worden.En ook een paar voor reparatie.
Hopelijk gaan ze weer gauw in bedrijf komen ...

Op 18 juli 2018 18:58:55 schreef Zeker_win:
...Hopelijk gaan ze weer gauw in bedrijf komen ...

Ik gun het "ze" ook. Maar zoals ik al eerder scheef is nogal wazig waarom er totaal geen reactie van EOO komt in dit topic. Dit topic staat wel op internet, wordt geïndexeerd, is op te zoeken en blijf een miljoenmiljard jaar staan.

De eigenaar(s) van EOO zouden dit inmiddels ook moeten zien maar laten niets van zich horen. Dit is vreemd want normaal gesproken als je met een verhuizing bezig bent en het lukt niet dan communiceer je zoiets. Op de website of in dit topic.

Na zoveel weken maken wij ons terecht zorgen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Laten we in ieder geval hopen dat het niet ernstig is en dat daardoor de communicatie gewoon niet meer mogelijk is.

I love it when a plan comes together !
evdweele

Overleden

Ik vind al die speculaties toch wat overdreven.
Het is aan de eigenaar/uitbater van een bedrijf om te beslissen of hij zijn bedrijf open houdt of wil sluiten.

In mijn woonplaats zat tot 2000 een elektronicaonderdelenzaak. Opeens gesloten.
Maanden later hoorde ik van een vriend van de eigenaar dat hij ermee was opgehouden omdat de opbrengst hem te laag was. Hij werkte nu als beveiliger bij een grootwinkelbedrijf. Dat was lucratiever.

Het garagebedrijf waar ik jaren een vaste klant was, bleek plotseling niet meer te bestaan.
Had de eigenaar mij daarvan bericht moeten sturen? Zou ik er iets aan hebben kunnen veranderen?
Neen. Ik ging gewoon op zoek naar een andere garage.

Toen Vroom & Dreesmann de deuren sloot vond ik dat niet leuk want ik kocht er een keer of 3 per jaar wel eens wat. Maar ik ging niet op de stoep staan met een protestbord.

Kortom, gewoon afwachten.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Je hebt gelijk dat een ondernemer vrij is om te besluiten of hij wel of niet verder wil met zijn bedrijf.
Iemand daarom af te branden, (zoals ik hier ook wel lees) zonder de achterliggende oorzaak te kennen vind ik dan ook beneden de maat.

Los daarvan baart het me wel zorgen dat dit soort kleine bedrijfjes met rap tempo verdwijnen.
EEO heeft een assortiment dat niet (meer) bij de bekende grotere leveranciers te vinden is.
Wanneer die er mee zou stoppen dan blijven er nog maar weinig alternatieven over.

evdweele

Overleden

Los daarvan baart het me wel zorgen dat dit soort kleine bedrijfjes met rap tempo verdwijnen.

Moeten de consumenten daarvoor niet eerder de hand in eigen boezem steken?
Hoe vaak lees je hier dat je de spullen toch maar beter in China kan kopen, want veel goedkoper.

Het is een tendens die al meer dan een halve eeuw bestaat.
Vroeger was er bijna op elke hoek van de straat wel een winkeltje te vinden waar men levensmiddelen verkocht; een melkboer, een bakker, een kruidenier, een slager, een groenteman, enz.
Veel van die leveranciers brachten de boodschappen zelfs nog bij je thuis.
Toen kwamen eind jaren '50, begin '60 de supermarkten. Het ene na het andere buurtwinkeltje moest sluiten omdat er geen klanten meer kwamen.

Deels is het dus de schuld van de consumenten zelf.
Maar nu loop ik zelf op de feiten vooruit, toch maar beter even afwachten wat er gaat gebeuren.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Thevel

Golden Member

Op 18 juli 2018 19:59:05 schreef evdweele:
Het garagebedrijf waar ik jaren een vaste klant was, bleek plotseling niet meer te bestaan.
Had de eigenaar mij daarvan bericht moeten sturen? Zou ik er iets aan hebben kunnen veranderen?

Mij overkomt hetzelfde, ik ben al ruim 35 jaar klant bij dezelfde garage, vorige week hoorde ik van een kennis dat de garage failliet is.
Ik wist ook nergens van....

Ik ben al jaren klant bij EOO, al sinds de tijd van Dick Best.
De levering was supersnel, zeker in de tijd toen dat nog niet gebruikelijk was.
Vragen werden altijd binnen een dag beantwoord, de paar leveringsissues in al die jaren werden zeer correct en coulant opgelost.
Daarom verbaast deze "radiostilte" mij dan ook ten zeerste...

Ik zou dan ook zo 1-2-3 geen andere leverancier weten, die zó correct levert; of moet ik zeggen "leverde"?

[Bericht gewijzigd door Frits van Mourik op donderdag 19 juli 2018 00:20:19 (14%)

Tidak Ada

Golden Member

Áls het foute boel is bij EOO, zou het toch sympathieker en handiger zijn geweest, als hij niet het misleidende "verhuizing" op de site had gezet.
Dat had hier heel wat gekrakeel en andere ruis op het forum gescheeld.
Vreemd is dat de ingepakte voorraad er nog staat. De huur van het pand gaat dus nog door en dat kost geld. Curatoren zullen dat nooit zo lang laten duren... Is dus toch leeg https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2005346#2005346.... (sorry Bram, ik had eerst moeten checken).
Ziekte, ongeval of erger zouden ook een oorzaak kunnen zijn. (oeps, ben ik toch aan het speculeren :o)

@Guido, hieronder:
Dat heb ik toch niet ontkend?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Dat verhuizingsgeval stond er al veel langer.

als t failliet is, dan kun je dat terugvinden in faillessement verklaringen. die zijn er niet, dus is dat helemaal niet aan de orde of moet die nog uitgesproken worden. dat kan lang duren, gaan vaak maanden overheen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hi,

En hoelang gaat het nu hier duren tot dat jullie er een knokpoeg op af sturen?

Wat een geneuzel...

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
LetterHenk

Golden Member

Wat een geneuzel...

Nogal. Graag pas topic kicken als er relevant nieuws is van het front?
Word steeds op het verkeerde been gezet als dit topic weer bovenaan staat.
Maar goed, mijn bericht bevat ook geen nieuws, waarvoor mijn excuus.

Action expresses priorities LH
maartenbakker

Golden Member

Op 19 juli 2018 10:16:24 schreef blackdog:
Hi,

En hoelang gaat het nu hier duren tot dat jullie er een knokpoeg op af sturen?

Er is toch een klein verschil tussen ongerustheid en aggressie vermoed ik. Het is niet ongebruikelijk om poolshoogte te nemen als je een situatie wilt weten (en dan een dichte deur te vinden), maar die knokploeg? Ik ben het er overigens mee eens dat er een gebrek aan nieuws is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Altijd positief blijven (indien mogelijk... ;) )
Webwinkel als www.spulen.com is ook ruim een half jaar dicht geweest (helaas wel wegens faillissement), maar nu overgenomen en weer back in business.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hi,

Waar dat vandaan komt... :-)

Ik merk hier steeds meer slachtoffer gedrag en ook steeds meer speculatie in dit topic.

Vorige week heb ik hier gezegd dat het nog een week of twee zou kunnen duren,
dat heb ik uit de eerste hand gehoort.

Of dat uiteindelijk echt zo is zullen we moeten afwachten, ik weet van de vorige verhuizing dat er problemen waren met het pand zelf, waar ze toen naar toe zouden gaan, dat ging toen niet echt soepel.

Gegroet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Shiptronic

Overleden

Kan soms raar gaan zonder dat je er iets aan kan doen, ik huurde ook al jaren een pand, bleek de eigenaar de hypotheek niet te betalen. De bank heeft de boel geveild en ik stond op straat, en je hebt niet zomaar een nieuw pand voor een redelijk prijs, en dan moet je al je apparatuur nog verhuizen/opslaan, een 2 koloms hefbrug van 5ton, schuif je niet even onder je bed :(

Tijdelijk bij een kennis ingezeten, maar klanten komen wel eerst voor een dichte deur (wel duidelijk bordjes opgehangen en website direct aangepast)

onlangs ben ik er helemaal mee gestopt, niet failliet maar geen zin meer in dit type business, dus de stekker er maar uit getrokken. Mag ik?

En wel radicaal voor iedereen, niet de een wel matsen en de ander niet, dan kom je nooit op een eind. Maar blijkt voor mensen toch moeilijk te accepteren ? Die komen gewoon weer langs (helaas prive adres , dat had ik achter af nooit moeten doen, weg privacy ) (voorheen trok ik het achter me dicht en ging naar huis , heerlijk) en blijven dan volhouden dat ze gebeld hebben en een afspraak hebben staan. (en nee geen medewekers of secetaresse in dienst die dat afgesproken zou kunnen hebben) .

Maar ondanks dat je zit te BBQ-en met vrienden, vinden ze dat je best wel even op de zondag middag voor ze aan het werk kunt, want je bent er toch ? die maar even duidelijk gemaakt dat hij helemaal niet meer terug hoeft te komen, ook niet als we wel open zijn:)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Tuurlijk mag je, maar als je een webshop hebt zou je dat toch wel op je site gezet hebben hopelijk. Let wel, ik ben zelf ook niet altijd de beste in communicatie maar dat is zo basaal dat weet ik zelfs nog :P

@Bram: Ik had m'n bericht tussentijds aangepast, maar nu je het er toch over hebt... Ik denk eerder dat mensen zich ongerust maken en betrokken voelen dan dat ze zich slachtoffer voelen of met de hooivork in de hand op willen trekken. Ik was jouw melding dat je poolshoogte had genomen en dat het een week of twee zou duren alweer uit het oog verloren eerlijkgezegd - en het is inderdaad nog geen twee weken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 19 juli 2018 10:16:24 schreef blackdog:
Hi,

En hoelang gaat het nu hier duren tot dat jullie er een knokpoeg op af sturen?

Wat een geneuzel...

Gegroet,
Blackdog

Wij zijn toch redelijk beschaaft hier met zijn allen? Je had beter kunnen vragen wie het eerst ging uitdagen voor een duel :P

This is the world we know best, the world of madness
Shiptronic

Overleden

Op 19 juli 2018 20:41:29 schreef maartenbakker:
Tuurlijk mag je, maar als je een webshop hebt zou je dat toch wel op je site gezet hebben hopelijk. Let wel, ik ben zelf ook niet altijd de beste in communicatie maar dat is zo basaal dat weet ik zelfs nog :P

Geen Webshop, maar de website gewoon in 1 keer blanco gemaakt www.ppo-systems.nl

Helaas blijf je jaren op het WWW staan op plekken waar je niet bij kan zonder dat je er om gevraagd hebt, sommige soms zo brutaal, die vinden dat je er ook nog voor moet betalen, die heben een tegen factuur gehad ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 19 juli 2018 19:46:13 schreef Shiptronic:
...maar klanten komen wel eerst voor een dichte deur (wel duidelijk bordjes opgehangen en website direct aangepast)

onlangs ben ik er helemaal mee gestopt, niet failliet maar geen zin meer in dit type business, dus de stekker er maar uit getrokken. Mag ik?

Het punt is niet dat ze niet mogen stoppen, of een paar jaar op vakantie, of failliet gaan. Het punt is dat er een totale minachting naar de klantenkring is door ze zo in het ongewisse te laten of zelfs onwaarheden te melden (al is dat onbekend). Klanten hebben het recht om te weten waar ze aan toe zijn. Voor wat, hoort wat.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Tja....

Slachtoffer gedrag => Klanten hebben het recht om te weten waar ze aan toe zijn.

"i rest my case" :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Nouja, recht..... Ik zie het meer als een soort van onbeleefdheid als die communicatie zo ontbreekt. Een berichtje als: "Sorry we zijn even uit de lucht, we hopen volgende week weer online te zijn" of zoiets is wel veel netter dan de huidige radiostilte.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Overleden

Heb niemand op voor hand ingelicht, maar wel eerlijk gecommuniceerd, het antwoord was en blijft NEE.

Alleen de garantie gevallen, een ieder die bij mij iets kocht kreeg 3-jaar garantie , en dat word nog steeds kostenloos afhandelt mocht het nodig zijn.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 18 juli 2018 22:40:55 schreef evdweele:
[...]Moeten de consumenten daarvoor niet eerder de hand in eigen boezem steken?

Daarin heb je volkomen gelijk, ook ik bestel regelmatig via EBay etc. omdat het goedkoop en vooral ruim ge-assortimenteerd is.
Maar liever zou ik het anders willen.
Via internet vind ik veel sneller wat ik zoek dan op de websites van de lokale handelaars.
Op zich zou ik het geen probleem vinden om het dubbele (of meer) te betalen bij een kleine Nederlandse webshop, maar dan moet het wel vindbaar zijn.
Voor spullen die geen haast hebben maak ik een lijst die ik meeneem naar beurzen als Rosmalen of Lichtmis en koop daar zo veel mogelijk mijn spullen.
Of bij de kleine handelaars via Tweedehands.

Sine

Moderator

We zien ze wel weer een keer verschijnen .... of niet.

Wie weet?

-edit-

Blijkbaar niet,

https://www.circuitsonline.net/forum/view/141811

https://drimble.nl/dossiers/overige/53401458/eoo-bv-hodn-eoo-bv-en-hor…

[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 3 augustus 2018 10:20:25 (60%)

Dit topic is gesloten