Siemens Logo! 8 met zonneboiler sturing

Hallo,

kan iemand mij helpen met de zonneboiler sturing die ik aan het maken ben in de logo! 8?

ik wil 1 pomp laten aansturen door 2 sensoren. 1 sensor die de pomp inschakelt bij een bepaalde temperatuur en 1 die hem uitschakelt. dus niet op een delta-T. ik heb dit al geprobeerd met een treshold trigger maar krijg dat niet werkend zoals ik wil.

het zijn 2 pt 1000 sensoren, de pomp kan digitaal worden aangestuurd. starten bij 60 graden met pompen, collector temp. en stoppen bij een nader te bepalen temperatuur.

ik heb al veel gevonden op het forum maar het meeste is met een delta T regeling.

ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft.

Je loopt zo heel wat productie mis volgens mij en als je zo wilt schakelen heb je al die elektronica niet nodig ,gebruik dan een simpele thermostaat.

Ik heb wel een logo programma voor jou met drukloos leegloop systeemmaar wel met delta t,maar die wil je niet?

Alles los van het net alleen op pv? 12 m2 collector, mppt pomp,logo 2 pt 100, 500 buffer cv en 500 sww.

Heb je de analoge ingangen op de am2 module goed benoemt ? Ai3 en 4.

Hoi Fikkie,

bedankt voor je antwoord.

ik heb de analoge ingangen op 7 en 8 gezet.

er zitten 2 pompen op dit systeem, 1 voor de zonneboiler zelf en 1 om de warmte in het vat te verpompen naar een ander vat waar een pelletketel op draait. om te voorkomen dat er een koudere temperatuur van de zonneboiler naar dat vat gaat wilde ik hem pas schakelen als de temperatuur hoger is dan in het vat bij de pelletketel. maar nu ik er over denk kan ik dan de zonneboiler op delta T laten regelen, en de transportpomp pas laten schakelen op een bepaalde temperatuur.

Hoe heb je de temp sensoren aangesloten?

Hoi,

zie de bijlage zo heb ik het nu, nu wil ik de transportpomp ook op een dergelijke manier schakelen.

tips zijn altijd welkom.

Zo ziet mijn zonneboiler programma er uit met een AM2 module en 2 x pt 100; 3000 Kwh per jaar.

De extra features zijn voor lange douchende pubers met op-voed piepje(het werkt)

Hoi Fikkie,

bedankt voor je schema, ziet er erg uitgebreid uit. ik ga er eens mee stoeien.