daar zit probleem nr 1.
we hebben nu al die kunstof, lichte metalen, polyester... waarom moet een auto 1500kg wegen? om veilig te zijn als je geramt wordt door zo 2ton terreinwagen?
maar het is dan wel zo dat al die zware bakken enorm gevaarlijk worden voor motors, brommers, voetgangers...
ze zouden beter al die autos hun gewicht verlagen tot minder dan 500kg. als dan 2 autos tegen elkaar rijden, is de impact toch veel minder (500kg aan 100km/h of 1500kg die aan 100km/h tegen u knalt...).
punt 2: beter warmte isoleren. er is nooit naar gekeken omdat dverwarming van een auto toch afvalwarmte is die je herleid naar binnen.
bij nieuwe electrische wagens moet je die warmte geneneren (of de controller binnenin plaatsen). beter isoleren zodat die geen warmte verliest.
ipv dik staal in de deuren, kan je beter 10cm dik pur schuim steken. veel beter bij een aanrijding (absorbeert de schok) en direct ook warmte isolerend. zowel in de zomer (warmte buiten houden) als de winter.
eigenlijk moet je 1 ding. VERGEET alles wat je kent van autos en begin van scratch opnieuw. en daar is tesla in gelukt (was nooit een autofabrikant). en ik vermoed dat google ook met zoiets op de markt zal komen.
al die andere auto contructeurs zitten continue te denken om het verleden te verbeteren
[Bericht gewijzigd door
fcapri
op vrijdag 15 juni 2018 06:01:41
(13%)