aeg wasmachine 3 jaar doet niets meer.

goedemiddag,

ik heb een 3 jaar oude wasmachine die opeens niets meer doet, als het één en ander gegoogeld en op het forum gezochti. een veel voorkomend probleem was de lnk304gn en de weestand. ik heb deze nagemeten kon er geen defect aan vinden toch de lnk vervangen en de weerstand. maar alsnog doet de machine niets. heb tot aan de module toe gewoon 230v.

gegevens wasamchine :

aeg wasmachine
pnc 91490323101

alvast bedankt !

Wasmachines moeten langer meegaan dan drie jaar. Je moet gewoon de leverancier aanspreken. Die zal wat moeten doen.

Shiptronic

Overleden

Hoe is dit afgelopen : https://www.circuitsonline.net/forum/view/98183 ?

[edit] ?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op vrijdag 8 juni 2018 18:50:29 (12%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Is het een machine met draaiknop die de machine aanzet of met een tiptoets??

ik zou ook voor garantie gaan! De LNK 304 is mogelijk defect. Is deze machine niet ouder? Want de laatste jaren hebben ze al de PROTEX serie

bij de winkel geweest maar die doet nogal moeilijk, op de electronica staat ook year 15 (2015) de lnk heb ik vervangen tevens met de weerstand. maar mocht niet baten.

Hensz

Golden Member

Als zij moeilijk doen, dan zwaai jij met de rekening waarop je hem gekocht hebt. Wat er op het apparaat staat boeit écht niet.

Op de site van consuwijzer staat meer info over hoe lang je erop mag rekenen dat je (bijv.) wasmachine goed werkt en wat te doen als verkoper niet afdoende reageert: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten…

Daar blijkt dat (volgens Uneto die een tabel heeft opgesteld) een wasmachine die meer dan 700 euro gekost heeft toch maar 8 jaar mee hoeft te gaan. :-(

Op 11 juni 2018 23:28:18 schreef wjbosman:
de lnk heb ik vervangen tevens met de weerstand. maar mocht niet baten.

Dat was, mild uitgedrukt, niet bijster slim. Als ze in de gaten krijgen dat je erin hebt zitten rommelen vergoeden ze (m.i. terecht) helemaal niks meer.

[Bericht gewijzigd door Hensz op dinsdag 12 juni 2018 00:20:54 (23%)

Don't Panic!
maartenbakker

Golden Member

Heb je voor dat andere topic (mijn complimenten voor de terugmelding!) toevallig nog een typenummer?

Overigens zou mijnsinziens een eigen reparatie mijnsinziens niet uit mogen maken voor of je coulance krijgt, wel voor de uiteindelijke prijs van de officiele reparatie.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 12 juni 2018 01:38:32 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 12 juni 2018 00:18:56 schreef Hensz:
Als zij moeilijk doen, dan zwaai jij met de rekening waarop je hem gekocht hebt. Wat er op het apparaat staat boeit écht niet.

Op de site van consuwijzer staat meer info over hoe lang je erop mag rekenen dat je (bijv.) wasmachine goed werkt en wat te doen als verkoper niet afdoende reageert: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten…

Daar blijkt dat (volgens Uneto die een tabel heeft opgesteld) een wasmachine die meer dan 700 euro gekost heeft toch maar 8 jaar mee hoeft te gaan. :-(

[...]
Dat was, mild uitgedrukt, niet bijster slim. Als ze in de gaten krijgen dat je erin hebt zitten rommelen vergoeden ze (m.i. terecht) helemaal niks meer.

Dat heb ik na de tijd gedaan. Ik ga dat eens proberen bedankt !!

Op 12 juni 2018 01:36:18 schreef maartenbakker:
Heb je voor dat andere topic (mijn complimenten voor de terugmelding!) toevallig nog een typenummer?

Overigens zou mijnsinziens een eigen reparatie mijnsinziens niet uit mogen maken voor of je coulance krijgt, wel voor de uiteindelijke prijs van de officiele reparatie.

Toch iemand positief ? ik heb nog gekeken na een handleiding waar misschien een type nummer op staat, want de versterker is ee niet meer ? maar kan hem zo niet vinden. Mocht ik hem
Nog tegenkomen zet ik het typenummer erbij.

Hensz

Golden Member

Op 12 juni 2018 19:15:03 schreef wjbosman:
Dat heb ik na de tijd gedaan. Ik ga dat eens proberen bedankt !!

Dat duurt dus even, mocht je daarna nog geen resultaat hebben, dán kun je zelf gaan repareren. Je bent nu al afgedropen nadat de winkelier niet meteen positief reageerde. Winkeliers zijn net mensen, de een heeft wat/veel meer aansporing nodig dan de ander.
Geduld is een schone zaak in deze, gelukkig is er dus consuwijzer die je goed op weg helpt. Meestal reageert men wel juist als jouw eerste brief op de mat valt.

Don't Panic!

Heb nog even contact gehad met Aeg zelf, die rekenen een tarief van 184 euro

We kunnen naar de module kijken eventueel?? Ik vermoed dat dit een zgn opnieuw op de markt gebracht model is. en IDD verkopen zijn ze goed in, maar service nie.... erg jammer...

klopt ze kwamen meteen met voorstellen aan. en maximale tarieven.

Als je de module er uit haalt en opstuurt of langs brengt bij een mede forumlid, komt het wel OK.

iemand in de buurt van zwolle die dat doet ?

bedankt alvast!!