Datasheet openen Foxit

Arco

Special Member

Ik gebruik al een tijd Foxit (9.0.1.1049) als PDF reader naar alle tevredenheid.
Alleen heb ik de laatste tijd last van 'vreemd gedrag' bij sommige pdf files. Ze openen traag en PgUp/Dn stokt soms secondenlang.
Terwijl de meeste files geen enkel probleem geven...

Hebben meer gebruikers daar last van, of ligt het aan mijn PC?
Voorbeeld van een 'trage' file: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm567c.pdf
Pic datasheets openen allemaal zonder probleem... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat heb ik de laatste tijd ook regelmatig, met allerlei readers. Probleem is dat de PDF standaard steeds verandert zodat een oudere reader de nieuwere bestanden niet kan lezen. Dat is het nadeel van zo een proprietary bestandformaat. Niks aan te doen, behalve wachten op een foxit update.

Shiptronic

Overleden

De Edge browser(Android) opent hem moeiteloos.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Hensz

Golden Member

De pdf-version van je voorbeeldfile is 1.4, dat stamt uit 2001. Daar mag het niet aan liggen.
Content Creator van het bestand is TopLeaf 8.0.001

Onder MacOS heeft Preview (Apple eigen pdf-reader) er ook moeite mee. Althans: moeite met pagina's 14-17 o.i.d.
Adobe's eigen reader doet nergens moeilijk over.

Don't Panic!
PE9SMS

Special Member

Op 9 juni 2018 16:51:59 schreef deKees:
Dat is het nadeel van zo een proprietary bestandformaat. Niks aan te doen, behalve wachten op een foxit update.

PDF was standardized as an open format, ISO 32000, in 2008, and does not require any royalties for its implementation.

Bron: wikipedia

Sumatra PDF al eens geprobeerd?

This signature is intentionally left blank.

Deze PDF is inderdaad traag met renderen (in Evince op Linux). Heb 'm geconverteerd naar PostScript en er zit allerlei binary-spul in en plenty dictionaries waar mee gerommeld wordt. Ofwel: in plaats van simpelweg wat tekst op een bepaalde positie neerzetten wordt dat wellicht allemaal op runtime gepositioneerd. Het ziet er net te messy uit om echt uit te zoeken wat 'ze' precies aan het doen zijn.

Wat je kunt proberen is het bestand afdrukken, en dan niet naar een printer maar naar een nieuwe PDF. Bij mij scheelt het wel iets maar niet veel.

Weinig aan te doen verder, de maker van de PDF heeft het niet handig aangemaakt.

Arco

Special Member

@6502: Dat was een goeie!...
Heb met Foxit naar PDF geprint, en dan zijn alle problemen weg...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Mooi! Jouw geprinte versie is stukken sneller dan de mijne, dan weet ik gelijk dat ik dit soort dingen voortaan ook met Foxit moet doen :-)

Arco

Special Member

Alleen jammer dat de TOC (table of content) dan weg is, maar bij kleine pdf's valt daar goed mee te leven...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com