Pioneer receiver VSX930S protectie

Bovenstaand toestel gaat al direct bij het insteken van de netstekker in protectie. Het FL off ledje knippert dan. Volgens de doc zou dat een temperatuur overload zijn maar het toestel krijgt nig niet eens de kans om warm te worden.
Kent iemand dit toestel en heeft wellicht een tip? Meten valt niet mee, het toestel is behoorlijk vol gebouwd.

Groeten, Ron.

al eens gereset? dat moet bij alle moderne versterkers, eenmaal in protect gekomen komt ie er niet meer uit tot deze gereset is.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ja dat had ik natuurlijk even moeten vermelden. Na een reset komt er even POWER ON op het display maar na een paar seconden knippert weer de FL off led.
De spanningen op pin 11 en 24 van IC300 zijn allebei 'hoog' ( iets boven 4 V), volgens de doc is dat normaal. De ingangen worden laag getrokken bij een te hoge temperatuur.

Groeten, Ron.

ik heb geen ervaring met dit toestel, maar de ervaring met andere receivers...versterkers leert me dat er meestal een probleem ligt bij de eindtrappen.
Indien het transistoren betreft de halfgeleiders eens uitmeten met een multimeter ( op positie diode zetten )en controleren of je op een van de uitgangen geen kortsluiting meet in die eindtrap halfgeleiders.
Als het over een ic-eindtrap gaat, de specificaties van de desbetreffende ic's opzoeken en opnieuw op die aansluitpunten uitmeten (met de multimeter op halfgeleider stand) of je geen kortsluiting meet.
succes

Er zit geen dikke sluiting in de eindtrap, de voeding (+ en - 59V) komt ook netjes even op.

Groeten, Ron.

De receiver is blijkbaar slachtoffer geweest van een onweersbui en gaat retour eigenaar.

Groeten, Ron.