Generator controller uit China, ervaringen?

Hallo,

Ik kwam deze generatorcontroller tegen: https://www.ebay.com/itm/302578738795

Deze wil ik misschien gaan gebruiken om een aggregaat te starten/bewaken, mits deze een beetje werkt/betrouwbaar is.
Ik vermoed dat het clones zijn, in China wordt alles nagemaakt immers.
Heb de verkoper al gevraagd of het een clone of echte is, maar ik vermoed dat ik met z'n antwoord toch weinig kan.
Heeft iemand toevallig ervaring met deze controllers?
Hij zal ter vervanging van een oude bestaande netovernamekast waar geen schema's meer van zijn en in geknipt is gaan dienen.
Netovername is niet meer nodig, standalone bedrijf, auto start en bewaking van temperatuur, oliedruk en frequentie is voldoende.

Shiptronic

Overleden

Probeer eerst een DS en schema's te krijgen!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Ik denk inderdaad dat dat veel meer hout snijdt dan de vraag of het een kloon is. In de context geen heel erg duidelijke of nuttige vraag, of heb je er een merk bijgenoemd waarvan het een kloon zou kunnen zijn? Maar waarom niet nuttig: Ten eerste is het begrip kloon naar believen te interpeteren en ten tweede of het nu een eigen ontwerp is of een nagebouwd ontwerp, er is nog steeds sprake van wisselende kwaliteit zowel op ontwerpniveau als op bouwkwaliteit. Als het een ontwerp is dat door meerdere fabrikanten wordt gedeeld (de zuiverste betekenis van kloon denk ik) kan alsnog de bouwkwaliteit verschillen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 18 juni 2018 13:33:27 schreef maartenbakker:
Ik denk inderdaad dat dat veel meer hout snijdt dan de vraag of het een kloon is. In de context geen heel erg duidelijke of nuttige vraag, of heb je er een merk bijgenoemd waarvan het een kloon zou kunnen zijn? Maar waarom niet nuttig: Ten eerste is het begrip kloon naar believen te interpeteren en ten tweede of het nu een eigen ontwerp is of een nagebouwd ontwerp, er is nog steeds sprake van wisselende kwaliteit zowel op ontwerpniveau als op bouwkwaliteit. Als het een ontwerp is dat door meerdere fabrikanten wordt gedeeld (de zuiverste betekenis van kloon denk ik) kan alsnog de bouwkwaliteit verschillen.

Het zou een kloon van https://www.deepseaplc.com/genset/manual-auto-start-control-modules/ds… moeten zijn dan.
Hoeft inderdaad niet slecht te zijn, daarom mijn vraag of er iemand ervaring heeft met deze controllers, op Ebay staan er namelijk geen reviews bij, ook niet bij andere aanbieders.

Shiptronic

Overleden

Wel ervaring met DeepSea, niet specefiek met deze controller. Geen problemen mee gehad, alhoewel een ander forumlid dit speelgoed noemt.

ga je het zelf voor de hobby gebruiken= prima, ga je het bij een klant wegzetten? --> niet doen!

Jip&Janneke schema;

Voor de echte moet ik eerst mijn inlogcode opzoeken :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.