Betrouwbaarheid Meanwell voedingen? Qua brandgevaar..

Op 20 juni 2018 22:37:35 schreef Shiptronic:
[...]

Maar dat is toch niet "onze" Delta uit Zierikzee ?

Als je ooit eens op Delta power supply zoekt op ebay kom je hele andere Delta's tegen dan die uit Zierikzee ;)

This is the world we know best, the world of madness

Hey bedankt!

Ziet er echt betrouwbaar uit!

KGE

Golden Member

Op 20 juni 2018 16:49:18 schreef benleentje:
Voor mij is onze Delta elektronika de grootste :). En heb dan ook een kleine bescheiden verzameling van 8 voedingen. Dat is op ruim 100 voedingen niet veel.

Prachtige voedingen totdat je ze een keer uit elkaar moet halen.. :-)

Kijk, dat hoor ik nou graag. En als je niet weet hoe ze uit elkaar moeten, mail me even.

[Bericht gewijzigd door Deltasupport op vrijdag 2 november 2018 17:02:19 (53%)

Peter Strayer

Ik kijk zelf tegenwoordig of iets UL listed is i.v.m. brandveiligheid. Voor de kwaliteit kijk ik onder andere naar het merk van de elco's.

Hee Deltasupport: ik heb toch een klacht hoor... Mijn 30V10A schakelvoeding had een kapotte voedingselco. En dat al na ~25 jaar...

Op 3 november 2018 15:21:08 schreef r-p:
Hee Deltasupport: ik heb toch een klacht hoor... Mijn 30V10A schakelvoeding had een kapotte voedingselco. En dat al na ~25 jaar...

Ja ze maken ze niet meer zoals vroeger :P

This is the world we know best, the world of madness

Op 3 november 2018 10:09:13 schreef necessaryevil:
Ik kijk zelf tegenwoordig of iets UL listed is i.v.m. brandveiligheid.

Dus als het listed is dan is het een brandveilig produkt?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
GJ_

Moderator

Ik versta onder brandveilig dat er ook geen giftige rook vanaf komt en dergelijke. Dat is dus wat een UL listing niet zegt. Dat wil alleen maar zeggen dat ze volgens bepaalde normen gemaakt zijn.

Voor wat betreft Meanwell zitten we dan goed, want die zijn allemaal, of minstens vrijwel allemaal, UL listed.