Lora Gateway 1 kanaal ipv 8

Ik heb even getwijfeld om dit bij HF te zetten, maar toch maar even hier. Admins, verzet deze aub als jullie oordelen dat die verkeerd staat..

Ik zie overal tegen normale prijzen LORA gateways staan.
Echter het gaat hier over 1 kanaals gateways. (vb: https://www.antratek.be/outdoor-lora-gateway-868mhz?gclid=EAIaIQobChMI…)
De 8 kanaals kosten vele keren meer.

Ik wil gerust mijn steentje bijdragen aan IOT door een gateway te hangen, maar de prijs is niet van die aard dat ik ineens een 8 kanaals wil hangen.

Ik heb geen kaas gegeten van alle specs van LORA, het enige dat ik wil is mijn eigen node ergens kunnen toegang geven tot "The Things Network".

Dus zonder echt in de diepte te gaan is mijn vraag heel simpel:
Heeft het zin zo een 1 kanaals LORA gateway te hangen om:
1- mijn eigen node te koppelen
2- andere mensen te helpen met een toegangspunt?

Indien een 1 kanaals te weinig is, wat zijn dan (simpel uitgelegd) de redenen dat ik beter naar een 8 kanaals kan zoeken?

Bedankt (om het simpel te houden) :-)

Voor eigen toepassingen, dus zonder van het TTN gebruik te maken kun je net zo goed een lora RAW verbinding opzetten. Er zijn frequentiebanden waarbij de 1% dutycycle niet geldt.

Omdat lora devices die van het TTN gebruik maken willekeurig een kanaal kiezen (in ieder geval de eerste 3 kanalen) zal een single channel gateway 2/3 van de massages missen. Je help de community dus een beetje, maar verzorgt geen goede aanvullende dekking.

In plaats van het kopen van een single channel gateway raad ik aan gewoon eentje te maken met een TTGO ESP32 module, kost iets van 10 euro op aliexpress.

Op 23 juni 2018 08:31:02 schreef mbbneon:
Voor eigen toepassingen, dus zonder van het TTN gebruik te maken kun je net zo goed een lora RAW verbinding opzetten. Er zijn frequentiebanden waarbij de 1% dutycycle niet geldt.

Omdat lora devices die van het TTN gebruik maken willekeurig een kanaal kiezen (in ieder geval de eerste 3 kanalen) zal een single channel gateway 2/3 van de massages missen. Je help de community dus een beetje, maar verzorgt geen goede aanvullende dekking.

In plaats van het kopen van een single channel gateway raad ik aan gewoon eentje te maken met een TTGO ESP32 module, kost iets van 10 euro op aliexpress.

Hey dank je alvast.

Ik wil eigenlijk de beide..
Bijdragen aan TTN en voor mezelf een mogelijkheid hebben om mijn node(s) aan dienen.

Wilt het zeggen dat een 3 kanaals gateway wel 100% zeker is om boodschappen te verwerken?
Of bestaat dat niet.