boiler doet het niet

komt er wel spanning aan op de boiler? kan een schakelaar zijn buiten de ruimte ( als de boiler boven t bad hangt bijv ) of de aparte groep ligt eruit, of groepenschakelaar uitgefikt..

waar die 2 zwarte draden op de kroonsteen zitten zou je 230V moeten hebben, daar komt de voeding op binnen.

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 23 juni 2018 17:14:10 (23%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Boiler leeg gemaakt op de dag ?
Dag/nachtsroom schakeling ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

dan zit het bij 1 der thermostaten. de thermostaat waar 230V over staat is kapot of moet gereset worden..

de thermostaat/maximaal thermostaat zijn ook weleens gecombineerd, of is tevens een aan/uit schakelaar en schakelt dan beide polen.

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 23 juni 2018 17:36:27 (39%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Resetten? er zit een draaiknop op met standen l en ll en lll bedoel je die?[links op de foto en rechts de reset knop]

[Bericht gewijzigd door srpp op zaterdag 23 juni 2018 17:44:50 (22%)

Dit zijn de enigste 2 links staat 230v op en als ik het door meet[L] zonder spanning is hij onderbroken.Rechts verbind wel door.Betekend dit dat de draaithermostaat stuk is?

[Bericht gewijzigd door srpp op zaterdag 23 juni 2018 18:01:26 (14%)

de maximaal thermostaat is te resetten. zal ook zon ding zijn als onderin links op de foto. zit een capilair leiding aan die het boilervat ingaat.

die op dat blikken plaatje resetten dus. als je die doormeet, dan zouden beide polen door moeten meten van links naar rechts. als er maar 1 doormeet is er iets verbrand.

de thermostaat is die met 2 draden eraan, die moet ook doormeten.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Reset moet je doorgaans indrukken.
Aparte schakelaar.

edit: testman was weer eerder.

[Bericht gewijzigd door Gadget_inc op zaterdag 23 juni 2018 17:46:37 (24%)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
mvdk

Golden Member

Ik zou voorzichtig zijn. Zo'n max. thermostaat gaat niet zonder reden.

Als zo'n boiler ploft, staat in ene al je meubilair buiten, voor en achter. Zelfs je toiletpot.

2 droge weerstanden in dat ding, denk een 2200W, denk dat er kalk inzit als de maximaal eruit gaat, anders gebeurt dat eigenlijk niet. als je inlaatcombi dichtzit en dan een boiler hebt die gaat koken heb je wel kans op een stroomreiniger ineens. evengoed zit er een zwakke plek in het koper boilervat om klappen onder hoge druk tegen te gaan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Oke testman ik maak er uit op dat ik de draaithermostaat moet vervangen want die is onderbroken.

Op 23 juni 2018 18:01:57 schreef mvdk:
Ik zou voorzichtig zijn. Zo'n max. thermostaat gaat niet zonder reden.

Als zo'n boiler ploft, staat in ene al je meubilair buiten, voor en achter. Zelfs je toiletpot.

Niet zo overdrijven.....
Die dingen zijn redelijk goed beveiligt.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Shiptronic

Overleden

Lezen jongens, de gewone instelbare thermostaat is stuk ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 23 juni 2018 18:09:25 schreef srpp:
Oke testman ik maak er uit op dat ik de draaithermostaat moet vervangen want die is onderbroken.

er staat een nummer op die thermostaat, een nummer met punten ertussen. als je zoekt op dat nummer kun je vaak een universele vinden die goedkoper is als een merk gebonden vervangdeel.

ik zie 55.13019. staan..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Oke dank je wel testman dat ga ik zeker doen,inmiddels een beetje zitten tikken op de thermostaat en inderdaad nu doet hij het weer

Shiptronic

Overleden

PS, de metalen draad je is de "voeler" niet inkorten en/of knikken!! het is een hol buisje met vloeistof/gas erin , gas/vloeistof eruit=defect(vaak door corrosie of doorgesleten) , als je het buisje knikt (te scherpe bocht gemaakt) zit deze verstop er werkt het ook niet meer. Voorzichtig monteren, overschot evt. ruim oprollen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

ik heb het contact in de behuizing van de draai thermostaat schoongemaakt en het werkt nu weer prima!Ben zeer blij met jullie hulp bedankt!Groeten Rik

Anoniem

Op 23 juni 2018 18:08:11 schreef testman:
2 droge weerstanden in dat ding, denk een 2200W, denk dat er kalk inzit als de maximaal eruit gaat, anders gebeurt dat eigenlijk niet. als je inlaatcombi dichtzit en dan een boiler hebt die gaat koken heb je wel kans op een stroomreiniger ineens. evengoed zit er een zwakke plek in het koper boilervat om klappen onder hoge druk tegen te gaan.

Ik heb zelf bij de service afdeling en de R&D afdeling van Daalderop gewerkt. Er zit geen zwakke plek in het koperen vat om te voorkomen dat hij ploft. Overdruk wordt geloosd via de inlaatcombinatie. De reden dat een maximaalbeveiliging er uit gaat hoeft niet perse van kalk te zijn, dit kan meerdere redenen hebben. Als een maximaalbeveiliging er een keer uit gaat kun je rustig resetten. Als dit vaker voorkomt is er iets aan de hand.

Ik zou toch alvast een nieuwe thermostaat regelen. Oppoetsen of polijsten van contacten is slechts tijdelijk.

Anoniem

Op 24 juni 2018 18:42:37 schreef smd:
Ik zou toch alvast een nieuwe thermostaat regelen. Oppoetsen of polijsten van contacten is slechts tijdelijk.

Ik sluit me volledig bij smd aan. Als je een thermostaat uit elkaar haalt klopt de temperatuurinstelling vaak niet meer. Hierdoor kan het probleem verergeren.

Anoniem

Aan de foto te zien is de boiler een Mono-plus. Het artikelnummer van de thermostaat is 07.90.78.035 Vanaf serienummer 000310 is het artikelnummer 78.76.54.995

En gedetailleerder kan haast niet Henk!

om de EGO thermostaat te vinden die erin zit, en nummer 55.13019. en nog een paar extra cijfers voert, hoef je alleen op het ding te kijken, kan de cijfers net niet helemaal aflezen op de foto..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Oke bedankt mensen nu gaat het zeker lukken bedankt!