Sharp LC-19-22-26-32-37-42LE model geen beeld

Alleen donker beeld wel backlight maar geen image check 12v dc out PS indien niet aanwezig IC 905 RT8289GSP vervangen (step down converter)

even a blind pig finds the mud sometimes.....
maartenbakker

Golden Member

Geldt dat voor alle LE modellen of moet er nog een nummertje achter?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Sharp Aquos volgens t schema voor de PS 715G3965-1 wel Maarten maar ik heb hier de 26" staan en begrijp uit t schema dat deze serie dezelfde althans misschien met kleine modificatie PS gebruikt, maar verbeter me als ik t verkeerd zie. maar idd had er voor de securiteit nog 320 bijgekund rectificatie krijg nl topic zelf niet gewijzigd
Het gaat om de LC-19-22-26-32-37-42LE320 types.

even a blind pig finds the mud sometimes.....
maartenbakker

Golden Member

Inderdaad goed om te weten, dankjewel! Deze tip zal nog wel voor veel andere modellen gelden ook, bijvoorbeeld Philips en Panasonic aangezien het nummer van de voeding van TPV is. Dat zal ook de fabrikant van het toestel zijn.

Voor de zoekmachines:
LC-19LE320
LC-22LE320
LC-26LE320
LC-32LE320
LC-37LE320
LC-42LE320

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Overigens ga ik ervan uit dat t logisch is de omgeving en dan met name 24V in t enable en diodes ets die om de converter hangen meest aan massa te checken, in dit geval was alles heel maar heb ze ook gehad waar de elco's vooral c958 enc926 de oorzaak waren en dan ist verwisselen van de converter nutteloos overigens vervang ik deze twee gewoon mee voor de zekerheid.
T valt me op hoe kritisch deze buck converters door de fabrikant behandeld worden ze worden over t algemeen erg warm neem als voorbeeld de bekende AS15-F met id specs tot 85c warm en dan zonder heat sink ge3monteerd. Dus wil je t erg mooi doen plak er n koelplaatje op.

[Bericht gewijzigd door paolo_55 op zondag 24 juni 2018 21:51:03 (27%)

even a blind pig finds the mud sometimes.....