Klemmetje thermische beveiliging

JoWi

Special Member

De frituurpan was aangezet zonder olie, en dan gaat ie stuk...

Vanavond open geschroefd en er zat een thermische zekering in die gesprongen is.
Gelukkig heeft de grote C die, maar hoe heten die klemmetjes om hem vast te zetten (en waar kan je die krijgen) ?

http://www.khds.nl/IMG_1406.JPG

Ignorance is bliss

die klemmetjes kun je wel hergebruiken, met een zijkniptang op de lengtenaad voorzichtig in knijpen, ding opent en het pootje kan eruit. opnieuw aanknijpen aan de nieuwe beveiliging, met een amp tang of combinatietang, en checken of het goed vast zit..

anders, een rode amp verbinder nemen, isolatie eraf snijden en je hebt een nieuwe..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Hubie

Special Member

Je kan hem ook gewoon solderen,even een nat watje over de pootjes schuiven of een platbektangetje om de warmte af te voeren.

Lambiek

Special Member

Op 24 juni 2018 23:36:29 schreef Shiptronic:
mischien wat veel ;)

Voor die prijs heb je zowat een nieuwe pan. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 24 juni 2018 23:51:56 schreef Hubie:
Je kan hem ook gewoon solderen,even een nat watje over de pootjes schuiven of een platbektangetje om de warmte af te voeren.

dat solderen heb ik ook al geprobeerd. en die koffiezet wou maar niet hersteld worden....

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Hubie

Special Member

Dan doe je het niet goed. ;-)
2 natte watjes en snel solderen,niks aan de hand.

Sine

Moderator

Dirty:
- Een adereindhuls er om en draad en component samen krimpen.
- Het aansluitdeel van een faston af knippen en component en draad samen krimpen.

Solderen kan prima, even zekering met freezer inspuiten, snel solderen en klaar!

Shiptronic

Overleden

Op 25 juni 2018 18:34:34 schreef smd:
Solderen kan prima, even zekering met freezer inspuiten, snel solderen en klaar!

De Tempzekering is 180 graden , daar smelt tin ook zo ongeveer; ik zeg niet doen :)

En krimp verbindingen met een combinatietang is ook prut, achterkant van een ongeïsoleerde terminal en daarvoor geschikt tang lijk mij de beste oplossing.

en let op dat je de juiste bek voor ongeïsoleerde klemmen hebt, zie hierboven.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
JoWi

Special Member

Op 25 juni 2018 18:04:46 schreef Sine:
Dirty:
- Het aansluitdeel van een faston af knippen en component en draad samen krimpen.

Die wou ik gaan proberen als ik het huidige klemmetje niet open krijg.
Solderen lijkt me niet zo'n goed idee, zit aan de onderkant tegen het verwarmingselement.
Wacht nu op de postbode voor het onderdeel....

Ignorance is bliss
Shiptronic

Overleden

Welke omgeving, ik zie geen woonplaats ingevuld? :) (tang en terminals)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
JoWi

Special Member

Zwager is fervent autoklusser en heeft grote voorraad en tangen :)
Vind ik vast wel wat bruikbaars tussen.

Ignorance is bliss
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Solderen kan best wel want het smeltpunt van sodeertin ligt hoger dan 180 graden. daar komt nog bij dat enkel de opnemer van de thermische beveiliging op het element wordt geplaatst de uiteinden niet. Een andere manier is kroonsteentjes van de isolatie ontdoen een goede verbinding tot stand brengen en met geschikt isolatietape isoleren.