Android SSB in QFU1.2 heeft ontbrekende functies

Laatst opnieuw op het werk in een 42PFL7008K/12, wat een QFU1.2 is, zo'n vervangend Android SSB geplaatst.

De tweede maal dat ik wat tijd over had en ik even alle mogelijkheden overliep. Ook de tweede maal dat me opvalt dat de "Perfect Natural Motion" niet meer voorkomt in het menu. Ook de lichtsensor zie ik nergens staan.

Er zijn de juiste files gebruikt om de NVM in te stellen. Geen idee hoe ik anders de optiecodes juist krijg...

Zowel bij de 47" als nu de 42" stond de schermcode op 51, terwijl de juiste code bij de originele QFU ergens iets in de 400 was.
Proberen die schermcode bij het nieuwe SSB in te stellen lukte niet; diens schermcodes gingen maar tot 150 ofzo.

Probleem laat zich raden: schokkerig beeld met sommige scènes.

Ook valt het met dit mainboard op dat, als je bvb een grijs vierkantje in het beeld hebt, dit niet mooi egaal grijs is (aan de randen links en rechts in dat vierkantje een donkerder randje)

Al die dingen zou ik verwachten bij een verkeerde schermcode. Maar goed, hoe in te stellen.

Hebben jullie ervaring in deze materie?

tnx
Gert

Schermcode voor deze mainboarden is 217 voor alle modellen waar het mainboard voor gemaakt is ongeacht her formaat.

Enkele verschillen zijn:
Er wordt geen onderscheid gemaakt in /H /K en /S types.
Scart, CVBS, Skype en Light sensor zijn verleden tijd, daarvoor terug is een USB3.0 en MHL2.0 en een dubbelzijdige remote die zonder pairing werkt.

Heb je toevallig een idee of de natural motion moet werken?

Dat is bij mij onbekend, kwestie van even het menu door kijken denk ik.

Op 6 juli 2018 10:26:25 schreef william1967:
Dat is bij mij onbekend, kwestie van even het menu door kijken denk ik.

Dat is het em juist, bij de PFL7008 komt na ombouw de Natural Motion niet meer voor in het menu. Ken inmiddels die Android menu's als m'n binnenzak.

Vermits dat toch maar een software-geintje is lijkt het me dat dat menu-item toch moet voorkomen. Het werkt ook niet, zoveel is duidelijk.
Eén dingetje: de schermcode liet ik telkens standaard staan: 51. Wellicht heeft het daar wat mee te maken?

maartenbakker

Golden Member

Voor natural motion moet je misschien een 100Hz paneel hebben? Durf niet te zeggen of je goed beeld hebt als hij een 100Hz paneel met 50Hz aanstuurt maar als dat zo is dan kan het daar misschien wel aan liggen.

Aan de andere kant is natural motion volgens mij geen softwaregeintje maar iets dat op de chipset aanwezig moet zijn. Kan zomaar dat dat er niet opzit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het komt er op neer dat, als de schermcode niet goed staat, het SSB denkt dat er geen 100hz paneel inzit en op die manier de natural motion uitschakelt dus.

Ik probeer de volgende keer de schermcode van William eens in te voeren en zien wat dat geeft.

De eigenaar was blijkbaar een 90-jarige man, die ziet dat verschil toch niet. Hij was al happy dat die tv terug hersteld was.

(En dat ze met bosjes vallen tegenwoordig, zaterdag weer een QFU1.1 met loszittende Fusion chip. Ik kan weer opzoek naar een koelplaat.
Speelt, maar gloeiend heet worden natuurlijk met de originele witte steen. Wat een ellendig chassis is dat toch. Dat ze dat nu eens goed gekoeld hadden hé, wellicht één van de betere Philipsen geweest de laatste jaren. Quasi altijd dezelfde fout)

Sorry hoor maar wat een akelig foute respectloze reactie dat de klant al 90 is en het toch niet meer zou zien.
Staat je goed

Als ik het letterlijk teruglees is het inderdaad zeer onrespectvol gepost en komt het verkeerd over. Mijn excuses hiervoor.

Wat ik bedoelde is, dat de man in kwestie er enkel baat bij heeft een tv toestel te bezitten waar hij dagelijks zijn favoriete programma's mee kan volgen. Zo eenvoudig mogelijk, met zo weinig mogelijk problemen.

Het zal hem een worst wezen dat het beeld super vloeiend gaat of "stottert" omdat die natural motion niet werkt.

Mijn fout zat erin te veralgemenen.

Toen die tv 5 jaar geleden, toevallig door mezelf ook, geleverd werd, stond daar nog een K12 te spelen. (vraag me geen type; het model met 24 preselecties en SONG1 processor.) Beeldbuis dood versleten.
Enkel omdat in zijn dorp de Duitse kanalen van de analoge kabel weg waren, hij die persé wou zien en een digibox niet op de K12 aangesloten kon worden wou hij een nieuw apparaat.

Zoals ik nogal vaker ondervind denken wat oudere mensen "hoe duurder hoe beter" en koos hij voor dat type.

Ik hoor het hem nog zo zeggen: alles natuurlijk instellen, alles zo eenvoudig mogelijk houden.

Dat de brave man nu natural motion heeft of niet, hij ziet het effectief niet.

Sterker nog: de vorige (in 47PFL) die ik deed, was bij vrienden van m'n ouders en 30 jaar jonger. Hetzelfde probleem daar en die man wist me na enkele weken te zeggen dat het beeld zelfs BETER was.

Maar nogmaals excuus voor mijn manier van uitdrukken, hoe jij het terecht interpreteert, Arnold, was niet de bedoeling.

maartenbakker

Golden Member

Het is een ongeschreven waarheid dat 90% (dus niet jaar :P) van de televisieklanten niet merkt dat ze al jaren slecht beeld hebben. Nog weer een deel daarvan merkt opeens dat ze slecht beeld hebben nadat het toestel gerepareerd is en geven dan de reparatie de schuld. Een ander deel, zoals deze klant, ziet het verschil oprecht niet en heeft er dus ook geen last van. Bekende worstelingen voor de reparateur. Zo las ik het, maar je kunt het inderdaad als verkeerd opvatten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."