TA2024 versterker van stereo naar mono

Ik was bezig met een project om een draagbare radio te maken. Echter is de combinatie van de 2 luidsprekers met het versterkertje wat overkill. Zodoende wil ik wat compacter gaan en 2 radio's maken met elk 1 box.
Graag had ik het signaal van deze versterker op de een of andere manier van stereo naar mono gekregen. Ik heb al wat gekeken op google, maar ik kom vooral lange verhalen in een andere taal tegen waar ik niet echt wijs uit raak. Heeft iemand de gouden tip?

Een mono eind versterker met 1 luidspreker gebruiken. De L en de R uitgangsdraad van de voorversterker samen op de ingang van de eindversterker zetten.

Wat je wilt met compacter en twee radio's begrijp ik niet erg. Twee radio's is toch meer dan 1 en twee keer zoveel ruimte?

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Inderdaad de beide uitgangen naar de ingang van een monoversterker, wel zou ik telkens een weerstandje in serie zetten van pakweg 1K.

Enne, dat van compacter en twee radio's dat snap ik ook niet maar ik heb al afgeleerd me teveel vragen te stellen. Nicht fragen, nur wundern ...

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Ik heb 2 ta2024 versterkertjes liggen, een paar luidsprekers, 2 arduino nano's, 2 fm modules voor de arduino, ...

Ik denk niet dat 2 luidsprekers een meerwaarde zijn voor een bouwradiootje, het geluid is goed, maar het geluid vs gewicht, omvang, ... is niet evenredig. Ik ben overtuigd dat ik met 1 luidspreker een even treffend effect zal hebben :)

Hebben jullie een tip voor een mono versterker? Kan ik dan niet direct een mono versterker gebruiken zonder de ta2024?

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Als we iets moeten vertellen over die ta224 laat dan tenminste weten wat dat is of wat het doet. In een opwelling van mededeelzaamheid zou je zelfs een weblink kunnen opdiepen.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Excuses, ik dacht dat iedereen deze kende :)
Aangezien mijn elektronicakennis nihil is maar wel wil bijleren heb ik een copy/paste van het internet:

https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audio/ta2024-2x15w-audio-versterker…

Specificaties:
- Werkt op 12V DC ( 12V auto/scooter accu of 3x li-ion cellen in serie)
- Class-T (Tripath ontwerp)
- 0.04% THD+N @ 9W, 4Ohm
- 0.18% IHF-IM @ 1W, 4Ohm
- 6W @ 8Ohm, 0.1% THD+N
- 11W @ 4Ohm, 0.1% THD+N

Hoog vermogen:
- 10W @ 8Ohm, 10% THD+N
- 15W @ 4Ohm, 10% THD+N

Zeer efficiënt:
- 88% @ 10W, 8Ohm
- 81% @ 15W, 4Ohm

- Dynamisch Bereik: 102 dB
- Turn-on & turn-off pop onderdrukking
- Bescherming tegen een te hoge stroom
- Bescherming tegen oververhitting
- Afmetingen : 96mm x 56mm x 23mm

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

O, het is een 2x15W audio versterkertje. Misschien is het simpelste en goedkoopste om ze te gebruiken zoals ze zijn, met 1 kanaal actief en het andere ongebruikt - misschien kan het ooit dienen als het eerste het begeeft.

Of, als je veel herrie wilt en de luidsprekers kunnen het aan (hadden we daarover al iets mogen vernemen, eigenlijk?), zou je ze in brug kunnen schakelen, dan heb je 1 x 30 watt.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Luidsprekers kunnen het zeker aan. Maar ik dacht ergens in een vertaling gelezen te hebben dat het niet houdt van een gebrugde aansluiting.

Als ik maar 1 kant aansluit heb ik niet al het geluidsmateriaal :s

Thevel

Golden Member

Op 7 juli 2018 13:05:08 schreef big_fat_mama:
zou je ze in brug kunnen schakelen, dan heb je 1 x 30 watt.

Dat lukt niet met een TA2024.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

OK, leg jij dan maar uit wat er wel mee moet/kan.
Ongebruikt laten is ook geen optie, blijkbaar.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Zoals eerder aangegeven je ingangssignaal mono maken, dan heb je met één versterkerkanaal en één speaker wel al het bronmateriaal.