rns510 onbekende smd

hoi, op de radioprint van deze rns510 zijn een paar smd ic`s defect, weet iemand misschien wat dit voor smd`s zijn, kan helaas niets vinden op het net. opdruk is 4942 W84B

mvg

rob

Dat zou ie kunnen zijn, alleen hoe kom ik achter de pinout, ik heb helaas geen schema,

Mvg. Rob

maartenbakker

Golden Member

Je hebt wel een printplaat en een multimeter, kwestie van goed kijken en meten. Voor zover ik het op de foto kan zien, zou het zomaar eens kunnen kloppen.

Klopt het dat de RNS510 een autoradioachtige is?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 10 juli 2018 21:31:54 (14%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ok, kan ik d1 en s1 (en d2 + s2) meten alsof het een diode is , is dat dan al voldoende ? Het is idd een autoradio,
Mvg rob

verwijderd na beter bekijken van de foto

[Bericht gewijzigd door buzzy op dinsdag 10 juli 2018 21:50:24 (81%)

Twee gefrituurd, goed zichtbaar op de foto

Je kan beginnen met kijken of de d1's en d2's aan elkaar hangen.

En waar de gates bijvoorbeeld aanhangen.

ls dat overeenkomt met de datasheet kan je kijken of je hem kan doormeten.

GMT+1

d1 en d2 hangen aan elkaar, kan `m doormeten als een diode, ik denk dat ik deze moet hebben,

allen bedankt,

nu hopen dat er niet meer defect is

Heb ik dat weer, kan deze nergens vinden, zijn hier vervangers vior te krijgen

Ik verwahct dat beide sources aan elkaar hangen, maar dat hoeft niet.

(Pin 1 en 3)

De 2 drains heeft steeds 2 pinnen, 5,6 en 7,8.

De 2 paren moet sowieso 0 ohm meten maar ze kunnen ook aan elkaar hangen.

(Dus 0 ohm tussen 5 en 6 en tussen 7 en 8)

Dan kun je nog een diode meten tussen 1/8 en 3/6 maar niet andersom.

Schrijf even voor iedere meting welke pwnnen je meet en welke stand en de waarde op.

GMT+1

Ok, is duidelijk nu, alleen waar is de SI4942DY te koop, of een vervanger hiervoor,
Mvg. Rob

een webshop gaf aan dat ik in plaats van de SI4942DY deze: SI4542DY kan gebruiken, kan iemand dit bevestigen? er zijn namelijk kleine verschillen,

bijgevoegd de datasheet van beiden,

si4942dy.pdf

si4542dy.pdf

mvg

rob

[Bericht gewijzigd door daltonagf op woensdag 11 juli 2018 15:24:24 (10%)

Thevel

Golden Member

Op 11 juli 2018 11:39:16 schreef daltonagf:
een webshop gaf aan dat ik in plaats van de SI4942DY deze: SI4542DY

Dan heeft de webshop verkeerde info gegeven!
De SI4942DY heeft twee N-Channel Mosfet's terwijl de SI4542DY één N-Channel en één P-Channel Mosfet heeft.
Beide zijn dus totaal verschillend!

ok, goed dat ik ze niet heb besteld, iemand enig idee waar de SI4942DY te krijgen is, of een vervanger,

mvg

Thevel

Golden Member

Het IC is obsolete maar bij Ebay worden ze wel te koop aangeboden,maar misschien koop je fake...

Deze zal eventueel een vervanger kunnen zijn, maar dat weet ik niet 100 procent zeker maar misschien wil iemand dat controleren?
Als particulier kun je het IC kopen via Muxtronix

Zou mooi zijn als ik deze kan gebruiken, misschien dat er hier iemand kan bevestigen dat ik de CSD88537ND als vervanger kan gebruiken, mvg. Rob

Ik ga de CSD88537ND waarvan thevel denkt dat het een goede vervanger is, proberen

Mvg. Rob