Lcd aansturen.

Ik heb uit een stukje electronica een lcd gehaald zonder aansluiting. Heeft iemand een idee hoe je tekt lp dit lcd krijgt? Ik bedoel dan via electronische weg en niet met een viltstift of zo.

fred101

Golden Member

Met een microprocessor, een pcb met zebrastrip aansluiting, de datasheet van de display en waarschijnlijk een lcd driver

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Fred 101,
Bedankt voor je antwoord. Zebrastrip moet ik opzoeken en die datasheet wordt lastig als ik niet weet hoe dat ding heet. Vermoedelijk dus afvieren.

benleentje

Golden Member

Dit LCD is zelfs als je de datasheet kan vinden heel moeilijk zelf aan te sturen. Je hebt er wel speciale LCD drivers voor maar is ook niet eenvoudig.
Dit komt omdat het een kaal LCD is zonder chip en driver schakeling erop. Een LCD met een eigen chip en driver is daarom makkelijker aan te sturen en ook wel in sloop apparaten te vinden.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Benleentje,
Dat ding ligt al een tijdje in mijn rommelbak en ik denk dat hij nu gaat verhuizen naar een doos met spullen voor kado aankleding.
Ik had even de stille hoop dat met een Arduino het geheel wat simpele teksten kon tonen.
Bedankt voor de info.