Bouwverslag lab voeding

Voor het vorige deel van dit verslag zie het topic: terminals gezocht

Inmiddels heb ik een pwm regelaar binnen gekregen en daarvan de draden van de potentiometer verlengd om in het deksel te monteren

Ook heb ik vandaag mijn nieuwe kabelschoentang binnen gekregen , voor de nette afwerking is die wel handig

Ook nog een foto bijgevoegd van het geheel

Dat lullige printje is je 45A power supply?
Die 45A moet zeker door die groene kroonsteentjes links op de foto?
Dit roept nogal china specs, 45A voor 2ms ofzo
Die bouten als aansluitterminals lijken me een factortje tig overgedimensioneert

Ik ken veel kleinere printjes, waar nog veel meer doorheen kan :)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
RAAF12

Golden Member

Of een AMD FX-9590 CPU met een TDP van 220W, dan gaat er ook behoorlijk wat stroom door de printbanen....

Op 10 juli 2018 22:37:22 schreef DK:
Dat lullige printje is je 45A power supply?
Die 45A moet zeker door die groene kroonsteentjes links op de foto?
Dit roept nogal china specs, 45A voor 2ms ofzo
Die bouten als aansluitterminals lijken me een factortje tig overgedimensioneert

Als je goed had gelezen had je gezien dat dat printje een pwm controller is ,
Op de foto zie je de voeding zelf

Shiptronic

Overleden

PWM lijkt me niet erg schoon als DC voeding, komt daar nog een filter (afvlakker) achter ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

deze voedingen hebben ook een aarde nodig, die mis ik ook, net als een zekering primair tussen netsnoer en relais.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 11 juli 2018 06:23:40 schreef testman:
deze voedingen hebben ook een aarde nodig, die mis ik ook, net als een zekering primair tussen netsnoer en relais.

l

Het is moeilijk te zien , maar die loopt recht uit het snoer naar de voeding

Op 11 juli 2018 01:01:04 schreef Shiptronic:
PWM lijkt me niet erg schoon als DC voeding, komt daar nog een filter (afvlakker) achter ?

deze wordt alleen voor motoren , en heeft ook een aparte uitgang

Op 11 juli 2018 01:01:04 schreef Shiptronic:
PWM lijkt me niet erg schoon als DC voeding, komt daar nog een filter (afvlakker) achter ?

waar haal ik die dingen, die zet ik er tussen zodat ik hem ook voor andere dingen kan gebruiken, dat scheelt weer in de kosten

[Bericht gewijzigd door flukemaster op donderdag 12 juli 2018 22:30:05 (19%)

Sorry maar dit is geen labvoeding. Ik wil niet weten wat dit ding straks aan hf uitbraakt, een lekkere DC zal er ook niet uitkomen.

Hi Flukemaster,

Leuk beginners project.
Als je er motoren mee gaat voeden zal hij waarschijnlijk geen lang leven beschoren zijn (flyback bij inductors) en waarschijnlijk behoorlijk ruisen.
45A lijkt me ook wat veel als de rode print op de foto de dc converter is.
Laat je niet gek maken door de negatieve feedback we zijn allemaal een keer beginners geweest.

Have you debounced your buttons today?

als het werkt ben ik tevreden , en als het niet werkt , ik heb het geprobeerd.

en die hf wordt die alleen veroorzaakt door de pwm ?

ik wil ook nog een boost converter er bij doen voor het hogere voltage, of is dat ook veel hf?

neem mijn term labvoeding ook maar niet te breed , het wordt gewoon een voeding met variabele voltages

[Bericht gewijzigd door flukemaster op vrijdag 13 juli 2018 17:59:41 (19%)

De hf wordt met name veroorzaakt door het ontladen en opladen van de spoel in de dc converter. Voor het voeden van motoren geen probleem maar als je er gevoelige elektronica zoals bv microcontrollers, dacs etc mee gaat voeden, zou ik naar een andere oplossing gaan kijken als ik jou was.

Have you debounced your buttons today?

microcontrollers zal ik er nooit mee voeden, daar werk ik eigenlijk nooit mee , het is meer om schakelingen of apparaten te testen

Het moeilijk te zeggen als je niet verteld wat voor apparaten :p.
Misschien een idee om ook regelbare voeding te bouwen met een lm317. Dit is een hele eenvoudige lineaire voeding dus bijna geen ruis en erg leuk als beginners project.
Als je die onder de knie hebt kan je hem eventueel uitbreiden met stroom regeling en zwaarder maken met extra transistoren etc. etc.

Have you debounced your buttons today?

ja wat voor apparaten is voor mij ook moeilijk te zeggen, denk aan kleine schakelingen met relaitjes , een peltier module , of een zooitje ventilatoren, en motoren , dat is zon beetje waar ik hem het meest voor ga gebruiken

maar er is geen marnier om al die hf weg te halen of te filteren

[Bericht gewijzigd door flukemaster op vrijdag 13 juli 2018 19:16:29 (13%)