HP 8558b en HP 18x mainframe

Hello Allemaal

Even een klein vraagje waar ik al enkele dagen op vastloop.
De handleidingen die ik gevonden heb spreken elkaar tegen en daarom jullie hulp gevraagd.
Ik heb recentelijk een HP 8558b spectrum analyzer plug-in ontvangen en
heb ook enkele mainframes zoals (HP 180a, HP181a en HP 184a).
Kan iemand mij bevestigen dat ik deze plug-in kan gebruiken met mijn mainframes? Of moet ik opzoek naar een HP 142T?

Groet

Kris

Ha Kridri,

Dat type plug-in moet je met een 181x/182x frame/scope gebruiken die past niet in een 142T.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Hey Henk

Bedankt voor de bevestiging.
Nu ben ik al iets geruster.
Heb je nog bepaalde tips voor deze unit?

Groeten

Kris

ps:Ik was gemist met de HP 142T en bedoelde de HP 182T.

Ha Kridri,

Ja die 142T was een vreemde eend in de bijt ;) ik geloof dat elk mainframe in die serie bruikbaar is heb je al een 182T dit is een groot scherm?
Verder is het een oude maar betrouwbare analyzer met een goed dynamisch bereik.
Ik heb er hier ook een staan met normalizer (heb je wel een steker aan de achterkant nodig) tracking generator en actieve probe maar ik doe er niets meer mee.
Altijd met plezier mee gewerkt ik moet nog een converter hebben om de band uit te bereiden naar 3GHz kom ik nog wel tegen.
Ik gebruik de 2e LO aan de achterkant naar een vermenigvuldiger en PLL dan een mixer naar beneden 0.....1500MHz direct 1500MHz.....3000MHz via de converter.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Op 11 juli 2018 16:36:36 schreef electron920:
Ha Kridri,

Ja die 142T was een vreemde eend in de bijt ;) ik geloof dat elk mainframe in die serie bruikbaar is heb je al een 182T dit is een groot scherm?
Verder is het een oude maar betrouwbare analyzer met een goed dynamisch bereik.
Ik heb er hier ook een staan met normalizer (heb je wel een steker aan de achterkant nodig) tracking generator en actieve probe maar ik doe er niets meer mee.
Altijd met plezier mee gewerkt ik moet nog een converter hebben om de band uit te bereiden naar 3GHz kom ik nog wel tegen.
Ik gebruik de 2e LO aan de achterkant naar een vermenigvuldiger en PLL dan een mixer naar beneden 0.....1500MHz direct 1500MHz.....3000MHz via de converter.

Groet Henk.

Hey Henk

Nee ik heb geen 182T. Ik heb enkel een 180a, 181a en 184a.
Jij hebt wel een mooie verzameling 'speelgoed'. Een klein beetje jaloers :)
In de loop van de komende week eens proberen samen met een 181a en kijk wat het doet :). Ik houd jullie allen op de hoogte.

Groet

Kris

Ha Kridri,

Laat je maar horen :D ik heb waarschijnlijk wel een 182T voor je zonder aansluiting voor normalizer maar dan heb je wel een groot scherm en licht genoeg :P
Rustig aan loopt niet weg je kunt de X,Y,Z aan de achterkant naar een digitizer sturen je digitale scope bijvoorbeeld dan kan je de plaatjes opslaan en bewerken ;)

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Hey Henk

Bedankt voor het aanbod. Het is momenteel even druk met wat teksten die op tijd de deur uit moeten maar ik zal proberen in de loop van volgende week de plug-in grondig te testen.
Ik houd je dan op de hoogte :)

Groeten

Kris