JST krimptangen

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van de JST krimptangen : WC-110 voor JST-XH connectoren en de WC-240 krimptang voor gebruik met JST-PH connectoren ? Niet dat ik twijfel aan de kwaliteit van deze tangen, integendeel, ze komen van JST zelf. Topie dus (ook in prijs :) ) maar ik vraag me af of ik niet met één van beide tangen kan gebruiken voor zowel de XH als de PH serie. Bespaart me de prijs van een dure krimptang.

Of laat ik mijn vraag nog wat anders formuleren : Bestaat er een crimptool van JST (mag dus goed maar prijzig zijn) voor de beide typen ? Dat betekend dus van 22 => 30AWG of m.a.w. van 0.05 => 0.32 mm² dit dus zowel voor PH als XH JST's?

Hier de specs van de betreffende reeks JST crimp terminals :
https://au.rs-online.com/web/b/jst/connectors/

[Bericht gewijzigd door Danny G op vrijdag 13 juli 2018 20:36:17 (18%)

Je zult beide tangen moeten aanschaffen, tangen zijn van hoge kwaliteit en gaan zeer waarschijnlijk een leven lang mee bij correct gebruik.

This is the world we know best, the world of madness

Hebben de meeste krimptangen geen demonteerbare metalen matrijsjes die je apart kan bestellen ?

Ik heb 1 tang van het merk Metalworks en zes verschillende uitwisselbare matrijsjes.

Het enige nadeel is dat als je tijdens dezelfde job twee of drie matrijsjes veel gebruikt, je ze steeds weer moet wisselen.

Dit type tang heeft geen verwisselbare inzetstukken. Bij de gebruikte krimpcontacten moet je ook goed letten op de juiste draaddikte. Doe je dit niet dan maak je geen goede verbinding. Dit soort tangen zijn net even wat complexer dan een standaard 'AMP' of coax krimptangen.

This is the world we know best, the world of madness
mel

Golden Member

Een goede krimptang kost veel geld..
Meestal zijn ze nog gecertificeerd ook(bij sommige bedrijven moet dit)
Ik heb trouwens alles van Weidmuller, dat bevalt me prima.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Dat klopt wat Blackfin vermeld. Ik heb gelijkaardige tangen van Molex voor de KK100 serie.
Ondertussen wat prijzen vergeleken en ik kom bij "Reichelt.nl" uit voor de beste prijzen. Iemand ervaring met deze verkoper ?

Reichelt is een betrouwbare leverancier.

This is the world we know best, the world of madness

tijd terug een cursus gehad van een fabrikant van verbindingsmaterialen, het hoe en waarom is daar gegeven. nadien heb ik alle kabelschoentangen die op t werk waren nagezien, alles van een ander merk is opgeruimd, de oudere tangen bleken geen/weinig moment meer te hebben en zijn ook zo in de ijzerbak gegaan. ook de tangen die voor andere typen kabelschoenen waren gemaakt zijn weggedaan.

alles is klauke geworden, hun dynamic kabelschoenen en ogen kun je voor vrijwel alle kabels gebruiken. de oudere tangen waren geen dynamic, de persbekken waren dus verkeerd. ook bleken die tangen versleten onderdelen te hebben dus weg ermee. in die cursus zijn voorbeelden gegeven van waar het fout ging door verkeerde persingen, verkeerd gereedschap gebruikt en slecht gemonteerd.

Op 14 juli 2018 11:02:08 schreef mel:
Een goede krimptang kost veel geld..
Meestal zijn ze nog gecertificeerd ook(bij sommige bedrijven moet dit)

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 14 juli 2018 12:57:30 (12%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

foutje..

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 14 juli 2018 12:57:46 (99%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer