hoe weten we of we fake onderdelen kopen?

maartenbakker

Golden Member

@fcapri: er zijn oko heus wel incompetente Chinezen. Door de wet van de grote getallen moeten dat er zelfs vrij veel zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 31 juli 2018 10:42:53 schreef mel:
[...]Als de eerste het nog steeds doet, waarom heb je dan de tweede nodig?
Als het werkt , dan werkt het toch?

ook al heb je 10GB vrij op je SD card, als het interne geheugen volloopt, kan je geen apps meer installeren. alles wat ik kon migreren naar SD was al uitgevoerd, moest telkens andere software verwijderen om nieuwe erop te krijgen. heeft 3jaar gewerkt en koste 99€ nieuw
dit alles resulteerde in de aankoop van een andere omdat ik de hele dag GPS nodig had. die nieuwe is nu bijna 1 jaartje oud

de oude kreeg ook een beetje laadproblemen op het einde waardoor die pulserend aan 260mA oplaad (topic loopt hier nog ergens). hele nacht aan de lader hangen om van 30 naar 70% te geraken. aangezien ik veel GPS gebruik, was die daarvoor al minder geschikt. geef die genoeg tijd om op te laden, doet die het nog altijd goed. dochter gebruikt die vaak (zit gratis internet kaart in van onze home internet provider)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

tja, als je een bc547 in china koopt, heb je er ginder 50 voor de prijs van 5 hier. dat zijn geen fakes.

BC547 kost +/- 1.50 per 100 bij TME, inclusief BTW (gegarandeerd echt denk ik). Op Ebay ligt de prijs hetzelfde of hoger. Maar de 10 EURO verzendkosten doen je de das om.

Brutoprijs (21% BTW) * [EUR/st]:
20+ : 0.0325
100+ : 0.0152
500+ : 0.01368
2000+ : 0.01213
12000+ : 0.01088