bosch droger

ben nog niet verder.
weet iemand nog wat?

ja die heb ik al gelezen.
maar dat is na 2 minuten,deze gaat bij het aanzetten direct in de fout.

M-i-c-h-e-l

Golden Member

dat ic-tje is de voeding van het besturingssysteem en daar binnenin zit een thermische beveiliging, en als die niet meer goed werkt dan valt de complete machine uit en branden er helemaal geen lampjes meer en als hij weer is afgekoeld dan doet hij het weer even om vervolgens na korte tijd weer uit te vallen

de veiligheidsweerstand is dat lichtblauwe ding met die gekleurde streepjes(ik vermoed dat die het is)
als we een duidelijke foto hebben van de boven en onderkant van de printplaat dan kunnen we de lijntjes volgen en zien of die het daadwerkelijk is

het ic-tje moet exact dezelfde zijn een tny266gn en de veiligheidsweerstand hoeft niet perse vervangen te worden maar heb je minder kans dat het ic-tje weer kapot gaat in de toekomst

in de post van hazee hierboven staan de linkjes wel waar je het kan bestellen

als de vochtsensor een probleem zou geven zou de machine of doordraaien of heel snel op einde springen
er zouden dan in ieder geval nog lampjes branden

1. Meet de uitgang van dat voedings IC 's? Is die 5,8 Volt (volgens de datasheet)?
2. Ze hebben het over een veiligheidsweerstand die voor problemen kan zorgen. Al gecheckt?

Hier vond ik ook nog wat, wat misschien kan helpen.

heel erg bedankt.
dit ga ik nakijken,je hoort nog van mij.

als de vochtsensor een probleem zou geven zou de machine of doordraaien of heel snel op einde springen
er zouden dan in ieder geval nog lampjes branden.

waar zit de vochtsensor?
hij springt misschien heel snel op einde.

Zet die is op een tijdprogramma dan gebruikt hij de vochtsensor niet. Dan moet de droger aanblijven.

ik kan niks instellen.
hij begint direct te knipperen met het aanzetten.

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Er schijnt een resetknopje te zitten ergens wat je storing wegneemt. Dat valt te proberen volgens dit verhaal.

bij deze niet een resetknopje.
jammer

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Nog meer mogelijkheden om het ding te resetten blijkbaar.

Als je zelf even had gezocht op "Bosch Maxx 7 sensitive reset" had je er zelf achter kunnen komen :)

dit heb ik gelezen.
maar dit is toch voor het type met display?

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Het valt allicht te proberen toch?

Als ik veel lees over "een reset dat storingen wegneemt" dan ga ik op zoek naar hoe ik mijn apparaat moet resetten.

ja,ga het toch proberen.
bedankt voor de info.

Kan je er een korte video van maken??

het filmpje lukt niet.
is te groot zegt ie [13mb]
2 foto's uit filmpje gemaakt.

je kunt ook een link naar het filmpje plaatsen, wel eerst op een hostsite als youtube oid posten.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik krijg een zwart beeld met een uitroepteken, verder niets. Maar drogen/ einde knippert??

vreemd,bij mij doet de link het wel.
Maar drogen/ einde knippert inderdaad.

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Op 5 augustus 2018 18:55:43 schreef smd:
Ik krijg een zwart beeld met een uitroepteken, verder niets. Maar drogen/ einde knippert??

Ja hier ook een zwart beeld.